Ga naar inhoud


Nu ben ik ook eens de lul door Tele2


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Vroeger keken wij eredivisie voetbal via de schotel. Echter met de schotel kon je maar 1 kanaal ontvangen en dat betekende dat soms PSV werd uitgezonden terwijl AJAX ook speelde en wij AJAX wilde zien.

 

De oplossing was een abonnement bij Tele2 te nemen dan kon je kiezen wat je wilde zien. Maar als je voetballen wilde zien via Tele2 dan betekende dat ook dat je van hun ADSL moest nemen. Via internet de aanvraag ingediend en na een tijdje werd ik gebeld. Op dit moment was ADSL niet leverbaar en wanneer het leverbaar was dat wisten ze niet. Dan houdt het op sprak ik want dan neem ik Digitenne want daar kan ik wel meteen eredivisie mee kijken. De dame aan de telefoon zegt “prima meneer dan annuleer ik de opdracht.”

 

Een half jaar later krijg ik een sms van Tele2 dat het nummer nummerbehoud geregeld is met de datum wanneer de overgang ingaat. Ik heb nimmer telefoon van Tele2 aangevraagd dus bel ik de KPN en vraag of ze van plan zijn mij over te zetten naar Tele2. Inderdaad blijkt dat aangevraagd. Ik vraag de KPN uitdrukkelijk dat niet toe te staan en ze vertellen mij dat ik dat met Tele2 moet regelen.

 

Op dat moment krijg ik een ingeving en laat ik de bankcomputer scannen op Tele2 en het blijkt dat ze al 7 maanden geld van mijn rekening halen. Tele2 gebeld het hele verhaal uitgelegd en ze zouden alles annuleren en het geld terugstorten. Ik vroeg de dame aan de telefoon of ik daar zeker van kon zijn omdat Tele2 niet zo een beste naam heeft. De fout staat duidelijk in de computer sprak ze dus dat moet goed komen. Het gesprek was op zich ten einde maar toen ik tegen de dame vertelde dat ik het gesprek had opgenomen moest ik opeens nog even wachten want moest ze toch nog even een collega raadplegen. Maar de belofte werd wederom gedaan het zou goed komen.

 

En inderdaad, ik krijg keurig een annuleringsbrief. Op de aangegeven datum dat de lijn over zou gaan naar Tele2 gebeurd inderdaad niets dus was de kous ermee af, dacht ik.

 

Het laat zich raden. Verleden week de telefoonlijn opeens dood. KPN gebeld en die zei dat mijn gegevens uit de computer waren verdwenen. KPN heeft dat hersteld en s’ avonds had ik weer telefoon. Ik vroeg naar de oorzaak en daar kwam het Tele2 verhaal opeens weer naar boven.

 

Vandaag de bankgegevens opnieuw bekeken en weer is er geld afgeschreven.

 

Nou ben ik nogal een driftkikker en kan ik slecht tegen onrecht. Het liefst zou ik dan ook met een bulldozer dwars door hun pand willen rijden maar gelukkig heb ik gezond verstand dat me tegen houdt.

 

Ook al lukt het me mijn geld terug te krijgen je bent toch tijd kwijt en geld aan telefoon en aangetekende brieven. Maandag dus weer opnieuw aan de telefoon hangen.

 

ZUCHT

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


In ieder geval hebben ze een automatische incasso van je gekregen anders kunnen ze geen geld afschrijven en ja dat kan gewoon telefonisch.

 

Maar iets vergelijkends heb ik gehad met het toenmalige Casema vriendelijke mensen door de telefoon ze beloven alles en je krijgt het ook nog op papier.

Toch blijven ze geld afschrijven bij niet klanten.

Bellen schrijven mailen helpt niet geld laten terugstorten helpt tijdelijk, bij mij was het enigste wat echt geholpen heeft een blokkade voor Casema op de rekening dat ze geen geld meer kunnen afschrijven.

Dus ik raad je aan als je verder niets met Tele2 hebt bij je bank een blokkade op de rekening te regelen. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, inderdaad maandag gelijk naar je bank, en de auto incasso van tele2 gelijk blokkeren.

 

 

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een leuk staaltje van Tele2. Internet aangevraagd en dit zou vrijdag de 13e juni aangesloten worden. De maandag erna nog geen signaal, dus maar even gebeld, een keer of 4. Nadat ik hun had overtuigd dat alle kabeltjes netjes waren aangesloten zouden ze de lijn doormeten, dus ik moest een half uur alles van de lijn halen, de uitslag zouden ze me binnen 4 dagen doorbellen.

 

Na een week kreeg ik een telefoontje dat er een foutje was gemaakt, ze hadden mijn aansluiting bij de buurvrouw gedaan. :D Nou ja, ze gingen het zaakje "verhuizen" tegen een vast tarief van 35 euro, en dat kon gebeuren in een termijn van 3 weken, wat dat was de korste termijn om een verhuizing door te geven. :D

 

Nu 5 weken later, zie ik op mijn weblog status dat de verhuzing is geannuleerd. Nogmaals een paar keer gebeld en ik hoefde me niet druk te maken er was een intern een foutje gemaakt, en de interne afdeling had een week de tijd om dit foutje ongedaan te maken. Ik zal morgen eens bellen hoe het er mee staat.

Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd het zelfde. Klant worden is nooit een probleem. Kwestie van 1 minuut, maar oho je wilt er weer vanaf.

Zelfde geld voor abo's bij bepaalde tijdschriften e.d.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
In ieder geval hebben ze een automatische incasso van je gekregen anders kunnen ze geen geld afschrijven en ja dat kan gewoon telefonisch.

 

Die toestemming voor automatische incasso gaat via de internetaanvraag. Als je geen toestemming geeft kan je ook geen aanvraag doen. Inderdaad ga ik de blokkade bij de bank regelen. Echter vind ik dat ze met deze laster niet zomaar weg moeten kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben een aantal jaren terug naast het gewone KPNabbo ook een tijdje via Tele2 gebeld, maar nooit een machtiging gegeven voor automatisch betalen. Na een vuurkannonade van telefoontjes "of we het niet automatisch wilden laten doen" er meteen mee gestopt omdat we dat niet vertrouwden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echte sensatie vind ik altijd die mannetjes die zichzelf overgieten met benzine en dan de fik erin.

 

DAN maak je pas een statement ;-)))))))

 

Nee, niet doen hoor Alan, we willen nog langer van je 'genieten' !

 

wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier idem dito.

Uiteindelijk heb ik de bank maar gezegd dat ze tele2 moeten blokkeren.

Twee maanden later krijg ik van Intrum Justitia een dreigbrief.

Het gaat uiteindelijk om 15 euro maar daar is nu dus 77 euro van gemaakt (aan admin, boete, etc. kosten).

Mooie brief gestuurd, gemaild en gebeld naar Intrum Justita. Ze zouden het overleggen met tele2 en uitzoeken en mij binnen 14 dagen iets laten weten. Afijn twee maanden later heb ik zelf nog maar eens contact gezocht en het bleek een vergissing te zijn.

Dit heb ik inmiddels 4 weken geleden per brief bevestigd gekregen.

Vorige week valt er weer een brief op de mat. Intrum Justitia weer met een dreigbrief dat ik 15euro moet betalen aan tele2 met daarbij weer de gebruikelijke extra boetes, totaal 77 euro.

Het is een ander referentienummer maar klantnummer en periodebedrag is precies gelijk aan de vorige.

Met de laatste brief, dat het een vergissing betreft, in mijn hand reageer ik niet meer. Ze zoeken het maar uit daar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Vroeger keken wij eredivisie voetbal via de schotel. Echter met de schotel kon je maar 1 kanaal ontvangen en dat betekende dat soms PSV werd uitgezonden terwijl AJAX ook speelde en wij AJAX wilde zien.


Mijn gevoel is dat ze toch bijna altijd voorrand verleende aan Ajax maar dat terzijde.

Als je éénmaal in de klauwen van een dergelijk bedrijf zit is het erg lastig eruit te komen. CDS kan er wat dat betreft ook wat van.

Ik zit op dit moment in de slag met KPN, ben al jaren een trouwe planet ADSL klant, onlangs is Planet helaas volledig geintegreerd in KPN. Ik kreeg de tip mijn abo om te zetten internetplus bellen, dan zou ik geen abonnementskosten meer betalen voor de vaste aansluiting en in totaal 10 tot 20 euro per maand goedkoper uit zijn. Omzetten via de website lukte niet, ik kreeg de melding dat dat mocht omdat ik een contract zou hebben tot december 2009. Ik naar primafoon, terplaatse gebeld met de klantenservice, kost daar niets. Daar werd mij verteld dat het alleen mogelijk was als ging upgraden naar internetplus bellen EXTRA, kosten 50 euro per maand maar dan wel 8 mb en gratis bellen naar vaste nummers. Dat is ongeveer gelijk aan de huidige kosten maar het is dan wel sneller en dat kan is WOW addict met mijn gezin wel gebruiken.

Om het te regelen moest ik zelf thuis gaan bellen met de klantenservice a 10 eurocent per minuut en daar ging en gaat het mis. Ik moet steeds erg lang wachten en die call center figuren begrijpen er niets van en zetten me steeds in de wacht om na tientallen minuten mee te delen dat het niet lukt.

Op dit moment is de status dat ik een nieuw contract ben aangegaan maar daarin staat dat ik een nieuw nummer krijg en dat wil ik niet, ik krijg het maar niet voor elkaar dat nog te regelen en heb inmiddels voor circa 15 euro aan belkosten, dus 150 minuten gewacht en uitgelegd want dat is ook een ergenis, je moet steeds weer uitleggen waarom het gaat. Ik heb steeds meer moeite vriendelijk te blijven. Je kan ook nergens naar toem er is geen loket.

Op dit moment maar even een adempause ingelast, ik wacht maar op het pakket en ga dan weer in de slag met ze. Als het niet wordt opgelost maak ik gebruik van de wettelijke 8 dagen termijn en stuur alles terug, dan maar wat minder snelheid.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...