Gast Allure Geplaatst: 9 augustus 2008 Geplaatst: 9 augustus 2008 Origineel bericht van: cookie monster Origineel bericht van: Sverige Je moet wel van die kleine "raketvormige" lnb's nemen van Alps. Zelfs met 3 of 4 alps-quads gaat het HenkieZwenkie , de Astra 2 & 1 in de houder plaatsen , de LNB voor Astra 3 aan astra 1 vastbinden doormiddel van tyraps en klaar is kees dan zitten de LNB's die jij toekent aan respectievelijk Astra 1 en Astra 3 verkeerd om (Astra 3 moet in het midden, niet de Astra 1), dus even de diseqc instellingen aanpassen, de middelste LNB is immers niet meer voor 19,2 maar voor 23,5...
marc74 Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 @ allure cookiemonster schrijft nergens aan welke kant hij moet......
cookie monster Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Nog een Astra / Hotbird draadje gevonden: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...rue#Post1504431 Met 3 LNB's: Astra 3 (midden) , Astra 2 (28,2°O) rechts , Astra 1 (19,2°O) links , wanneer je richting Astrasatelliet kijkt @ Allure (Off-Topic) , kijk eens bij een T55 draad hoe ik het heb opgelost ivm 39/42/45°oost C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
marc74 Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 @Cookiemonster, alleen zijn dit allemaal single lnb's topicstarter heeft quad's en die krijg je niet op deze manier aan elkaar.. bijv. bij onderstaande (afbeelding) quad gaat het niet lukken
cookie monster Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Met Alps quads LNB's gaat het wel Ik zal die kennis van me vragen een foto door te sturen C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
marc74 Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Ja klopt daar gaat het wel mee, maar we weten nog niet welke lnbs HenkieZwenkie gebruikt..
looney2 Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 Om even duidelijk te maken. En met deze jongens (smart titanium) moet het ook kunnen. Of deze jongens.(Universal Quad LNB-f) HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
metoo Geplaatst: 10 augustus 2008 Geplaatst: 10 augustus 2008 op een 88 cm schotel kunnen 4 brede koppen, op een 78 cm schotel moeten de middelste 2 smalle koppen zijn (alps), want die zitten dan te dicht bij elkaar. dit is 78cm triax ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
HenkieZwenkie Geplaatst: 10 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2008 Hoi Mensen, Het heeft effe geduurd. Ik had helaas geen ladder bij de hand maar wat ik kon zien was het volgende. Bovenaan de kop staat haaks eerste letter A dan meen ik 2 letters en de laatste een s. Kan dit alleen Alps zijn of zijn meer merken beginnend met A en als laatse een s ? Wat ik wel kan zien is, zo lijkt het, er net niet genoeg ruimte tussen zit voor een 3de kop ...Het is in ieder geval in de lengterichting een smalle lnb met 4 uitgangen naast elkaar aan de onderkant. De lnb heeft de vorm van de kop op het plaatje hierboven op 23,5 graden oost.
marc74 Geplaatst: 11 augustus 2008 Geplaatst: 11 augustus 2008 Dan zijn het dus Alps lnb's als hij er hetzelfde uit ziet als plaatje hierboven. Dan moet het wel lukken
HenkieZwenkie Geplaatst: 11 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2008 Hallo, Ik heb mij vandaag nog eens laten informeren. Men vertelde mij het volgende. Een duo lnb plaatsen is ook een optie. Ik moet dan wel de schotel uitrichten op astra 1. Nu is mijn schotel uitgericht op astra 2. Indien ik hem uitricht op de astra 1, heb ik dan nog genoeg bereik richting astra 2 ? Eventueel zou ik ook nog op 13 oost de hotbird ernij kunnen nemen denk ik ?
cookie monster Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Een duo LNB , NIET doen !! 3 losse LNB's of 4 losse LNB's , de antenne uitrichten zoals op de foto's staat getoond in deze thread + een 4-1 diseqc , of klik de link in mijn antwoord: #1540101 - 10/08/08 11:30 bv: Multytenne is een 45cm & perfekt geschikt voor de 4 genoemde Ikzelf heb ook een 60cm voor Astra 2 , Astra 1 , & Hotbird getest en het ging zoals het moest C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
HenkieZwenkie Geplaatst: 12 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2008 Ok, ik ga vandaag eens kijken wat ik doen.
HenkieZwenkie Geplaatst: 14 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2008 Hoi, Ik begint me te irriteren. Elke monteur die ik laat komen begint te zeuren dat er een nieuwe schotel moet ... Ik raak er gefrustreerd van. Ze willen me een schotel aansmeren van 88 cm .
cookie monster Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Die kennen enkel: Pak de poen show Multytenne kan ook al de 4 bekende posities aan , dus .... Probeer zelf uw schotel uit te richten , spaart bakken geld C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen