Gast aart44 Geplaatst: 18 juli 2008 Geplaatst: 18 juli 2008 Bij toeval zag ik een artikel op de site van Medianet staan dat Ziggo gestopt zou zijn met het doorgeven van NL1 HD. Nu lees ik regelmatig diverse sites maar ik was het nog niet tegen gekomen. Klopt dat verhaal het is niet echt nieuws (2-7-2008) en wat is dan de reden, als het klopt kunnen de Ziggo klanten de Olympische spelen dus niet in HD zien.
Alfons Verbiest Geplaatst: 18 juli 2008 Geplaatst: 18 juli 2008 Dag Aart, Ik haal onderstaande tekst van hun site af. Ik denk dat als ze die niet door zouden geven, die wel een keer aangepast zouden hebben. Tour de France en de Olympische Spelen in HD Beleef de Tour de France en de Olympische Spelen alsof je er zelf bij bent: in superieure HD. High Definition TV via Ziggo brengt de sport levensecht en in bioscoopkwaliteit bij je thuis. Zo kijk je gratis naar deze sportevenementen op Nederland 1 HD en Eurosport HD. Ook Brava HDTV wordt gratis doorgegeven. Naast een HD-televisie heb je voor deze drie HD-zenders alleen het Installatiepakket Digitale Televisie HD van Ziggo nodig. Wil je nog meer HD, dan is er het HDTV pakket van Ziggo, met National Geographic Channel HD, Discovery HD en The History Channel HD. Voor films en sport in HD is er het pakket Film1 en Sport1 (ondermeer Wimbledon). HD breekt nu echt door want Ned 1, 2 en 3 gaan in 2009 over op HD.
ArChie Geplaatst: 18 juli 2008 Geplaatst: 18 juli 2008 Even beter lezen: Er staat HD NL ook wel bekend als HD-1.nl een HD kanaal dat destijds in de plaats is gekomen van het HD Demo kanaal en ergens in België wordt gemaakt. Heeft dus niets met Nederland 1 HD te maken dat momenteel zelfs in twee varianten bij Ziggo wordt doorgegeven, namelijk een 720p en een 1080i versie.
Gast aart44 Geplaatst: 18 juli 2008 Geplaatst: 18 juli 2008 Oeps totaal verkeerd gelezen dus de 1 staat er niet tussen HD NL is dus iets anders als NL1 HD. Vond het al erg vreemd.
Apple740 Geplaatst: 19 juli 2008 Geplaatst: 19 juli 2008 Dat had inderdaad zéér vreemd geweest. Ziggo is notabene de enige provider die NL1-HD zelfs in twéévoud uitzendt: in 720p en 1080i. Waar vind je die luxe. En dan zouden ze er ineens helemáál mee stoppen, dat is totaal het tegenovergestelde.
Gast PieterB Geplaatst: 21 juli 2008 Geplaatst: 21 juli 2008 Het zou me bij Ziggo niets verbazen, HD1 is er zo maar mee gestopt en ik lees ook veel klachten over het opheffen van de jeugdige BBC-zenders, die ze in eens uit het pakket hadden gehaald....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen