Ga naar inhoud


[PLi® Enigma1] PLi® Jade Images Suite 20080713 Rev.5335


hemertje

Aanbevolen berichten

Heb hier een probleem met de werking van de AB op de DB-7000.

Ik heb 1 box in een kast staan en gebruik een Powermid om het IR-signaal naar de box te sturen.

 

Dit werkte altijd probleemloos, maar met Jade krijg ik de AB niet lekker werkend, welke instellingen voor repeat en delay ik ook gebruik.

Als ik de AB rechtstreeks op de box richt, is het wel beter, maar ook niet probleemloos.

 

Met name als ik verschillende knoppen na elkaar gebruik, gebeurt er vaak even niets.

Voorbeeldje:

Ik druk op UP-arrow om in de zenderlijst te komen.

Druk ik dan nogmaals op dezelfde knop, gaat de cursor netjes in de lijst omhoog.

Maar druk ik daarna op een willekeurige andere knop, gebeurt er even niets. Ik heb ontdekt dat ik ca. 1 sec. moet wachten voordat de box een andere toets accepteert.

 

Het is dus ook niet zo dat die toetsdruk wordt gebufferd, hij wordt echt niet uitgevoerd en gaat gewoon verloren.

 

Terug naar een willkeurige andere image en het probleem doet zich niet meer voor.

 

Dus op mijn 2e box hetzelfde getest en daarbij ook hetzelfde probleem met de toetsdrukken die verloren gaan.

En ik heb de indruk dat het nog verschil maakt of je het image installeert met of zonder automatisch overnemen van de channel-settings. Volgens mij is het probleem erger als je de settings wel automatisch over neemt, maar daar ben ik nog niet 100% zeker van.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Duwgati,

 

Wat jij omschrijft is inderdaad ook precies op mijn DB7000 het ENIGE probleem wat ik met dit image heb.

Verder is het wederom een puik stukje werk van al die PLi-members en aanhangers.

Dus als iemand het probleem met de AB herkent en hier een oplossing voor heeft, dan hoor ik het graag.

Ik heb het trouwens ook geprobeerd met een compleet nieuwe lijst, hierbij trad er nog steeds vertraging op met zappen. Het oproepen van een bouquet of huidige zenderlijst duurt de EERSTE keer tot 2 seconden. Doe je dit DIREKT weer, dan gaat het gewoon goed. Dat is wat ik geconstateerd heb.

 

Groet,

Kazbek007

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me gelukt deze image te installeren, alleen herkent deze image mijn hdd niet meer. Hij geeft aan dat deze 100% vol is, terwijl dit zeker niet zo is. Ook kan ik via mijn laptop geen bestanden meer terug vinden die op mijn harder schijf staan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

 

Vast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast linuxman

Ook hier problemen met de AB (Logitech Harmony 885) sinds Jade erop staat.. Gekleurde toetsen doen het niet meer, video toets en de vcr toetsen ook niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
Heb hier een probleem met de werking van de AB op de DB-7000.
Ik heb 1 box in een kast staan en gebruik een Powermid om het IR-signaal naar de box te sturen.

Dit werkte altijd probleemloos, maar met Jade krijg ik de AB niet lekker werkend, welke instellingen voor repeat en delay ik ook gebruik.
Als ik de AB rechtstreeks op de box richt, is het wel beter, maar ook niet probleemloos.

Met name als ik verschillende knoppen na elkaar gebruik, gebeurt er vaak even niets.
Voorbeeldje:
Ik druk op UP-arrow om in de zenderlijst te komen.
Druk ik dan nogmaals op dezelfde knop, gaat de cursor netjes in de lijst omhoog.
Maar druk ik daarna op een willekeurige andere knop, gebeurt er even niets. Ik heb ontdekt dat ik ca. 1 sec. moet wachten voordat de box een andere toets accepteert.

Het is dus ook niet zo dat die toetsdruk wordt gebufferd, hij wordt echt niet uitgevoerd en gaat gewoon verloren.

Terug naar een willkeurige andere image en het probleem doet zich niet meer voor.

Dus op mijn 2e box hetzelfde getest en daarbij ook hetzelfde probleem met de toetsdrukken die verloren gaan.
En ik heb de indruk dat het nog verschil maakt of je het image installeert met of zonder automatisch overnemen van de channel-settings. Volgens mij is het probleem erger als je de settings wel automatisch over neemt, maar daar ben ik nog niet 100% zeker van.

Heb hetzelfde probleem dat de AB veel minder gevoelig lijkt en dat je er bijna voor moet gaan staan. Kon met Iolite met een harmony 885 (DM600S) gewoon via de muur richten en dan reageerde hij goed. Vermoedelijk is dit ook de oorzaak waarom het menu traag lijkt te reageren. Ligt niet zozeer aan traag systeem maar aan een niet lekker werkende AB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super, alles werkt goed op de 7000 en de 500 serie.

 

alleen met gbox plugin krijg ik geen rood > geel > blauw > groen bolletje meer te zien.

 

Normaal kon ik zien als mijn intern kaart ok is boven met deze optie.

 

maar verder super image...

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
De improved BER betekend dat de BER verplaatst wordt van de inner FEC naar de outher FEC.

Nu is het zo dat de BER de inner FEC laat zien een een bepaald getal. Meestal staat deze op 0 als alles goed gaat en bij foutjes loopt het al snel op en heb je geen beeld.

Door het verplaatsen van de BER naar de outher FEC "zie" je al eerder foutjes die gecorregeerd worden door die outher FEC. Hierdoor is het dus gemakkelijker om je schotelopstelling ook echt op kwaliteit af te stellen. Om het nog beter te maken geeft deze nieuwe FEC een waarde aan tussen de 1.5 en 6. Nul wil zeggen dat errorcorrectie helemaal niet meer mogelijk is dus geen ontvangst. 6 Betekend dat 1 op de miljoen (1 met 6-nullen) van de bits gecorrigeerd moet worden (of beter) en 3 betekend 1 op de 1 met 3-nullen dus 1000.... - Vreemd want nu is hoe hoger, des te beter de BER(!)

Verder zit er nog een experimenteel extra truukje in, die alleen werkt via de registry. Dit is omdat het nog niet werkt met alle tuners (ik verwacht dat sommige tuners hier de waarde 0000009c nodig hebben). Het kan zijn dat hierna de tuner niet meer tuned. Dan moet je de regel verwijderen en het ff hier melden (ontvanger en tuner type).

Zet hiervoor in de file /var/tuxbox/config/enigma/config de volgende regel erbij:

Citaat:

i:/pli/AGCtrim=0000000c


Herstart je box daarna door een reset zodat enigma de registy (=deze config file) niet overschrijft...

Wat er nu gebeurt is dat na het tunen de tuner wordt fijn afgesteld op de beste (in dit geval de hoogste(!)) BER waarde. Zie het als een softwarematige "regenreserve".

Eigenlijk kan ik beide vragen met ja antwoorden. De Meting is (anders ofwel) verbeterd, plus de BER de echte foutrate kan verbeterd worden :-D


DM500 oude tuner
Normaal: Ned2 Snr 91 AGC 90 Ber 5,6
TV Oost Snr 91 AGC 83 Ber 6,0
Met 0000000c en 0000009c
0000000c en 0000009c Ned 2 en TV Oost Snr 51 AGC 99 Ber 0,0
Dus geen beeld.
Snr schiet op Hotbird contineu op en neer van 51 naar 83.

DM500 nieuwe tuner:
Normaal: Ned2 Snr 95 AGC 95 Ber 6.0
TVOost Snr 94 AGC 87 Ber 5,6
Met 0000000c en 0000009c:
Ned2 en TVOost Snr 76-78 AGC 100 Ber 1,5
Is net op het randje tussen beeld en wegvallen.

Opstelling Triax 88 multifeed 4x Quad Lnb.
Licht bewolkt hier vanavond

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het volgende probleem met een 500

ik heb iolite ik flash hem met jade

ik kan wel e opgenomen videos afspelen

dus de mount werkt ok?

maar als ik op help knop druk krijg ik het help scherm ipv opnemen

tevens kan ik de var niet verplaatsen naar hdd

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die AGC was experimenteel... dus vandaar dat het niet altijd werkt en nog niet in een menu zat.

 

Ik heb net ondekt dat 9c of 0c niet werkt. Het is 0 om uit te zetten (of de key er helemaal niet in) of een waarde en dan is het altijd 0c in de software (jammer). Kun je eens een logje maken zodat ik zien wat mis gaat? En het klopt een ber van rond de 1.5 is randje wegvallen... beneden dit "level" kan de tuner niet meer locken. De inner FEC begint pas rond de 1.7 of lager waarden te vertonen. Dus de scale van 1.8 tot 6.0 krijg je kado om alles te finetunen :-)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freak
ik heb het volgende probleem met een 500
ik heb iolite ik flash hem met jade
ik kan wel e opgenomen videos afspelen
dus de mount werkt ok?
maar als ik op help knop druk krijg ik het help scherm ipv opnemen
tevens kan ik de var niet verplaatsen naar hdd


doe eerst eens aan factory reset na het flashen om oude instellingen te verwijderen

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima image en was alvorens geen Pli fan om een aantal redenen.

Maar de voorlaatste en deze nieuwe draait bij mij op zowel de 500 en de 7020 als een tierelier!

Echt stabiel en een echte aanrader!

Naar het team dan ook RESPECT

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Unetwork
Prima image en was alvorens geen Pli fan om een aantal redenen.
Maar de voorlaatste en deze nieuwe draait bij mij op zowel de 500 en de 7020 als een tierelier!
Echt stabiel en een echte aanrader!
Naar het team dan ook RESPECT


dank je, ook positieve berichten zijn wel eens leuk om te lezen!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Die AGC was experimenteel... dus vandaar dat het niet altijd werkt en nog niet in een menu zat.

Ik heb net ondekt dat 9c of 0c niet werkt. Het is 0 om uit te zetten (of de key er helemaal niet in) of een waarde en dan is het altijd 0c in de software (jammer). Kun je eens een logje maken zodat ik zien wat mis gaat? En het klopt een ber van rond de 1.5 is randje wegvallen... beneden dit "level" kan de tuner niet meer locken. De inner FEC begint pas rond de 1.7 of lager waarden te vertonen. Dus de scale van 1.8 tot 6.0 krijg je kado om alles te finetunen :-)


Welke functie moet ik aanzetten om te loggen?
Kan dat gewoon naar tmp?, of wordt dat teveel en moet het logfile naar de harddisk?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dank je, ook positieve berichten zijn wel eens leuk om te lezen!

Zeker weten! Maar wel een vraag nog waar ik niet uit ben:

Ik krijg met geen mogelijkheid Thor en een aantal andere satellieten te zien in de setup dus kan ik ook de settings niet gebruiken van Pet. Ligt dat aan de sat.xlm en is die ergens te downloaden?

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...