Ga naar inhoud


DVB-T Roosendaal in aanbouw


Gast Gwendir

Aanbevolen berichten

Momenteel is netwerkbouw bezig de topmast van de telecomtoren klaar te maken voor plaatsing van de DVB-T antenne. Goede kans dat hij een dezer dagen geplaatst gaat worden.

Geen idee of dat net als in Goes met een heli zal gaan gebeuren.

 

Volgens medewerkers van de lokale primafoon gaat de zender in de loop van Augustus de lucht in.

Goed nieuws voor de West-Brabantse kijkers voor wie Breda of Goes te ver weg is!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Foto zal ik z.s.m. plaatsen smile

Bouw is vertraagd door het slechte weer en de harde wind de laatste weken.

Antenne is inmiddels geplaatst door Volker-Wessel netwerkbouw. Zijn de bekende witte doosjes.

De complete top van de mast is vervangen, Niet met hulp van een heli maar alles met een lier en ouderwetse handkracht. Knap staaltje vakwerk op die hoogte (165 Meter)

Het is nu wachten op de eerste signalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Robbie.....
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Of allemaal tegelijk, wie weet. Ik denk niet dat ze de handel landelijk platgooien om één zender aan te zetten.


Ik denk ook niet dat ze een zender gaan aanschakelen. Toen pas geleden Deventer inschakelden hebben ze ook geen onderbrekingen gemaakt in de rest van Nederland. Hij ging gewoon rond een uur of 10 aan (na de koffiepauze). Dit zal voor iets anders zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dappere
Zou ontvangst in Vlaanderen (15km ten zuiden van Antwerpen)mogelijk zijn?

Daar kan je net zo goed Goes proberen. Met een hark hoog genoeg zou dat denk ik moeten kunnen, maar de praktijk zal het uit moeten wijzen..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dappere
Zou ontvangst in Vlaanderen (15km ten zuiden van Antwerpen)mogelijk zijn?

Is in de buurt van Mechelen? Dat is 55km dus moet lukken met een buitenantenne.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DX'r
Hij staat aan mannen lees ik net http://home.kpn.nl/ploe2070/fmtv/fm-nederland.html
met 5kW maar ook gericht en waarheen dat weet niemand maar ik vrees nix naar Belgie cry


Wat een onhandige link geef je toch steeds wink ik vind http://www.radiowereld.nl/fmtv wel makkelijker te onthouden en ziet er ook wat netter uit:P
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Zou hij dan 2 september aangaan?


Het is iets later geworden maar hij moet sinds vandaag on air zijn.
Dus we verwachten wel na jaren geklaag over Goes een bericht hoe de ontvangst nu is. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DX'r
Hij staat aan mannen lees ik net http://home.kpn.nl/ploe2070/fmtv/fm-nederland.html
met 5kW maar ook gericht en waarheen dat weet niemand maar ik vrees nix naar Belgie cry

Dat weet ik niet, België heeft volgens mij geen interfererende kanalen met Roosendaal. Londen met z'n 1000kW Channel Four op kanaal 30 wèl.
Origineel bericht van: aart44

Het is iets later geworden maar hij moet sinds vandaag on air zijn.
Dus we verwachten wel na jaren geklaag over Goes een bericht hoe de ontvangst nu is. laugh

Kijkende naar mijn verwachtingen en hopen en de huidige realiteit.. Pet. Met een binnenantenne achter het zolderraam trek ik magertjes bouquet 1 en 2 binnen. 3 en 4 gaat niet eens op die manier. Dat zal dus met een KPN/Funke DSC300 Haaienvin ook niet lukken. Ik zal er binnenkort nog een hark op richten op wat andere plekken in/op het huis, maar het signaal is absoluut niet waar ik op hoopte. Ik vreesde er ook al voor. Schoten komt trouwens beter binnen door datzelfde raam!

Het geklaag zal voortduren.

Tip voor de topmannen van KPN als ze meelezen: zet een mast in Woensdrecht, Steenbergen of Tholen. Blaas de commerciëlen op kanaal 48, 29 en 32 lekker rond (is geen probleem daar dat tussen Goes en Roosendaal zit). Blaas kanaal 30 (publieken met Omroep Brabant) alleen gericht naar Bergen op Zoom en demp het compleet richting Londen. Blaas kanaal 54 (publieken met Omroep Zeeland) Zeeland in, en demp het volledig naar Brabant zodat Limburg er geen last van heeft. Betere dekking in oost-Zeeland en in west-NB, 2 plaatsen waar het nu niet echt over wil houden. En zonder interferentieproblemen.

Het was een lange dag, ik ga nu dromen. sleep

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...