Ga naar inhoud


DVB-T Roosendaal in aanbouw


Gast Gwendir

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Robbie.....
Origineel bericht van: EdjeKroketje
Wat een onhandige link geef je toch steeds wink ik vind http://www.radiowereld.nl/fmtv wel makkelijker te onthouden en ziet er ook wat netter uit:P


Het kan nog korter en eenvoudiger : http://www.radio.nl/fmtv

En zelfs nóg korter: http://fmtv.radio.nl

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: DX'r
Hij staat aan mannen lees ik net http://home.kpn.nl/ploe2070/fmtv/fm-nederland.html
met 5kW maar ook gericht en waarheen dat weet niemand maar ik vrees nix naar Belgie cry

Dat weet ik niet, België heeft volgens mij geen interfererende kanalen met Roosendaal. Londen met z'n 1000kW Channel Four op kanaal 30 wèl.
Origineel bericht van: aart44

Het is iets later geworden maar hij moet sinds vandaag on air zijn.
Dus we verwachten wel na jaren geklaag over Goes een bericht hoe de ontvangst nu is. laugh

Kijkende naar mijn verwachtingen en hopen en de huidige realiteit.. Pet. Met een binnenantenne achter het zolderraam trek ik magertjes bouquet 1 en 2 binnen. 3 en 4 gaat niet eens op die manier. Dat zal dus met een KPN/Funke DSC300 Haaienvin ook niet lukken. Ik zal er binnenkort nog een hark op richten op wat andere plekken in/op het huis, maar het signaal is absoluut niet waar ik op hoopte. Ik vreesde er ook al voor. Schoten komt trouwens beter binnen door datzelfde raam!
Het geklaag zal voortduren.
Tip voor de topmannen van KPN als ze meelezen: zet een mast in Woensdrecht, Steenbergen of Tholen. Blaas de commerciëlen op kanaal 48, 29 en 32 lekker rond (is geen probleem daar dat tussen Goes en Roosendaal zit). Blaas kanaal 30 (publieken met Omroep Brabant) alleen gericht naar Bergen op Zoom en demp het compleet richting Londen. Blaas kanaal 54 (publieken met Omroep Zeeland) Zeeland in, en demp het volledig naar Brabant zodat Limburg er geen last van heeft. Betere dekking in oost-Zeeland en in west-NB, 2 plaatsen waar het nu niet echt over wil houden. En zonder interferentieproblemen.
Het was een lange dag, ik ga nu dromen. sleep

En laat Bergen op Zoom nu in de lijn naar Londen liggen en beweer je dat dit de reden is je nu nog steeds geen signaal hebt? Dat meen je toch niet hè frown
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb ondertussen de hark op zolder ook even getest op Roosendaal. Op één bepaalde plek, waar ik de hark niet kan bevestigen, kreeg ik een fractie beter signaal dan Goes, maar niets indrukwekkends. Als ik voor Goes ga zoeken op plekken waar de hark niet is te bevestigen haal ik dat wellicht ook wel.

 

Gisteren heb ik de hark op het dak naar Roosendaal gedraaid. Ook hier kan ik nou niet echt vrolijk van worden.

 

Het signaal uit Roosendaal is ongeveer net zo sterk als dat uit Goes. Misschien een fractie sterker of zwakker, ik neig dan eerder naar zwakker. Ik zal nog eens goed na moeten denken of ik mijn abo zo niet beter op kan zeggen, dit is niks. Misschien toch nog eens proberen mijn dakhark op Rotterdam te richten, ik weet het niet. Ik raak door mijn opties heen.

 

Ik zag laatst ook een klacht van iemand uit Emmen, en kijkende naar de zendmasten zal het daar inderdaad ook niet overhouden. >100.000 inwoners zijn blijkbaar niet interessant voor KPN, dus ik kan het hier (66.000) al helemaal vergeten. Geen probleem als je in een land woont waar een rooftop hark de normaalste zaak van de wereld is, maar Nederland is niet zo'n land.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier (tholen)de buitenant die er al jaren dienst doet uit het analoge tijdperk met de antenne versterker ,en ontvang <Rijnmond Goes als de antenne gedraait is Flevo en "s nachts bbc.

Dus een hark op het dak is de oplossing.

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Origineel bericht van: Dappere
Zou ontvangst in Vlaanderen (15km ten zuiden van Antwerpen)mogelijk zijn?


Wil graag weten of er goede resultaten te behalen zijn met een actieve KÖNIG Binnenantenne (KN-DVBT-IN10) ten zuiden van Antwerp op Goes of Roosendaal. Of moet er een buitenantenne komen?

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dolphs
Origineel bericht van: Dappere
Zou ontvangst in Vlaanderen (15km ten zuiden van Antwerpen)mogelijk zijn?


Wil graag weten of er goede resultaten te behalen zijn met een actieve KÖNIG Binnenantenne (KN-DVBT-IN10) ten zuiden van Antwerp op Goes of Roosendaal. Of moet er een buitenantenne komen?


Denk dat U eerder op Goes of Breda moet gaan mikken. Roosendaal is namelijk niet zo krachtig.

Moet mogelijk zijn met een buiten antenne om deze te ontvangen, maar dat hangt een beetje van je locatie af. Als je achter een gtoot gebouw woont kan je het vergeten. Met binnen antenne maak je geen schijn van kans. Mijn gedacht.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...