Gast dandro Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 Hallo, Ik zie door de bomen het bos niet meer dus graag wat advies. Ik zoek een ontvanger die: 1. een dubbele tuner heeft met harde schijf voor opnames 2. mijn 3 lnb's voor hotbird / astra1 /astra 2 en dus ook voldoende kanalen heeft. 3. het zou mooi zijn als hij ook een hdmi aansluiting heeft. Hebben jullie optie's? groeten, dandro
SkullOne Geplaatst: 21 juli 2008 Geplaatst: 21 juli 2008 - Wil je ook HD kunnen kijken? - Kijk je er ook/voornamelijk CD-pakketprogramma's mee? - Heb je al een CAM en wat voor een? - Vind je de werking van de EPG belangrijk? - Heb je al een schotel met 3 LNB's? Zijn dat Twin LNB's? - Heb je echt geen Astra 3 nodig? - Wil je meerdere programma's tegelijke kunnen opnemen?
Gast dandro Geplaatst: 21 juli 2008 Geplaatst: 21 juli 2008 -mijn tv is hd ready maar vind het eigelijk niet zo heel intressant. -ik kijk idd voornamelijk cd-pakket programma's -ik heb geen cam, maar sluit niet uit dat ik gebruik wil maken van een cam -epg vind ik wel belangrijk -ik heb een schotel met 3 lnb's waarvan 1 een twin lnb is, deze voor ontvangst van astra1 op de slaapkamer -astra 3 is voornamelijk de lokale zenders en daar heb ik geen intresse voor. Als astra 3 meer toevoegt dan dit dan hoor ik dat graag. -1 programma kijken en een ander opnemen is voldoende ik hoop dat je met deze info wat kan
Jorgen Geplaatst: 21 juli 2008 Geplaatst: 21 juli 2008 Aangezien je een twintuner wilt om te kunnen opnemen, ga ik er van uit dat je 1 programma wilt kijken en een ander programma tegelijkertijd wilt kunnen opnemen. Je zult dus minimaal voor elke satelliet die je wilt ontvangen een twin lnb nodig hebben, om dit met zo min mogelijk beperkingen te kunnen doen. Aangezien je ook Astra 1 op een andere plek wilt zien, heb je voor deze satelliet een quad lnb nodig. In jouw geval kom je dus uit op 2 x een twin lnb en 1 x een quad lnb. Qua twinontvanger ben ik zelf behoorlijk tevreden over mijn Topfield 5000 PVR. Er zijn echter ook veel andere goede ontvangers. Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Tonskidutch Geplaatst: 21 juli 2008 Geplaatst: 21 juli 2008 daar was al een vraag die deels je antwoorden bevat dit topic beschrijft dus niet enkel hd en s2 maar ook twin of single (en of je op beide HD tegelijk kunt opnemen. receivers lees het eens door, je zult zien de bomen worden transparanter. cheers The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Gast dandro Geplaatst: 23 juli 2008 Geplaatst: 23 juli 2008 Origineel bericht van: Jorgen Aangezien je een twintuner wilt om te kunnen opnemen, ga ik er van uit dat je 1 programma wilt kijken en een ander programma tegelijkertijd wilt kunnen opnemen. Je zult dus minimaal voor elke satelliet die je wilt ontvangen een twin lnb nodig hebben, om dit met zo min mogelijk beperkingen te kunnen doen. Aangezien je ook Astra 1 op een andere plek wilt zien, heb je voor deze satelliet een quad lnb nodig. In jouw geval kom je dus uit op 2 x een twin lnb en 1 x een quad lnb. Qua twinontvanger ben ik zelf behoorlijk tevreden over mijn Topfield 5000 PVR. Er zijn echter ook veel andere goede ontvangers. Daarnaast zal ik voor de meeste ontvangers ook een cam nodig hebben?
Jorgen Geplaatst: 24 juli 2008 Geplaatst: 24 juli 2008 Waarschijnlijk wel ja. Er zijn ontvangers waarbij je zo je smartcard kunt gebruiken, maar volgens mij hebben de meesten zo'n CI-openening, waar dan je CAM met smartcard in moet. Veel mensen zijn trouwens niet geheel tevreden met de Mediaguard CAM die Canal Digitaal je aanbiedt. Ik gebruik zelf een Aston CAM. Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen