Ga naar inhoud

Kan ik schotels zonder problemen te krijgen verven?

Aanbevolen berichten

Gast neverywhere
Geplaatst:

Mijn nieuwe huis is zo,n beetje klaar nu , dus wordt het tijd om de satelliet maar weer eens aan te sluiten. Beginnen we dus maar eens met het ophangen van de schotels ( Ik heb er 2)..

Echter de kleur van de schotels zou ik het liefst wat aanpassen, echt mooi is het namelijk niet om in de tuin tegen zo,n zwarte en witte schotel aan te kijken...beetje camoufleren dan maar in een baksteen kleurtje lijkt me wel aardig....maar kan ik dat zomaar doen? Heeft de kleur van de schotel of de laklaag dikte nog invloed op het signaal? En wat is beter , hoogglans of matlak? Eeen lichte of donkere kleur??

Graag uw advies voordat ik aan het verven ga.

Geplaatst:

Pas een schotel geverfd, was een oude aluminum roestige schotel.

Met wasbenzine goed ontvet, licht schuren, met roestmenie v.d. bouwmarkt geverfd,weer licht geschuurd met waterdragende verf geschikt voor o.a. z.g. nonferrometaal 2x overgeschilderd.

De oude schotel staat weer strak in de verf, en geeft ook nog 100% signaal ook!!

Wiljo

Geplaatst:
Origineel bericht van: aaannk
Pas een schotel geverfd, was een oude aluminum roestige schotel.

Roest op aluminium?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

da's vreemd, aluminium oxideert wel, maar echt roesten doet het niet omdat het eerste laagje oxidatie een beschermlaagje voor de rest van het metaal vormt.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Dank voor de uitleg, weer wat geleerd.

Er zaten nogal wat bruine vlekken op de schotel (zal geen poep geweest zijn) misschien is het wel ander materiaal dan aluminium zoals ik aangaf, kortom ik heb weer een mooie schotel haha!!

Wiljo

Geplaatst:
Origineel bericht van: WPW
Oxidatie van aluminium kleurt vaak dezelfde kleur als roest.

Mijn ervaring is dat aluminium wit uitslaat, en niet bruin...?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Big fellow

Onder de rook van Rotterdam......

Overigens, van harte gefeliciteerd Big Fellow.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv

[offtopic]Dank je smile[/offtopic]

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: Big fellow

Onder de rook van Rotterdam......

is ook mijn ervaring

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Zo het schotelschilderen hebben we weer gehad.

Dus de inlineversterker is weer aan de beurt.

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:
Origineel bericht van: leo1949
Zo het schotelschilderen hebben we weer gehad.
Dus de inlineversterker is weer aan de beurt.

Leo

Is het niet eerst "Hoe lang mag mijn coax zijn".. Dat is toch wel de voorloper van de inline versterker!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen