Ga naar inhoud


[PLi® Enigma1] PLi® Jade Images Suite 20080713 Rev.5335


hemertje

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: top-seve
Origineel bericht van: kapoentje
Origineel bericht van: 5620_gek
DB 5620 probleem Jade

Normaal als ik op de TV knop van de AB druk kom ik in de User Bouquets.
En kan ik daarna kiezen tussen Alle services - Satellieten - Providers - Boeketten.
Dat werkt niet meer dus met andere worden is de jade image voor de 5620 niet goed zolang die tv knop niet werkt.
Dus ben ik maar terug gegaan naar PLi® Iolite "2008 Edition" Images Suite 20071230 Rev.4014 omdat daar alles het normaal doet.

MvG 5620_gek


Werkt op mijn DB7000 ook niet meer.


En op m'n 500 ook niet meer...



Dus met andere woorden hoe kom je daar nu ??? met de image jade
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Littlesat
Daar kom je met de "Up-" of "Down-" toets, of met een DM-500 kleine afstandsbediening "2 x OK".


Ik heb de Lange smalle AB bij de 5620.

Dat klopt dan kom je daar.
Maar ik mis dan de zender lijst.
met 2x ok drukken.

Je moet dan 3x op oke drukken.

Dus met de PLi® Iolite 2008 image druk je 1x op de tv knop van de AB en je had dan het zelfde scherm als bij de Jade image,
maar dan moet je 3x op oke drukken.

Vind het Jammer dat de Pli groep daar voor gekozen heeft.

MvG 5620_gek
Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben er voor gekozen om met de Radio en TV toets direct te switchen van radio naar TV of vice versa.

 

via die manier zap je direct naar beide modussen zonder eerst in een zenderlijst terecht te komen welke je dan weer weg moet drukken om radio te kunnen luisteren of tv te kijken

 

dit is voor 98% van de gebruikers een voordeel omdat die een "normale" grote afstandbediening hebben i.p.v. de uitgeklede afstandsbediening welke bij de "verouderde" kleine boxen geleverd werden

 

wat Littlesat al aangeeft is de oude werking van de "Up-" of "Down-" toets om in de zenderlijst te komen blijven bestaan, voor jou als 5620 gebruiker kan je er met 3x klikken in dezelfde lijst komen

 

ik vind het dus geen kwestie van jammer maar een groot voordeel voor het merendeel van de gebruikers...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
we hebben er voor gekozen om met de Radio en TV toets direct te switchen van radio naar TV of vice versa.

via die manier zap je direct naar beide modussen zonder eerst in een zenderlijst terecht te komen welke je dan weer weg moet drukken om radio te kunnen luisteren of tv te kijken

dit is voor 98% van de gebruikers een voordeel omdat die een "normale" grote afstandbediening hebben i.p.v. de uitgeklede afstandsbediening welke bij de "verouderde" kleine boxen geleverd werden

wat Littlesat al aangeeft is de oude werking van de "Up-" of "Down-" toets om in de zenderlijst te komen blijven bestaan, voor jou als 5620 gebruiker kan je er met 3x klikken in dezelfde lijst komen

ik vind het dus geen kwestie van jammer maar een groot voordeel voor het merendeel van de gebruikers...


Het probleem is gewoon Hemertje dat die GROTE ab nooit is geleverd bij een DM 5620.
Dat is de lange smalle zwarte geweest.
Dus als ik een image download voor een 5620 zou de bediening dus met een lange smale zwarte moeten zijn en niet met een dm7000 ab.

Maar 3x oke is wennen ipv 1x de tv toets.

Dus ga ik er van uit dat de Jade DM 5620 image gewoon een DM 7000 image is die ook loopt op een DM 500,DM600 & DM 5620 maar met de bediening van een Dm 7000 ab.

Dus ik heb een mini cooper(DM5620) met een dashboard van een mercedes(DM7000) erin waar de helft het niet van doet..

En ik blijf het jammer vinden..
Dus blijf ik voorlopig op de iolite 2008 image zitten.

MvG 5620_gek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TheMystery
Deze image werkt weer goed moet ik zeggen.

Alleen 1 probleem ik krijg bij PlayDVD undefined symbol, deze had ik niet bij iolite. Iemand een oplossing hiervoor?


hoe, wat, waar?
zonder meer info kan niemand jou werkwijze reproduceren...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TheMystery
Ik heb playdvd 0.55 in /usr/lib/tuxbox/plugins gezet en gechmod naar 755.

hierna start ik playdvd op in het plugin menu en krijg ik de melding /usr/lib/tuxbox/plugins/playDVD.so: undefined symbol: _ZN7Decoder5FlushEv


deze melding geeft aan dat de plugin niet tegen de laatste enigma gebouwd is en dus niet compatible met jade

een externe dvd player plugin is niet als extra plugin nodig in Pli Jade, via de bestandsbrowser naar de video_ts direcorty gaan en de optie afspelen kiezen

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, deze image is weer helemaal top! laugh

 

De movieplayer is een welkome aanvulling, maar ik heb een vraag daarover:

Bij de Video Settings is de max. TV size wat ik kan selecteren bij video ratio 704x576 maar m'n "full-hd tv" heeft 1920x1080 en daarom heb ik zwarte balken rondom.

 

Hoe stel ik de TV size nu in op 1920 x 1080? (Ik wil niet steeds de TV omschakelen aangezien dat bij m'n Samsung omslachtig is).

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Bedankt, deze image is weer helemaal top! laugh

De movieplayer is een welkome aanvulling, maar ik heb een vraag daarover:
Bij de Video Settings is de max. TV size wat ik kan selecteren bij video ratio 704x576 maar m'n "full-hd tv" heeft 1920x1080 en daarom heb ik zwarte balken rondom.

Hoe stel ik de TV size nu in op 1920 x 1080? (Ik wil niet steeds de TV omschakelen aangezien dat bij m'n Samsung omslachtig is).


de Enigma1 boxen waar we het in dit topic over hebben kunnen maximaal PAL (576)en NTSC (480) uitsturen, wil je HD (1920) gaan uitsturen dan zal je een Dreambox DM800 moeten kopen

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: Frank67
Hoe stel ik de TV size nu in op 1920 x 1080? (Ik wil niet steeds de TV omschakelen aangezien dat bij m'n Samsung omslachtig is).

de Enigma1 boxen waar we het in dit topic over hebben kunnen maximaal PAL (576)en NTSC (480) uitsturen, wil je HD (1920) gaan uitsturen dan zal je een Dreambox DM800 moeten kopen

Ah, maar het was gek dat het normale TV beeld wel full-size werd weergegeven, maar bij nader inzien was de test-video die ik gebruikte met zwarte balken... blush Bij de andere video's wordt wel het volledig beeld benut. Bedankt.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TheMystery
Oke dus Jade heeft standaard eigenlijk dus de dvd player ingebouwd.

Ik zal hem eens verwijderen en via de bestandsmodus kijken.
neem aan dat dreamdvd er wel op moet staan?


Het werkt idd standaard al, alleen loopt het geluid en beeld niet helemaal gelijk en ondertiteling kom iets te vroeg.

Verder las ik dat er timeshift opzit, maar zit dit ook op de 500+ want kan het niet vinden. Hoe werkt dit precies?

VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...