Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De Franse TNT-zenders zitten voor de aanvoer naar de terrestrische zenders op AB3 maar zijn daar samengevoegd via een techniek genoemd DVB-Newtech, waardoor het tot op heden niet mogelijk was om ze te bekijken, tenzij met professionele apparatuur.

Blijkbaar is er iemand in geslaagd om in Linux een programma te schrijven om het signaal te ontdubbelen en zichtbaar te krijgen via een DVB-viewer op zijn PC.

Hierbij de link naar het programma en enige uitleg erover:

http://www.tvnt.net/forum/viewtopic.php?t=16045

Alles weliswaar in het Frans. Van programmeren etc ken ik niets, maar misschien iets voor de hobbyisten onder ons.

Greets

Geplaatst:

Inderdaad, het staat ook al in telesatelite ....

nu afwachtenm of de image schrijvers van de LINUX ontvangers er een plug-in voor kunnen maken !

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Geplaatst:

En dan maar hopen dat er niet wordt overgegaan tot codering van het signaal onder druk van Bis-tv en Canalsat - Canal+.

Greets

Geplaatst:

De mux op 11139V, 26707, 2/3 heeft DVB-S1/8PSK als modulatie. Ik ken geen consumenten apparatuur die dit kan demoduleren.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

Maar er zijn wel nog twee andere muxen die een andere modulatie hebben. Het is wel juist dat diegene die je opnoemt, niet zichtbaar te maken zal zijn.

Greets

Geplaatst:

Ik ken alleen dan nog de 11636V, 30405, 7/8. Welke is die andere dan?

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

Er is nog de 11.590 V maar die is gewoon FTA in DVB te ontvangen. Er is wel sprake van dat vanaf oktober er daar mogelijkerwijze ook 2 muxen op komen, om de HD-kanalen van de TNT door te sturen.

Ik lees op tvnt.net dat sommigen dachten dat de 11.139 V mogelijkerwijze te ontvangen was met een DVB-S2 kaart, maar dit schijnt geen succes te zijn.

Greets.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen