Ga naar inhoud


[7000] stuurt rotor niet meer goed aan


Knalleballetje

Aanbevolen berichten

Ik heb geprobeerd om na een verhuizing zelf m'n rotor uit te richten wat niet gelukt was. de enige satlliet die ik zuiver kon krijgen is de 19,2 astra.

 

ten einde raad heb ik een professional ingeschakeld. die 2 uur bezig geweest met afstellen, maar kwam er uiteindelijk achter dat de aansturing vanuit m'n dreambox niet lekker werkt. wanneer er een andere satelliet gekozen wordt wil de rotor wel naar rechts draaien, maar (soms) niet meer naar links en soms ook weer wel.

Alle settings zijn nagetrokken, verschillende images geprobeerd, heeft allemaal geen effect. Hij had een apparaat bij zich waarmee hij signalen fysiek kon aflezen op een klein beeldbuisje (sat-look) als de kabel van de dreambox afgehaald werd en op de sat-look aangesloten werd, kon de rotor ineens wel probleemloos alle kanten op draaien. weer terug aan gesloten op de dreambox > wel naar rechts draaien, maar vaak niet meer naar links.

 

conclusie van de monteur: hardware aansturing van uit de dreambox niet helemaal jofol.

 

heeft iemand dit eerder gehad, en hoe kan ik dit oplossen. of moet ik gewoon een nieuwe dreambox kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is naar mijn mening een image probleem.(lees drivers)en geen voeding,iets houd de instellingen niet vast!.

De mijne is net drie weken oud voordat de ellende begon.

Ben nu zelf (na dat het eerst een tijdje goed ging) al een week aan het klo$%#%en en even gaat het goed en dan.....van alles behalve wat hij moet doen.

Soms lijkt het erop dat je het hebt gevonden en dan %$$%#$%@$%

Ergens zit er wat fout in de box, wat hem steeds verder over z`n toeren brengt, waardoor hij op een gegeven moment niks meer doet.

Een reset/image opnieuw/settings opnieuw, helpt ook niet toerijkend.

sommige boxen(net zoiets als het boot probleem?) kunnen geen rotor (blijvend) goed aandrijven.

En aan de rotor zelf ligt het niet, want zoals je schrijft een andere box heeft/doet het prima,is ook bij mij zo.

Bij gaat het om een 800 maar lees steeds meer hiervan.

 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: looney2
Dit is naar mijn mening een image probleem.(lees drivers)en geen voeding,iets houd de instellingen niet vast!.
De mijne is net drie weken oud voordat de ellende begon.
Ben nu zelf (na dat het eerst een tijdje goed ging) al een week aan het klo$%#%en en even gaat het goed en dan.....van alles behalve wat hij moet doen.
Soms lijkt het erop dat je het hebt gevonden en dan %$$%#$%@$%
Ergens zit er wat fout in de box, wat hem steeds verder over z`n toeren brengt, waardoor hij op een gegeven moment niks meer doet.
Een reset/image opnieuw/settings opnieuw, helpt ook niet toerijkend.
sommige boxen(net zoiets als het boot probleem?) kunnen geen rotor (blijvend) goed aandrijven.
En aan de rotor zelf ligt het niet, want zoals je schrijft een andere box heeft/doet het prima,is ook bij mij zo.
Bij gaat het om een 800 maar lees steeds meer hiervan.


Dit verhaal gaat hier helemaal niet op. Het gaat om de 7000 en NIET om de 800 !!
De drivers van de 7000 kun je van geen kant vergelijken met de 800.

Ik heb meer van zulke dreamboxen in de handen gehad. Een 7000 met hardeschijf had ook vreemde problemen met draaien STAB motor en met signaal. Hardeschijf eruit gehaald en het probleem was over.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

zet er anders eens een elco (35v 4700 uf)tussen de 12 voltaansluiting van de harde schijf kun je die ook blijven gebruiken maar het beste is als het wel de voeding is alle elco's te vervangen wie erin zitten (voedings gedeelte uiteraard)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@knalballetje : zoiets heb ik op mijn 7000s destijds ook gehad, bleek aan de stab hh120 te liggen.

ik heb er een hh100 op gezet (m'n schotel is 95cm) : problem solved.

 

1. test eens een ander image nadat je er seriëel een erase.img hebt op gezet. ook nog ff na flashen van je nieuwe image een factory reset uitvoeren.

2. wees er zeker van dat alles waterpas staat. er heeft een expert aan gesleuteld dus dit mag je verwachten (test desnoods met een andere ontvanger indien voorhanden).

3. controlleer de buitenopstelling (f-connectoren, lnb en dus de rotor).

4. probeer eens andere settings (raar, maar probeer het toch maar eens).

5. wees er zeker van dat je lengte- en breedtegraad goed staat ingesteld.

 

 

succes (bijna) gegarandeerd,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ook ik heb bij één van de dreamboxen, die ik onderhou ook een vreemd probleem:

 

Het betreft een nieuwe 7020.

De 7020 waarin een harddisk zat had problemen met het draaien en daarna te weinig signaal. De opstelling was goed uitgericht.

Na vervanging LNB: probleem niet over

Na vervanging diseqc rotor: probleem niet over

Na verwijderen hardeschijf: probleem solved

 

Na ca 3 maand heeft de eigenaar er weer een nieuwe hardeschijf in gezet, en zie daar het probleem was er weer. Na verwijdering hardeschijf: probleem solved

 

Ook met de 7000 heb ik iets vergelijksbaar mee gemaakt.

Daarom geef ik de hint, haal eens de hardeschijf eruit.

Maar inderdaad begin eens met het flashen serieel met nulmodemkabel en dreamup.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier ook een DM7000 (amber display) met harddisk en STAB 120 (+ 35 meter coax) en geen problemen.

 

Heel in het begin had ik er een 3,5inch harddisk in gezet en dat gaf inderdaad problemen. Bij het minste of geringste liep de box zelfs direct vast. Toen heb ik er een 2,5inch laptop harddisk ingezet, ook omdat deze heel veel stiller zijn, en daarna liep het als een zonnetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...