Ga naar inhoud


image vanaf usb-stick gebruiken.


Gast sailingjb

Aanbevolen berichten

Gast sailingjb

Hallo mensen,

 

Ik heb mij onlangs een Kathrein UFS910 aangeschaft.

Ik heb al heel wat geëxperimenteerd met andere images erop te zetten via en usb-stick.(decoder uitzetten-->menuknop ingedrukt houden--> dcoder terug opzetten...) Dit ging allemaal vrij goed.

Ik had zo AAF 1.5 draaien met Barry Allen. Maar zoals geweten is hier de internetverbinding weggevallen. Dit leek mij het ideale moment om eens iets anders te proberen. IK heb de originele software dan terug op de decoder gezet en geprobeerd om een andere image(AAF2.0b)via de usb-stick te laten draaien. Dit is mij helemaal niet gelukt. Ik heb zowat alle handleidingen en howto's gelezen die ik kon vinden. Maar veel bleef mij onduidelijk. confused

Je moet de usb-stick formateren, BA noemen,en de file barry-allen-ufs-910-GOst.tar.gz op de stick zetten. Maar bedoelen ze hiermee alles wat er in die directory staat of enkel 1 file?

Ik krijg ook geen verbinding met de decoder via de commandprompt. mad

Hier krijg ik een foutmelding dat telnet geen verbinding kan maken op poort 23. Ook via KCC 1.3 die erbij was krijg ik geen verbinding.

Wie kan mij vertellen wat nu juist de volgorde van bewerkingen is om dit te laten lukken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens naar de bijdrage van Antigoon op 4/6/8 met als titel "BA installeren in Kathrein UFS910 " daar zit een bijlage bij met uitleg die echt wel werkt.

 

Hopelijk lukt het je.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sailingjb

Deze handleiding heb ik ook al gelezen.

Er is sprake van een FILE "barry-allen-UFS-910-4.0.2_GOst.tar.gz". Maar bedoelen ze hier niet mee de gehele directory? Want alleen die file bestaat volgens mij in de uitgepakte bestanden.

Als ik via de commandprompt "telnet 192.168.1.100" intik krijg ik geen verbinding via poort 23 als melding. Komt dit doordat ik misschien niet de juiste gegevens op de usb-stick heb staan? Je moet toch vertrekken met de originele software op de decoder hé? Ik denk eens dat ik verbinding kan maken met de decoder dat de rest wel zal lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik gewoon het progje Kcc 1.4 van VisMan. Met dit progje is het zéér eenvoudig BA te installeren op USB stick. Is zelfs in het nederlands in te stellen.

 

Hier te downloaden.

 

 

 

wink

 

Suc6

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sailingjb
Ik heb reeds geprobeerd met KCC 1.3.
Hiermee krijg ik ook geen verbinding op 192.168.1.100.


Als je er in de flash AAF 1.05 op hebt staan, dan is de default netwerkinstelling echter 192.168.0.25 voor de Kathy. Geen Gateway. Dus geen router ertussen. Kabel direct op de PC.

Stel je de computer dan in op vast IP adres bijvoorbeeld 192.168.0.100. Geen DNS invullen.

Ik zet dan de gateway op 192.168.0.1 en gebruik een normale rechtdoor kabel. En dit werkt hier.

Je kan vervolgens met http://192.168.0.25 de webpagina benaderen en de netwerk settings naar wens aanpassen.

Met het aparte menu kan het ook. Echter dit heb ik nog nooit gebruikt.

Zonder werkend netwerk is het lastig werken. Handigste is om dit eerst werkend te maken. Met het ping commando kun je snel vaststellen of er basis verbinding is.

Groet,


Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sailingjb

Als ik via de commandprompt "telnet 192.168.1.100" intik krijg ik geen verbinding via poort 23 als melding.


Na gebruik van USB HD gisteravond heb ik dit probleem nu ook. Geen telnet mogelijk. Geen verbinding via poort 23 als melding.

Zoals op Linux als Windows systeem.

De USB HD losgekoppeld en opnieuw gestart. Daarna was er weer wel verbinding mogelijk via telnet.

Groet,


Bram
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sailingjb
Kan er mij niemand op het goede spoor zetten....?

Je geeft aan dat je de originele soft er weer op hebt gezet.
Hier gaat volgens mij geen BA op draaien.
Advies eerst een AAF-versie eropzetten, daarna BA erop.

dm500 openPLI 2X en een DM7020HD (sat en kabel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sailingjb

Ik heb jullie tips allemaal gelezen en geprobeerd. Geen verbinding te krijgen.

Ik heb geprobeerd met kathi-up en hiermee kreeg ik wel verbinding. Maar hier bleef het dan ook bij. Kon niets installeren.

Heb juist AAF 2.0c3 eropgezet via de usb-stick. Is er nu een manier om deze op de usb-stick te zetten en van hieruit deze image ook af te spelen? Als dit kan, is het daarna mogelijk om de originele software van kathrein in de decoder te laden? Als er dan iets mis gaat met de usb-versie kan de usb-stick eruit om gewoon met de originele kathrein-software te draaien. Of sla ik hier de bal volledig mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je beter eerst een stabiele AAF versie in de flash laad 1.5 bv.

Daarna kan je via KCC 1.4 Barry Allen op de usb stick zetten + de gewenste image's. Installeer ook het bootmenu via KCC. Telkens je de ontvanger start zal hij je dan vragen welke image moet opgestart worden. Nu kan je desgewenst terug de orginele image in de Kathy laden na de BA stick verwijderd te hebben. Als de orginele soft terug geladen is terug opstarten met de BA stick, kies dan één van de image's uit het bootmenu om deze te laten laden vanaf de usb stick.

 

Succes,

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Goede morgen,

 

in verband met garantie en diverse andere redenen eerst de originele versie 1.06 van Kathrein in de Flash gezet. Je hebt dan echter niet de beschikking over de web-pagina en ook geen FTP.

 

Daarna volgens de instructie via telnet (er is bij 1.06 geen FTP!) BA erbij gezet.

 

Daarna met het KCC programma een aantal AAF images op de stick gezet. En bij instelling "wijziging" aangegeven welke AAF versie de voorkeur heeft.

 

Situatie als de stick er inzit: Dan start versie AAF 2.00 vanaf de stick op. Opstarten duurt iets langer dan vanuit de Flash.

 

Zit de stick er niet in, dan start originele Kathrein versie 1.06 op.

 

Wil ik FTP gebruiken in verband met opnames op USB HD, of voor AAF instellingen via Web-pagina, dan de stick erin.

 

Werkt perfect. Je moet na het opstarten van AAF versie wel even de AAF netwerk instellingen aanbrengen. De overige instellingen en zenderlijst wordt naar keuze overgenomen van de originele in de Flash.

 

Betrouwbaarheid van het systeem blijft hiermee in stand. Zonder de stick start je altijd weer op in de originele situatie.

 

De Kathrein box blijft in principe draaien op de originele firmware. En de overige images kun je eenvoudig op de stick zetten en naar keuze laten draaien.

 

Wacht met spanning op de eerste UFS-910 Enigma2 versie voor op de stick !

 

Moet nu alleen nog uit op een USB stick, die achter het klepje past.

 

Dit is mogelijk de trend voor de toekomst. Basis systeem en opstarten van een OS naar keuze, via de USB stick of geheugen kaartje. De XP stick, Linux stick, OSX stick ? Of als Virtuele image ? Op de Gigabytes hoef je niet meer te letten.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...