Ga naar inhoud


Programma's opnemen


Hans Kuiken

Aanbevolen berichten

Ik heb de ontvanger via scartkabels aangesloten op de TV en de videorecorder. En ook nog aangesloten op de kabel voor het geval de files niet meer werken. Ik kan wel opnemen via de kabel maar niet via de satelliet. Ik heb natuurlijk wel de satelliet en de videorecorder ingesteld om op te nemen. Hij neemt dan alleen via de kabel op en niet via de satelliet.

 

De satellietontvanger, TV en de videorecorder zijn van het merk Philips.

 

Wat doe ik fout??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Hans

Je moet via de afstand bediening of direct op de recorder naar aux 1 of aux 2

of mogelijk ext 1 of 2 deze ingang is op iedere recorder aanwezig kijk maar eens in de manual van je recorder

 

gegroet

eerne

 

<small>[ 31-03-2002, 12:58: Bericht gewijzigd door: turner ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans,

 

Je moet echt naar een externe ingang zoeken in LF (laag freqent) mogelijk de kabels in de scartaansluiting achter op je deco verwisselen.

Maar in ieder geval moet de recorder op een extern kanaal staan en dat vindt je beslist ergens in je gebruiksaanwijzing.

Jammer genoeg kan ik je geen exacte aanwijzing geven want ik heb alles van flip behalve de recorder.

Ik heb de externe aansluiting ook wel eens op kanaal 0(nul) zien zitten !!

Maar even goed in de gebruiksaanwijzing spitten!!

 

<small>[ 31-03-2002, 12:59: Bericht gewijzigd door: turner ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans

 

Kijk eens met de orig afstandsbed van de recorder waar je komt beneden kanaal 1.

Bij mijn jvc gaat hij naar au1 en au2 en daar moet je zijn,kan ook ext1 of ext2 zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hans

 

Kanaal E1 is goed,laat hem daar staan en dan opnemen.

Als de scart kabels goed zijn aangesloten,dan neemt de recorder hier op van de decoder.

 

eerne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans,

 

Vergeet dat vcr1 en vcr2,dat is alleen als je twee recorders hebt.

Als je scart vanaf de decoder op de scartaanluiting E1 achter op je recorder is aangesloten,dan moet het lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Turner,

 

Als ik de videorecorder op Kanaal E1 zet en dan handmatig de videorecorder laat opnemen doet hij dit perfect, dan wordt er b.v. opgenomen van b.v. Canal +.

Maar dan zie ook in het display van de ontvanger het woord "PLUS" verschijnen die ook nog knippert.

Wat houdt dit in. Moet ik de videorecorder ook programeren, want als ik dit handmatig doe kan ik b.v. geen eindtijd aangeven. Of moet ik de videorecorder alleen in de stand E1 zetten en dat je alleen de ontvanger inprogrammeerd.

 

Ik heb ook geprobeert de video op E1 te zetten en de ontvanger ingeprogrammeerd op de juiste datum, kanaal en start en eindtijd. Dan gebeurt er het volgende, ik hoor een pieptoon en het woord plus verschijnt en gaat knipperen. Maar er wordt niet opgenomen m.a.w. er gebeurd niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de PLUS in je deco wil zeggen dat je een vooraf geprogrammeerd kanaal bekijkt

je kan dit weg halen door op ' + ' te drukken (2x)

 

dit gebeurt om je te waarschuwen voor opname

 

ik denk dat je dit kan uitzetten in de instellingen, daar staat bij audio / video

 

maar, zoals al verteld, alles staat 'duidelijk' in de handleiding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans,

 

De uitleg van dat "plus" heb je al van mumzel gehad,dat wist ik ook niet.

Met de programmering van je deko gaat de recorder natuurlijk niet opnemen.

Je moet er voor zorgen dat de deko op het op te nemen programma staat,en dan de recorder programmeren voor "kanaal E1".

Je kunt natuurlijk je deko ook programmeren, zodat die ook aan en uit gaat op de tijden dat je op wilt nemen,maar hoe meer je programmeeerd hoe meer er fout kan gaan,dus gewoon aan laten staan.

Ik hoop dat je nu ook via de schotel ( en je recorder )vele uren extra kijkplezier zult beleven.

 

Turner

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...