Ga naar inhoud


server rebooten op afstand


duc748

Aanbevolen berichten


Aangezien je al WinSCP gebruikt draait de SSH daemon al.

Gebruik Putty om naar de machine te gaan, log in met dezelfde gegevens als je gebruikt voor WinSCP.

Dan afhankelijk van de installatie kan je hetvolgende doen:

 

sudo shutdown -r now

 

Hij vraagt dan nogmaals om je wachtwoord, en als je dat hebt ingegeven zal de machine uitgaan...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
sudo shutdown -r now


Ik zie nou net dat ik een fout heb gemaakt... Ik schreef namelijk dat de machine zou uitgaan, dat is niet waar. Hij zal rebooten op deze manier. Om hem uit te zetten gebruik je "sudo shutdown -h now"... "-r" = reboot, "-h" = halt (uitzetten).

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

@duc748

Aangezien je in een vorige post zei dat "cccam restart" werkte, is dit een bruikbaar commando! Wil je je PC herstarten: eenvoudig "reboot" intikken...

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo lambik, ik heb webmin gedownload bij sourceforge.net.

er zijn meerdere versies, ik neem aan dat jij ook de windows versie (webmin-1.420.zip (ZIP format suitable for Windows, 17M) gebruikt om op afstand de server te kunnen bedienen?

Moet een deel van de bestanden nog in een directory van de linux server worden geplaatst en via local ip worden aangesproken?

wellicht een korte tip??? dank bij voorbaat...

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...