Ga naar inhoud


Digitenne Roermond "on air"


EdjeKroketje

Aanbevolen berichten


Mooi voor de Roermonders (heet dat zo?). smile

 

Heb je een idee wanneer Roosendaal precies aangaat? Dit zou dit jaar zijn begreep ik, maar ze moeten eerst nog antennes in die toren hangen denk ik. Dit omdat ik sterk overweeg CDS op te zeggen wanneer Digitenne ontvangst hier echt goed stabiel is (abo heb ik al), waar Roosendaal hopelijk voor gaat zorgen. En CDS moet ik ergens in december opzeggen geloof ik ivm. die jaarcontracten, anders zit ik er nog een jaar aan vast. frown

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: EdjeKroketje
Vandaag zijn door KPN de DVB-T zenders voor Digitenne in Roermond in gebruik genomen.
Uitgezonden wordt er op kanaal 24, 34, 54 en 64.
Tevens staat er een DVB-H signaal aan op kanaal 27.


K24 niets
K34 89%
K54 65%
K64 niets

Grts.


Van mij is uit Meijel ligt 25 km westen van Roermond.
De ontvangt is veel beter dan Venlo

K24 84% met 3 gecodeerde radiostations (BNR nieuwsradio, Arrow Classic Rock en Radio 538)

Voor tv komt (wat) later.

K27 90% DVB-H

K34 93%

K54 96% (Ned1 & 2 & 3 & L1)

K64 60% (zwak signaal later wordt sterk signaal)

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wwizard

 

Grevenbroich ligt volgens mij even ver van Venlo als van Roermond. Krijg je de signalen van Venlo wel door?

Het vermogen van Venlo is twee maal zo groot dan van Roermond, dat kan verklaren waarom je Roermond (10Kw) niet krijgt.

 

Grtz

Sat87

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

ja de antenna is vertical.

 

ik heb nu en signaal uit Roermond. Het is zeeeeeer zwak.

Het signaal is vermoedelijk samengezet uit Roermond en en beetje uit Heerlen.

De antenna staat nu exakt op Roermond - Herten. (geproeft met google-earth)

Ga ik de richting slechts en beetje veranderen naar Venlo heb ik geen ontvangst.

Ga ik de richting en beetje veranderen naar Heerlen is het Roermondse signal stabiel.

 

Ik heb hier nu 50% Qualiteit en 50% vermogen.

Nu zal ik wachten of het stabiel blijft. Momenteel genoeg om te kijken.

 

Ik vind het erg jammer, dat in de Euregio toch wel nog zulke grensen zijn.

Daar werden nieuwe zendmasten in Duitsland en Nederland opgesteld en alleen voor de ene of andere group is de bestemming.

 

De KPN en de Duitse Telekom etc. gaat alleen voor de winst en omzet.

Hier zijn de vooral den politici gevraagd om deze soort grens uit de weg te ruimen. De politicis zijn toch altijd voor en vrij Europa zonder grensen.

 

Groetjes en bedankt voor de hulp. (nog ens sorry voor mijn slecht Nederlands)

 

WW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wwizard
Ik vind het erg jammer, dat in de Euregio toch wel nog zulke grensen zijn.
Daar werden nieuwe zendmasten in Duitsland en Nederland opgesteld en alleen voor de ene of andere group is de bestemming.

De KPN en de Duitse Telekom etc. gaat alleen voor de winst en omzet.
Hier zijn de vooral den politici gevraagd om deze soort grens uit de weg te ruimen. De politicis zijn toch altijd voor en vrij Europa zonder grensen.



Dat is het volgens mij niet.
Er is afgesproken dat ze elkaars signaal niet storen daarom zijn de antenne's afgeschermt naar het gebied waar ze eigenlijk niet te ontvangen moeten zijn. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wwizard
@aart:

K 54 stoort in Duitsland niks.

De naaste programmas op K54 zijn in Hessen, waar de zender meer dan 150 km weg is.

Groetjes

ww.


Ja dat weet ik allemaal het is hier al vaker ter sprake geweest omdat iemand uit Krefeld absoluut geen signaal kon krijgen met geen enkele antenne.
Krefeld wat zou het zijn door de lucht 20 km van Venlo??
Dat komt omdat de antene's zo gericht zijn dat ze net over de grens al niet meer te ontvangen zijn.
Zie ook dit topic hoe @Babylonia bezig is geweest om het te ontvangen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dan is Roermond ook wel afgeschermd, zoals mijn goede vader zei: vroeger was alles beter.

Toen had Roermond nog een sterk vermogen: ned 1/2/3 resp. 50/250/250Kw. in plaats van de huidige 10Kw. cry

 

Gelukkig hebben onze buren de antennes volgens mij niet echt afgeschermd.

 

Groet

Sat87

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...