Ga naar inhoud


[PLi® Enigma1] PLi® Jade Images Suite 20080713 Rev.5335


hemertje

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: jex
Even een vraagje aan de Pli members.

Komt jade ook binnkort via het software update menu beschikbaar.

dank.

Ik heb geen idee "ze zijn met vakantie wink "
In mijn geval heb ik de image van de pli site gehaald, uitgepakt, en met FTP in de /tmp gezet. hernoemt in root.cramfs

handmatige update i.p.v internet update
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Magic F
Heb een DM600S van de Pli Iolite geupgrade naar Jade.

Bevindingen:
- Bij de eerst keer instellen keuze Disesq 1.2 kon ik niet in de dropdown komen om de 4 satelieten configuratie te kiezen. Naar een herstart en via het normale menu lukte dit wel.
- Het zappen gaat sneller dan bij Iolite echter de rest van de menu's is 2-3 keer trager en bijna onwerkbaar. Heb zowel voor als na de installatie een factory reset uitgevoerd. Image via de stopmode ingeladen.
- Heb DVD player geinstalleerd, lijkt echter niet te werken. Krijg wel de VIDEO_TS folder te zien maar kreeg dan normaal start player te zien

- vraagje: speelt de nieuwe movieplayer ook DVD's (VIDEO_TS) af ?


hoe heb je de upgrade uitgevoerd?
je bent de eerste op alle fora die ik lees die aangeeft dat je menu 2-3 trager is geworden?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox 7020 met Visiosat Bisatellite met Astra 1 en 2 + Hotbird (13 ,19.2, 28.2)

Gisteren geflashed in mien 7020si alles is prima op een klein probleemtje na.

Bij de signaalmeting krijg ik geen lock op de 13.0 E Hotbird 6 en de 28.2 E Eurobird 1. Alleen de Astra 19.2E doet het zoals hij het altijd heeft gedaan.

Als channel settings gebruik ik Henksat en als cam CCcam Jade is het eerste image waar dit zich voordoet,Of heeft het iets te maken met de improved BER.

Voor de rest weer een prima image.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: MR_B
De 800HD versie is te groot volgens dreamup !


dat is ook geen Enigma1 image, zie titel!


mijn excuses wist niet dat de enigma nu waren uitgesplist.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: Magic F
Heb een DM600S van de Pli Iolite geupgrade naar Jade.

Bevindingen:
- Bij de eerst keer instellen keuze Disesq 1.2 kon ik niet in de dropdown komen om de 4 satelieten configuratie te kiezen. Naar een herstart en via het normale menu lukte dit wel.
- Het zappen gaat sneller dan bij Iolite echter de rest van de menu's is 2-3 keer trager en bijna onwerkbaar. Heb zowel voor als na de installatie een factory reset uitgevoerd. Image via de stopmode ingeladen.


hoe heb je de upgrade uitgevoerd?
je bent de eerste op alle fora die ik lees die aangeeft dat je menu 2-3 trager is geworden?

Ik heb alsvolgt de upgrade uitgevoerd:

Type de volgende commando’s (na iedere regel ENTER en na elk woord ook een spatie gebruiken).
mount /boot –o remount,rw
rm /boot/*
reboot
De DM600 staat nu in de wachtstand.
Open je internetbrowser (bv. Internet Explorer) en type in de adressenbalk het IP van je DreamBox (voorbeeld 192.168.1.103).
Nu opent er een pagina getiteld: This is the DM600 bootloader Web Interface met daaronder een afbeelding van de processor en wat tekst.
Klik rechtsonder op de oranje link firmware upgrade
Op de volgende pagina op Blader en selecteer de te flashen image. (LET OP! Alleen images geschikt voor de DM600 en eindigend op .nfi)
Daarna klik je op Flash!.
De image wordt geladen en vervolgens geflashed. Geduld, dit duurt even. Wanneer het blauwe balkje naar de 100% gegaan is en er staat fineshed kun je de box uitzetten en vervolgens weer aan.
Hij start nu op met de nieuwe image!

Staat beschreven op Pli Board
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb ik een klein bugje ontdekt in de Webif. Bij de bootmanager krijg ik gelijk keurig te zien dat ik Flashwizard heb geïnstalleerd met vervolgens een keurig overzicht van de images op de USB. De images die op de CF staan en op de HD worden kennelijk even niet gezien.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige wat ik erg jammer vind is de standaard skin.

Is er ook een skin zoals Nabi.. te downloden? ik geloof dat die van Vali was Validation 8

Ik heb geen zin om alle skins te downloaden of mischien kan een skin guru deze aanpassen voor Pli?

 

Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Volgens mij heb ik een klein bugje ontdekt in de Webif. Bij de bootmanager krijg ik gelijk keurig te zien dat ik Flashwizard heb geïnstalleerd met vervolgens een keurig overzicht van de images op de USB. De images die op de CF staan en op de HD worden kennelijk even niet gezien.


pli software wordt niet ontworpen of getest om in een multibootomgeving te draaien dus het zou best kunnen

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M€®LïÑ
Enige wat ik erg jammer vind is de standaard skin.
Is er ook een skin zoals Nabi.. te downloden? ik geloof dat die van Vali was Validation 8
Ik heb geen zin om alle skins te downloaden of mischien kan een skin guru deze aanpassen voor Pli?


je kan onder de downloads een preview bekijken van de skins

wordt anders zelf een skin guru, dan heeft de dreambox communitie er ook nog iets aan en ben je niet afhankelijk van andere hun vrije tijd die ze erin stoppen

wink

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

DB 5620 probleem Jade

 

Normaal als ik op de TV knop van de AB druk kom ik in de User Bouquets.

En kan ik daarna kiezen tussen Alle services - Satellieten - Providers - Boeketten.

Dat werkt niet meer dus met andere worden is de jade image voor de 5620 niet goed zolang die tv knop niet werkt.

Dus ben ik maar terug gegaan naar PLi® Iolite "2008 Edition" Images Suite 20071230 Rev.4014 omdat daar alles het normaal doet.

 

MvG 5620_gek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 5620_gek
DB 5620 probleem Jade

Normaal als ik op de TV knop van de AB druk kom ik in de User Bouquets.
En kan ik daarna kiezen tussen Alle services - Satellieten - Providers - Boeketten.
Dat werkt niet meer dus met andere worden is de jade image voor de 5620 niet goed zolang die tv knop niet werkt.
Dus ben ik maar terug gegaan naar PLi® Iolite "2008 Edition" Images Suite 20071230 Rev.4014 omdat daar alles het normaal doet.

MvG 5620_gek


Werkt op mijn DB7000 ook niet meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kapoentje
Origineel bericht van: 5620_gek
DB 5620 probleem Jade

Normaal als ik op de TV knop van de AB druk kom ik in de User Bouquets.
En kan ik daarna kiezen tussen Alle services - Satellieten - Providers - Boeketten.
Dat werkt niet meer dus met andere worden is de jade image voor de 5620 niet goed zolang die tv knop niet werkt.
Dus ben ik maar terug gegaan naar PLi® Iolite "2008 Edition" Images Suite 20071230 Rev.4014 omdat daar alles het normaal doet.

MvG 5620_gek


Werkt op mijn DB7000 ook niet meer.


En op m'n 500 ook niet meer...

Als je veel leest hoef je minder te vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...