Ga naar inhoud


[7000] rotor draait niet meer na opnieuw geflashed te hebben, rotor reset ?


Gast riffii

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb ben pas in het bezit van een dreambox 7000 met een schotel icl rotor.

 

Ik ben een beetje proberen geweest met behulp van handleidingen etc van et internet.

Bij het testen is de rotor een paar keer gaan werken en is de schotel niet meer recht gericht.

 

Hierna heb ik de schotel opnieuw geflashd, voorzien van zenderlijsten etc en opnieuw aangesloten.3

Nu reageert de rotor niet meer, ik heb alle instellingen goed gezet. De kabel is voorzover ik kan zien in orde dus daar ligt het niet aan.

 

Ik wilde weten hoe ik de rotor kan resetten?? moet ik hem buiten echt los draaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast longwizard

Hello,

 

Ik heb dit probleem ook al eens gehad. Toen was ik vergeten met schotel positie opnieuw in te geven (Latitude en Longitude)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nieuwste van gemini met een boeqettenlisjt van joske draaibaar.

 

Ik zal thuis eens proberen wat hier allemaal geadviseerd word.

Misschien moet ik een nieuwe stuk Coax aanleggen tussen lnb en de rotor voor de gein.

 

Thanx voor alle reacties tot nu toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Moteck SG-2100A kun je resetten door een paperclip onderin de motorbehuizing te steken en 5 seconden ingedrukt te houden. Doe dit wel als hij op het nulpunt staat, dus in Nederland de Sirius. Na de reset is namelijk de positie waarop de reset werd uitgevoerd het nulpunt. Een Moteck kun je met de hand naar oost of west draaien met een knopje onderop de motorbehuizing zodat je hem eerst goed kunt zetten. Ik heb het een keer moeten doen na het verwisselen van de Dreambox, de motor wilde niet meer draaien, wat ik ook probeerde. Pas na hierboven beschreven reset wilde hij weer.

Bij andere DiSEqC motoren zoals bijvoorbeeld een Stab zit deze paperclip-reset er geloof ik niet in, maar ik kan me herinneren dat een ontvanger zoals de Nokia MediaMaster wel bepaalde reset commando's kon versuren vanuit het menu van de ontvanger.

 

Succes,

MediaMasterA.

Vu+ Uno • Dreambox DM7000 • Nokia MM9600 • Triax 78 • ALPS • Moteck 2100A • 53°E-43°W

Wat vervelend dat de url van mijn website hier niet mag! Nou ja, zie mijn profiel dan maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MediaMasterA
Een Moteck SG-2100A kun je resetten door een paperclip onderin de motorbehuizing te steken en 5 seconden ingedrukt te houden. Doe dit wel als hij op het nulpunt staat, dus in Nederland de Sirius. Na de reset is namelijk de positie waarop de reset werd uitgevoerd het nulpunt. Een Moteck kun je met de hand naar oost of west draaien met een knopje onderop de motorbehuizing zodat je hem eerst goed kunt zetten. Ik heb het een keer moeten doen na het verwisselen van de Dreambox, de motor wilde niet meer draaien, wat ik ook probeerde. Pas na hierboven beschreven reset wilde hij weer.
Bij andere DiSEqC motoren zoals bijvoorbeeld een Stab zit deze paperclip-reset er geloof ik niet in, maar ik kan me herinneren dat een ontvanger zoals de Nokia MediaMaster wel bepaalde reset commando's kon versuren vanuit het menu van de ontvanger.

Succes,
MediaMasterA.


Ik durf niet pcies te zeggen wat voor type rotor het is. Tis wel een diseqc rotor maar type weet ik niet.
Ik zag wel tpv de ingangen van de coax in de rotor een soort van pinnetje zitten die je kan indrukken. Is dit zo iets voor de reset?
Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt mij van wel. Ik zit ook met hetzelfde probleem. Schotel heeft even na de installatie van de DB gedraaid. Nu doet ie niks meer ook niet met een andere ontvanger. Reset ook geprobeerd, maar het lijkt alsof alles spanningsloos is. Heb wel een 7020. Laat van de week een monteur langskomen in de hoop dat hij het probleem op kan lossen. Schotel staat nu tussen 2 satellieten in. Gelukkig nog wel ontvangst met een andere schotel. Heb ook wel vernomen dat het draaien van een schotel niet altijd even makkelijk gaat met een db. Meer mensen dit probleem gehad?

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb ook wel vernomen dat het draaien van een schotel niet altijd even makkelijk gaat met een db

 

Nog nooit problemen ermee gehad doordat er een dreambox aan hangt.

Zelfs een 500 met 1A voeding draait al jaren probleemloos met een STAB motor. Ook mijn 7000 heeft altijd goed gewerkt met een STAB rotor.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren een nieuw stuk coax gepakt en connectors eraangemaakt en tussen de lnb en de rotor gehangen en deed het daarna gewoon.

 

Na een tijdje klooien met de dreambox heb ik hem losgekoppeld en mee naar boven genomen (pc kamer) om wat uit te proberen met images etc. Bij terugkomst bij de tv en het aansluiten reageerde de rotor niet meer.

 

Is het slecht om de dreambox zo vaak los te koppelen van rotor en dat ie daardoor van streek raakt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het voor mekaar, heb gewoon de kabel eruit gehaald en daarna goed de connector goed vastgemaakt en erin gestopt.

Daarna de rotor instellingen gereset en doet het weer smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...