Ga naar inhoud


kabel splitsen?


JB7

Aanbevolen berichten

heb een vraagje

moet bij vriend sat zetten, wil een wave t55 met 2 koppen voor astra 1 en astra 2, wel wil hij in 3 kamers sat ontvangen, moet ik dan 2 trio lnb's zetten of kan ik gewoon single lnb's zetten eb de kabel halverwege opsplitsen met kabelsplitters?

of bestaat er iets anders om te vermijden dat je zoveel kabels ziet lopen ?

 

thx

Dream 8000hd, Big bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Coax splitten voor zo iets zal niet gaan werken.

Je moet met quad LNB's werken ( trio LNB bestaan niet ).

Daar naast moet je dan 3 diseqc switches hebben.

 

Wavefrontier T55 voor alleen astra 1 en 2 lijkt me wel een overkill. Bovendien is zo'n Wavefrontier niet gemakkelijk om uit te richten, vooral voor een beginner is het erg moeilijk. Ook moet je dan beschikken over proffesioneel uitrichtingsapparatuur ( Dus geen piepertje van ca 20 euries ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de ontvangers een loopback hebben kun je het met 1 kabel en 1 4 in 1 switch en 3 single lnb's af.

Je verbind dan de ene ontvanger met de ander. Maar elk voordeel heeft ook zijn nadeel.

Want elke ontvanger kan alleen maar de zelfde satelliet zelfde band en zelfde polarisatie ontvangen.

Ik zou 3 quad lnb's nemen voor Astra 1 2 en 3 want CD's gaat mischien meer leuke dingen doen op Astra3.

 

En 3x een 4 in 1 switch. Dan kunnen alle tv onafhankelijk van elkaar elke zender op deze 3 satellieten ontvangen.

Ook kan er in de toekomst een nieuwe kijkplek erbij komen.

En ook een lnb voor een andere satelliet.

 

De eerste optie is de goedkoopste als je de toch wel grote beperkingen voor lief neemt.

De 2e optie is wat duurder maar dan heb je ook wel wat.

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Coax splitten voor zo iets zal niet gaan werken.

Klopt, je zou dan op hetzelfde moment overal alleen naar dezelfde satelliet/band kunnen kijken (niet met splitten maar door door te lussen vanaf de ontvanger). Dat is niet praktisch.
Citaat:
Je moet met quad LNB's werken ( trio LNB bestaan niet ).

Jawel hoor, er bestaat er tenminste één! grin.gif

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JB7
is er nu verschil tussen quad of quatro lnb ?
welke moet ik gebruiken dan, klopt het dat in een quad een ingebouwde switch zit ? heb ik dan geen diseqc switch meer nodig ?

Op een quad kan je direct 4 ontvangers aansluiten. Een quattro moet je aansluiten op een multiswitch en op de multiswitch kan je dan weer ontvangers aansluiten.

Een multiswitch is over het algemeen alleen financieel interessant bij meer dan 4 ontvangers. Anders zijn quads met normale DiSEqC switches goedkoper.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...