Poetsdoekje Geplaatst: 23 juli 2008 Geplaatst: 23 juli 2008 Hallo allemaal, ik heb nu al plm een week dat de verbinding erg lang op zich laat wachten. het is zo dat als ik naar iemand bel, het wel 30 seconden duurt voordat de telefoon voor het eerst wat van zich laat horen. is hier ook een oplossing voor, ergens in het modem rommelen?? wie heeft goede raad?! met de groeten van poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
WPW Geplaatst: 23 juli 2008 Geplaatst: 23 juli 2008 1. herstart het modem eens. 2. zet het modem zo dicht mogelijk bij de kpn aansluiting. 3. zit er een splitter tussen? haal die er eens uit. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Poetsdoekje Geplaatst: 23 juli 2008 Auteur Geplaatst: 23 juli 2008 Origineel bericht van: WPW 1. herstart het modem eens. 2. zet het modem zo dicht mogelijk bij de kpn aansluiting. 3. zit er een splitter tussen? haal die er eens uit. Citaat: 1. herstart het modem eens. Is al meerdere keren gebeurt Citaat: zet het modem zo dicht mogelijk bij de kpn aansluiting plm 10 centimeter Citaat: zit er een splitter tussen? haal die er eens uit Neen met de groeten vna poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Ome Merde Geplaatst: 24 juli 2008 Geplaatst: 24 juli 2008 p2p programma's aan staan ? PC beesie-vrij ? groet, merDe deze ruimte is te huur
Poetsdoekje Geplaatst: 24 juli 2008 Auteur Geplaatst: 24 juli 2008 Origineel bericht van: Ome Merde p2p programma's aan staan ? PC beesie-vrij ? groet, merDe Heeft dat iets met een telefoon te maken??!! Maar goed, antwoord; Geen P2P aanstaan Beesies vrij Overigens PC uit, en het probleem is er nog. poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Hasselt Geplaatst: 24 juli 2008 Geplaatst: 24 juli 2008 Is blijkbaar "normaal" je leest het overal op internet. Bij mij duurt het ook ongeveer +/- 10 á 15 sec. dat ik verbinding krijg. Alles is hier 100% goed aangesloten. Volgens mijn betrouwbare bronnen bij Telfort zijn ze met nieuwe firmware bezig voor het modem. Met deze firmware moeten de "bekende telefonie" problemen zijn opgelost. - helemaal geen verbinding. - mensen die JOU proberen te bellen krijgen direct de voicemail. - zelf wel kiestoon horen maar uiteindelijk geen verbinding. - Mensen die JOU bellen krijgen een computerstem te horen met de mededeling "herlaas bla bla bla storing") Heel heel veeeel mensen klagen momenteel over telefonie van Telfort. Internet werkt over het algemeen wel uitzonderlijk goed ! Gewwon dus afwachten op de firmware update. Gaat automatisch. Groeten.
Ome Merde Geplaatst: 24 juli 2008 Geplaatst: 24 juli 2008 Heeft dat iets met een telefoon te maken??!! hoe denk je dat je belt via Telfort ? juist, via internet. als jij een PC aan hebt staan welke alle bandbreedte opslurpt, kan je je SIP-settings nog zo goed in QoS zetten, je houdt hickups, trage verbindingen, echo en andere ongein. test het maar eens met een x aantal lopende torrentjes en dan met name hoge uploads ahoy, merDe deze ruimte is te huur
Poetsdoekje Geplaatst: 24 juli 2008 Auteur Geplaatst: 24 juli 2008 Origineel bericht van: Ome Merde Heeft dat iets met een telefoon te maken??!! hoe denk je dat je belt via Telfort ? juist, via internet. als jij een PC aan hebt staan welke alle bandbreedte opslurpt, kan je je SIP-settings nog zo goed in QoS zetten, je houdt hickups, trage verbindingen, echo en andere ongein. test het maar eens met een x aantal lopende torrentjes en dan met name hoge uploads ahoy, merDe Het klinkt allemaal mooi, maar ik heb mijn PC vaak uit staan. Meestal bel ik als mijn PC UIT staat, dus geen slurpende bandbreedte, dan heb ik juist de problemen, dus niks te maken met torrentjes e.d. en de hartelijke groeten van poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
CAPTAIN PICARD Geplaatst: 24 juli 2008 Geplaatst: 24 juli 2008 ik heb ook last van dit - helemaal geen verbinding. - mensen die JOU proberen te bellen krijgen direct de voicemail. - zelf wel kiestoon horen maar uiteindelijk geen verbinding. Nu mijn oude Draytek erop gezet en geen probleem meer daarmee. Alleen nu, is tussen de 2 a 4 uur mijn ip weg maar krijg daarna netjes wel weer een ip, maar hoort niet. Merk er zelf eingenlijk niks van. Ben benieuwd naar de nieuwe firmware. enig idee wanneer die gaat komen?
Gast Pacman Geplaatst: 25 juli 2008 Geplaatst: 25 juli 2008 Bellen is mij mij ook vaak "raar". Mensen hangen sneller op, dus ik denk dat voordat bij mij de telefoon gaat rinkelen de tegenpartij al tig keer een bel signaal heeft gehad. Of mijn telefoon rinkelt, ik neem op en krijg een doodse stilte. Of bij opnemen als ik gebeld word, krijg ik een kiestoon. Het loopt dus nog niet echt goed dat VoIP. Maargoed, boeiuhh, als mijn internet maar werkt
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 26 juli 2008 Geplaatst: 26 juli 2008 Bel je lokaal of interlokaal? Het is nml. het geval dat het modem een 10-cijferig nummer verwacht, als je lokaal belt en dus maar 7 of 6 cijfers intoetst dan wacht het modem op de resternde cijfers die dus niet komen. Probeer eens, als dit jou probleem is, gewoon het volledige 10-cijferige nummer in te toetsen.
Gast wagij Geplaatst: 27 juli 2008 Geplaatst: 27 juli 2008 Origineel bericht van: CAPTAIN PICARD ik heb ook last van dit - helemaal geen verbinding. - mensen die JOU proberen te bellen krijgen direct de voicemail. - zelf wel kiestoon horen maar uiteindelijk geen verbinding. Nu mijn oude Draytek erop gezet en geen probleem meer daarmee. Alleen nu, is tussen de 2 a 4 uur mijn ip weg maar krijg daarna netjes wel weer een ip, maar hoort niet. Merk er zelf eingenlijk niks van. Ben benieuwd naar de nieuwe firmware. enig idee wanneer die gaat komen? Waarschijnlijk heb je een 2602R-D1A modem, dus het basis modem, hiervan ligt het belgedrag over het algemeen aan de firmware (ASG.0), (waar ze dus onofficieel mee bezig zijn). Tot die tijd is de enige remedie: eerst proberen met even van de stroom af en weer terug, blijft het probleem, dan 20 seconden resetknop aan de achterkant indrukken met een pen/paperclip, inloggen in het modem en dan de telefonie (sip) instellingen terugzetten. Verder is het normaal bij telfort dat in ieder geval daar om de 2 uur een ip adres wordt aangevraagd (als het vaker gebeurd spreken ze van een instabiele verbinding.)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen