Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb ene gemotoriseerde schotel welke op dit moment aangesloten is op een MaxPlus 2100++

Ik heb een (1) LNB met maar een (1) aansluiting.

Nu heb ik ook een media center computer gebouwd en daarop wil ik ook dat het mogelijk is om TV te kijken.

Hoe kan ik het best zorgen dat zowel MaxPlus als mijn media center verbonden zijn met schotel en dat ze beiden er gebruik van kunnen maken?

Als beide apparaten aan staan:

voorbeeld:

MaxPlus op NED 1 op Astra dus

en ik media center een opdracht geef om naar een kanaal te gaan wat zich op Hotbird bevindt

zal dat dan conflicten geven?

Geplaatst:

Lujo,

je hoeft dus geen switch maar een twin LNB

indien je echter de schotel draait met de ene receiver zul je NatUUrlijk op de andere beeld verliezen.

maar ik denk dat je begrijpt dat dit onoverkomenlijk euvel is met een rotor en twee receivers

je moet overigens ook kiezen welke receiver aan de rotor hangt (met doorlus naar twin poortA lnb en welke een direkte coax naar de twin poortB lnb heeft)

cheers

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

• 2 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Lujo,

je hoeft dus geen switch maar een twin LNB

indien je echter de schotel draait met de ene receiver zul je NatUUrlijk op de andere beeld verliezen.
maar ik denk dat je begrijpt dat dit onoverkomenlijk euvel is met een rotor en twee receivers

je moet overigens ook kiezen welke receiver aan de rotor hangt (met doorlus naar twin poortA lnb en welke een direkte coax naar de twin poortB lnb heeft)

cheers

Wat ik juist wil is dat ik de motor met beide ontvangers kan besturen. Dus ongeacht welke ontvanger ik gebruik, wil ik dat ik met die volledig gebruik van kan maken (motor besturen).

Zou dit mogelijk zijn en hoe?
Geplaatst:

De motor vanaf beide ontvangers bedienen is alleen mogelijk als je de tweede ontvanger via de HF doorlussing op de eerste ontvanger aansluit of via een splitter. Je hebt dan echter ontvangst beperkingen als beide ontvangers aanstaan. Als er maar één ontvanger aanstaat is dit wel mogelijk.

Die ontvangst beperkingen zijn vrij ingewikkeld als je de techniek van het besturen van een LNB niet goed in beeld hebt. Zoek daarvoor maar even in dit forum op splitter, of lees dit draadje even door. Ook hier komt jou vraag al aan de orde.

Voor het deffect raken van je ontvangers waar Leo bang voor is hoef je geen angst te hebben. Zowel een goede splitter als de LNB aansluiting van de ontvangers zijn hiervoor beveiligd.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen