Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Hoe op progressive scan zetten ?


Gast jabsoft

Aanbevolen berichten

hoe kan ik de TF op 1080p (progressive scan) zetten.

kom niet verder dan 1080i (interlaced scan.

dus mijn tf ondersteund GEEN Full HD.

b.v.d. jabsoft

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: jabsoft
hoe kan ik de TF op 1080p (progressive scan) zetten.
kom niet verder dan 1080i (interlaced scan.
dus mijn tf ondersteund GEEN Full HD.
b.v.d. jabsoft


1080i heeft dezelfde resolutie als 1080p hoor. Alleen worden wisselend de even en oneven frames weergegeven resulterend in een 1080 resolutie verticaal.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties.Maar ik blijf toch met een aantal onduidelijkheden zitten.

Setup: 1) Automatisch1/576i

2) Automatisch2/576p

3) 576p

4) 720p

5) 1080i

aan keuzes.

Let op 576 zowel i als p

720 alleen p ,waarom geen i

1080 alleen i

Op pagina 23 handbook: It is recommanded to set it to AUTO if you have a HD TV enz.

Deze setting bestaat dus niet bij mij.

Gaarne enige duidelijkheid in deze warboel.B.V.D.Jabsoft

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jabsoft
720 alleen p ,waarom geen i
Gaarne enige duidelijkheid in deze warboel.B.V.D.Jabsoft



en

Origineel bericht van: jabsoft
Aan zo'n respons heb ik natuurlijk niks.
jabsoft


Tip: wellicht moet je wat zoeken op deze site. Er is al veel over geschreven.
Als een so called newbie getuigd de laatste opmerking in combinatie met de vraagstelling weinig gevoel van respect naar een ander.

Beobuddy.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk heb ik bij mijn Toppie dezelfde instelmogelijkheden. De meningen zijn verdeeld. Wat WPW schrijft is een goede mogelijkheid. Dus op 1080i zetten.

 

Persoonlijk heb ik dat niet. Ik heb hem bij mij op jouw optie 2 staan. Bij gewone uitzendingen (Ned. 1,2,3, RTL 4 etc.) geeft hij het beeld dan als 576p door. Bij HD geeft hij het dan automatisch door op de manier waarop ze uitzenden. Dus 720p of 1080i. Want zoals eerder gemeld, 1080p is er niet bij TV zenders. En volgens mij 720i ook niet.

 

Maar je kunt het ook gewoon zelf uitproberen door alle mogelijkheden in te stellen en dan uit te proberen. Wat jou het mooiste lijkt doe je dan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keuze is aan jezelf. Een en ander hangt af van de kwaliteit van upscaling/deinterlacing van je tv. Niet iedere tv doet dit even goed.

 

Heb jij een tv die zeer goed upscaled en deinterlaced van zich zelf (bijv. pioneer) zijn optie 1 en 2 een goede keuze. De tv vergroot het beeld altijd naar zijn native resolutie (bij FullHd bijvoorbeeld 1920*1080)

 

De topfield zelf kan dit trucje ook prima. Als jouw tv dit minder onder de knie heeft, kun je beter het upscalen door de topfield laten doen en komen de andere keuzes in beeld. Als de tv moeite heeft met omschakelen tussen de verschillende resoluties kan het ook handig zijn om de topfield vast te zetten op een standaard uitgang bijv. 1080i

 

Kortom er is geen beste methode te zeggen. Het is een samenspel van topfield en tv. Dus zelf uitzoeken wat het mooiste beeld geeft.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...