Ga naar inhoud


Klanten Vodafone dreigen met schadeclaim


cosmos

Aanbevolen berichten

Uitgegeven: 23 juli 2008 09:54

 

AMSTERDAM - Klanten van Vodafone kunnen sinds begin mei hun rekening en mobiele verbruik niet meer op internet inzien. Daardoor worden hun bundels eerder overschreden. Klanten zijn hier boos over en hebben de protestgroep Swas opgericht.

 

De initiatiefnemer voor de protestgroep liet dinsdag aan ZDNet.nl weten dat de groep met terugwerkende kracht een directe ontbinding van het contract eist. Ook eist Swas dat Vodafone "onterecht afgeschreven gelden" terugstort op de rekening van de klant.

 

Vodafone erkent in een reactie dat klanten al bijna drie maanden hun verbruik en rekeningen niet meer kunnen inzien. Volgens een woordvoerder komt dat doordat het telecombedrijf over is gegaan naar een ander klantenregistratiesysteem.

 

Inzage

 

Volgens de zegsvrouw is Vodafone druk bezig met het omzetten van alle gegevens. Alle gegevens blijven volgens haar bewaard, alleen is inzage niet mogelijk. Het telecombedrijf hoopt dat de gegevens uiterlijk volgende week weer beschikbaar zijn.

 

Vodafone wil nog niets kwijt over een eventuele compensatie. "Op zich lijden mensen hierdoor geen schade", zo zegt de woordvoerster tegen ZDNet.nl. "Het is wel superonhandig."

 

Compromis

 

Swas hoopt dat Vodafone tot een compromis komt met gedupeerde klanten. Als dat niet lukt dreigt de protestgroep met juridische stappen.

 

Vodafone heeft bijna 4,4 miljoen klanten.

 

Bron: nu.nl

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Agent Mike

gedupeerd???

 

beetje telefoon heeft een data-teller aan boord.

kun je zo zien hoeveel data je hebt verbruikt van je limiet.

 

ik denk dat deze "gedupeerden" een zware kluif hieraan krijgen om compensatie te krijgen.

immers, ze wisten dat ze geen inzage hadden in het verbruik.

lijkt mij dat je je mobielinternet gedrag dan een beetje aanpast...

 

daarbij, om jouw verbruik te kunnen zien is een service.

geen ding waar je rechten uit kunt ontlenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En anders kun je nog altijd met je mobieltje naar de gratis klantennummer bellen van Vodafone, kun je ook je huidige belminuten salodo opvragen.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
En anders kun je nog altijd met je mobieltje naar de gratis klantennummer bellen van Vodafone, kun je ook je huidige belminuten salodo opvragen.


@ Greatone
Dat is dus niet mogelijk, klantenservice (1200), backoffice, My Vodafone, Vodafone winkels of wie dan ook heeft geen inzage in je tegoeden. Dit probleem loopt al sinds mei van dit jaar en voor sommigen al sinds februari.

Daarbij is het zo dat de rekeningen niet op tijd komen en ze schrijven bedragen af die niet kloppen op verschillende datums.
Bijhouden op je datateller is niet meer van deze tijd, doe je dat wel telt deze ook de gratis minuten mee, niet overzichtelijk sinds de kostenteller via PIN2 nooit is gebruikt bij geen enkele provider in Nederland.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike
gedupeerd???

beetje telefoon heeft een data-teller aan boord.
kun je zo zien hoeveel data je hebt verbruikt van je limiet.

ik denk dat deze "gedupeerden" een zware kluif hieraan krijgen om compensatie te krijgen.
immers, ze wisten dat ze geen inzage hadden in het verbruik.
lijkt mij dat je je mobielinternet gedrag dan een beetje aanpast...

daarbij, om jouw verbruik te kunnen zien is een service.
geen ding waar je rechten uit kunt ontlenen.


Juist voor de die punten die je opnoemt is er een dienst in het leven geroepen via 1200, mocht dit niet werken dan via My Vodafone Online anders, klantenservice, maar helaas geen van deze kan antwoord geven op je actuele saldo tegoeden.

Je mobiele belgedrag pas je uiteraard hierop toe, bewust of onbewust alleen, worden de rekeningen die te hoog zijn afgeschreven waarna je er weer achteraan moet dat weer wort gecompenseerd met de volgende nota wat ook weer niet klopt, zo worden deze rekeningen ook op verschillende data afgeschreven zonder je een rekening voorraf of te laat hebt gekregen.
Lijkt mij niet iets waar je blij van wordt, je hebt wel beters te doen dan er steeds achteraan te gaan.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: cosmos

Daarbij is het zo dat de rekeningen niet op tijd komen en ze schrijven bedragen af die niet kloppen op verschillende datums.


dat vertelde je er niet bij.
dat is idd onrechtmatig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike
Origineel bericht van: cosmos

Daarbij is het zo dat de rekeningen niet op tijd komen en ze schrijven bedragen af die niet kloppen op verschillende datums.


dat vertelde je er niet bij.
dat is idd onrechtmatig.


Is gewoon te lezen op de diverse links.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen met een z.g. scherp abbonement moeten heel goed oppassen,grote kans dat je door de problemen bij vodofoon een sppokrekening krijgt,echter voor deze scherp(lees voor de eenvoud"2e rangs klant")klanten is geen mogelijkheid tot gratis bellen naar 1200,via de betaalnummers(klantendienst)kan men ook geen overzicht geven,het systeem ligt in puin,ze beloven dat de gegevens bewaard zijn en in augustus verwerkt worden.

Mailen? Bij mij reageerde ze alleen op wat dreigenden mails,kreeg 1 keer als bericht dat ik door mijn bundel was,de tweede keer zou de vele ringtones van mij de oorzaak zijn.

Mensen wees gewaarschuwt.

Bij de eerste beste fout,de automatische incasso blokkeren en direct stoppen met bellen met vodafoon anders gaat het beslist fout.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ben van mijn 2 jarige contract af bij Vodafoon met terugwerkende kracht tot mei. Nu ff rondkijken KPN of T-Mobile?

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...