Ga naar inhoud


[PLi® Enigma1] PLi® Jade Images Suite 20080713 Rev.5335


hemertje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Net geflashed in m'n 7000 en lijkt te werken op één ding na...

 

"Use Motor Input Power" doet het niet, net zoals in de Iolite releases al het geval was.

 

Ik gebruik een STAB120 motor en bij PLI Helenite was 30mA instelling goed genoeg om de box te laten weten of de rotor nog draaide of niet. Maar sinds Iolite werkt dat dus niet meer. Bij waardes vanaf 7 mA tot aan 200mA flitst even de rotor melding in beeld en daarna geen beeld meer als het een gecodeerde zender betreft. Je moet vervolgens op dezelfde sat even heen en weer zappen van kanaal om beeld te krijgen. Onder de 7mA blijft de rotor melding permanent in beeld staan en komt de zender nooit meer op.

 

De functie uitschakelen zorgt voor hele lange wachttijden bij het draaien, zelfs tussen satellieten die maar een paar graden vanelkaar zitten.

 

Heel irritant... dus ik ga weer terug naar Helenite.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DB 7020

 

een leuke image , behalve dat de afstandbediening lijkt niet best te werken en ik bedoel de orig. ab , ten tweede de RF output is nu C40 en met de andere images was dat C36 , en ik ben niet er achter gekomen hoe je dat moet wijzigen met andere images kon dat wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kkkkk
DB 7020

een leuke image , behalve dat de afstandbediening lijkt niet best te werken en ik bedoel de orig. ab , ten tweede de RF output is nu C40 en met de andere images was dat C36 , en ik ben niet er achter gekomen hoe je dat moet wijzigen met andere images kon dat wel


1. Heeft de ab helemaal nooit gewerkt na de installatie van de image, of is het gekomen naar het installeren van wat plugins ?

2. Het RF output signaal zou je normaal moeten kunnen wijzigen, ik durf je even niet te zeggen waar dat precies staat op e1, maar bij de e2 box staat dat onder instellingen ->> systeen ->> RF modulator.

rgg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Kleine vergissing in de [500] image:

De CCcam 2.08 zit er in gebakken i.p.v. de aangegeven CCcam 2.09

Grts.



kan je

\bin\var\etc\plimgr\cams\cccam eens controleren?

daar staat her versienummer vermeld.
het kan zijn dat we die vergeten zijn aan te passen van 2.08 naar 2.09. dat betekent dat er dan wel CCcam 2.09 draait maar je softcam menu aangeeft dat dit 2.08 is

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je deze software handmatig installeren. want via de image zelf krijg ik de optie niet. (menu software update) alleen de oude versies zie ik staan (dreambox 7000) met de vorige versie pli image.

 

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien weer een stomme vraag.

maar waar is het PP menu gebleven?

 

verder gebruikt ie lekker weinig ruimte.

 

oja, ik heb de 500, en Jade net handmatig geinsstalleerd.

Kwam niet voor in Internet software update, dus even handmatig gedaan.

 

(EDIT)

Net gevonden !!! Je moet die knop nog even toewijzen dus :-)

Nieuwe optie.

OK ik ga snel verder spelen.

 

Dank.

Wik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook problemen met de AB op mijn 7020. Bij mij doet de originele AB het goed alleen mijn programmeerbare niet b.v. met de kleurtoetsen en exit knop geen enkele reactie!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: mobieltje
Kleine vergissing in de [500] image:

De CCcam 2.08 zit er in gebakken i.p.v. de aangegeven CCcam 2.09

Grts.



kan je

\bin\var\etc\plimgr\cams\cccam eens controleren?

daar staat her versienummer vermeld.
het kan zijn dat we die vergeten zijn aan te passen van 2.08 naar 2.09. dat betekent dat er dan wel CCcam 2.09 draait maar je softcam menu aangeeft dat dit 2.08 is


@hemertje

Het is net andersom, daar staat netjes 2.0.9, maar de file CCcam die staat in /bin is nu: 679.348 en als je met DCC de CCcam 2.0.9 plaatst in /var/bin is file: 1031.812.

In /bin staat nu dus de CCcam 2.0.8

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is nu de juiste wijze om te upgraden zonder alles opnieuw te hoeven instellen en instaleren??

 

Als ik gewoon de software update , dan start hij in var op flash.

als ik dan kies voor var op usb waar al mijn dingen staan.

dan overschrijft hij mijn var met de kale initiele var.

 

wat doe ik hier fout, of kan er niet simpel geupgrade worden??

 

thanks , arnold

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...