Ga naar inhoud


topfield 3000 cot d / incorrecte conax kaart


hobbysat

Aanbevolen berichten

Ik heb een gebruikte digitenne ontvanger gekocht, als ik er nu een smart card in stop krijg ik de melding "incorrecte conax kaart"

Ik kan via het menu ook niet bij de software update of de CA instellingen komen.

Wie kan mij helpen ? confused

Humax 5400z, aston 1.03, Visiosat Quadro.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad een oude Digitenne ontvanger slikt geen KPN kaarten, enigste optie lijkt me de kaart omruilen dus je zult de helpdesk moeten bellen. cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de nieuwe software er op gezet, ik ontvang nu ook de duitse zenders, iets wat voorheen niet lukte.

Hij geeft alleen nog steeds aan in correct card.

Heeft er iemand de juiste firmware zodat hij werkt met kpn ?

Humax 5400z, aston 1.03, Visiosat Quadro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hobbysat
Ik heb inmiddels de nieuwe software er op gezet, ik ontvang nu ook de duitse zenders, iets wat voorheen niet lukte.
Hij geeft alleen nog steeds aan in correct card.
Heeft er iemand de juiste firmware zodat hij werkt met kpn ?

Kaart omdraaien zodat de pijl aan de onderkant zit en de ontvanger even een half uur op een gecodeerde zender laten staan.
Als het goed is doet hij het na dat ½ uurtje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger heeft de hele nacht aangestaan op een gecodeerde zender met de geactiveerde smart card op de juiste wijze er in.

Echter nog steeds de melding "incorrecte kaart"

Wie heeft er nog een oplossing ?

Humax 5400z, aston 1.03, Visiosat Quadro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vooruit, Ik wil je wel helpen.

 

Je mag mijn originele (blauwe) digitenne kaartje wel omruilen voor jouw KPN kaartje.

 

Dat Digitenne-kaartje heb ik nooit gebruikt in mijn Brainwave en is zo te activeren, Ik denk zelfs dat ik het originele activatieformulier nog wel ergens heb liggen. Maar dat formulier zul je dan wel naar KPN moeten sturen.

 

Stuur maar een PM als je interesse hebt.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hobbysat
De ontvanger heeft de hele nacht aangestaan op een gecodeerde zender met de geactiveerde smart card op de juiste wijze er in.
Echter nog steeds de melding "incorrecte kaart"
Wie heeft er nog een oplossing ?

Bekend probleem bij deze Topfields dat men het kaartje op zijn kop erin moet doen maar als dat niet werkt is je kaart blijkbaar niet geactiveerd. Dus bellen met de klantenservice en dit eerst eens laten controleren.
Leuk hè binnen 10 minuten TV kijken - waaaaaaaaaaaa crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

incorrecte kaart, alleen de naam zegt al genoeg toch?

Die gaat echt niet werken. Kan ook zijn dat die verkeerd zit maar het betekend dat de ontvanger hem niet herkent als een kaart waar die iets mee kan. Ook defect is nog een optie die niet geheel uit te sluiten is.

 

Origineel bericht van: hobbysat
Ik kan via het menu ook niet bij de software update of de CA instellingen komen.

 

Het updatemenu kan je alleen aanklikken als de box een update in de lucht ziet staat maar die is er niet voor de 3000 en het CA menu kan je alleen in als hij de kaart herkent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DX'r het kaartje is geactiveerd en zit op de juiste manier in de ontvanger,

 

Het smartcard lock is er dus niet af te krijgen door middel van een firmwareupdate, ik heb inmiddels de originele firmware geladen.

Ik heb het apparaat niet echt nodig maar het was mooi geweest als ik hem aan de praat had gekregen, misschien zit er iemand in de buurt met een blauwe digitenne kaart zodat ik in het ca menu kan komen.

Humax 5400z, aston 1.03, Visiosat Quadro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeveer een week geleden heb ik van iemand een zelfde ontvanger gekocht. Hoe kun je die ontvanger updaten want hij heeft nog de software versie 1.0.?? Die blauwe kaart kan ik nog wel voor je versieren. Mijn KPN kaartje werkt echter gewoon in dit bakkie.

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar berichten terug staat een link , hierin word beschreven hoe je een com poort in de ontvanger kunt plaatsen, hierna kun je met een nul modem kabel de andere firmware uploaden.

Ik heb dit gedaan, hierna kan ik ook de buitenlandse zenders ontvangen.

Ik vraag me af hoe het zogenaamde card lock werkt en of het niet te verwijderen is.

Punt is dat ik naast de firmware welke hier op het forum staat niets kan vinden.

Uncle, ik kan je eventueel wel helpen met het plaatsen van de com poort en ik heb wel interesse in een blauwe kaart.

Humax 5400z, aston 1.03, Visiosat Quadro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...