Ga naar inhoud


[8000] Beta testers gezocht voor de 8000


guppje29

Aanbevolen berichten


  • Reacties 423
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: FrankAdem

Zijn er al alternatieve images compatibel met de 8000? Ik vermoed van niet? Of wordt er al aan gewerkt?


Lastig zonder box toch?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb reactie vanuit Lunen van een week of twee geleden: congrats you won the lottery (iets in die strekking dus), na vermelding NAW wacht ik sindsdien op het contract. Zodra ik constateer dat het een kale dm8000 betreft, blijf ik voorlopig nog bij mijn dm7025

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dolphs
ik heb reactie vanuit Lunen van een week of twee geleden: congrats you won the lottery (iets in die strekking dus), na vermelding NAW wacht ik sindsdien op het contract. Zodra ik constateer dat het een kale dm8000 betreft, blijf ik voorlopig nog bij mijn dm7025

Ze zijn ongelooflijk traag om te antwoorden. Het duurt 7 dagen voor "VIP" antwoordt... Wacht ook nog altijd op mijn contract.
Is wel met HDD:
Der Vorzugspreis der DM8000 incl. DVD-Brenner, 500GB Festplatte und WiFi-Card Beträgt 899 EUR.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad het staat in de mail " Der Vorzugspreis der DM8000 incl. DVD-Brenner, 500GB Festplatte und WiFi-Card Beträgt 899 ", ik had er falikant overheen gelezen. Vreemd dat de configuratie bij anderen alweer is ingetrokken. Case staat overigens sinds 8 augustus open, ach we wachten wel af zoals gezegd ik heb het prima naar mijn zin met mijn dm7025

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals het er nu naar uitziet wordt de prijs te hoog. Ik heb besloten om een HTPC samen te stellen draaiend op Mythbuntu. Ik heb uitgerekend dat ik dan volledige DVB-S HD/Blu-ray etc ondersteuning heb voor 2/3 van de prijs van een "kale" 8000. Plus het feit dat een HTPC meer mogelijkheden dan de 8000 kan bieden (mede door het feit dat geheugengrootte geen isue is) ben ik nu over en ga volgende week aan de slag met bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook benieuwd hoe die HTPC voor 600 euro in elkaar steekt.

Kun je daar eventueel een appart topic over openen, zat zelf ook aan zoiets te denken, alleen voor het weergeven van HD content heb je toch een redelijk zwaar systeem met een goede HDMI Videokaart die harwarematig H.264 ondersteund nodig. Plus minimaal 2 HD satkaarten. Kosten min. 1000 euro, denk ik. Heeft ook een erg hoog stroomverbruik vergeleken met een sat reciever.

Reken de kosten maar eens uit op jaarbasis als dat ding dag en nacht aanstaat.

 

 

 

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees net ergens dat de 8000 eind september op de markt komt voor 't publiek. 't veranderd dus ook continue... echt DM.

 

Dreambox uitlevering eind September?

 

De DM8000HD zal hardwarematig al in orde zijn... een betatester zal voor dit vlak niet worden gevraagd. Dit omdat het niet meer is dan alleen 't aansluiten van xtra hardware.

 

Dit laten ze door een heel andere groep doen. En zal niet eerder worden gebruikt in de Dreambox voordat dit tot de bodem is doorgemeten.

 

De uitlevering van de Betaboxjes vind ik dan voor de prijs van 899 wel aan de dure kant. Omdat ik er vanuit ging dat ze max 799 zouden gaan kosten.

Aangezien de boxen met een HD/DVD speler en wifi kaart worden uitgeleverd neem ik aan dat dit de extra specs zijn die je krijgt voor 't kopen van 't beta model.

De prijs zal voor de consument dan wel op een 899 worden gezet, zonder de specs die de betatesters worden aangeboden.

 

't is dan ook niet een lelijke deal dat je de eerste bent met een box en extra specs. 't is zeker geen miskoop, omdat het niks verschilt ten opzichte van de DM die aan de consumenten worden geleverd.

 

Het enige waar ze deze DM8000 laten testen is of ze niet toevallig iets over het hoofd hebben gezien tijdens de eigen tests. "Softwarematig".

Misschien iets dat net iets meer gefinetuned moet worden. Doordat je 1000 man of net iets meer pakt uit de vele aanmeldingen die veel gebruik maken van de Dreambox kom je sneller achter de foutjes die over 't hoofd werden gezien.

 

Ze hebben dus eindelijk geleerd van de 800 en de voorgaande dreamboxen.

 

Dus al met al is het best een leuke deal. Als eerste een dreambox, met extra's voor dezelfde winkelprijs. (is een aanname).

 

Dat 't alleen steeds uitgesteld word vind ik een echt -punt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of DMM van fouten leert, lijkt mij gezien het verleden niet aannemelijk.

Het begint op een grote farce te lijken. Dat hele betatest verhaal. Hoe lang moeten deze mensen de 8000 gaan testen voordat het product op de markt komt? 2 dagen?

Ik had me ook (bij wijze van test) aangemeld voor die "beta test" maar ze hadden nog niet eens het fatsoen om een mailtje terug te sturen.

Nee, ik wacht al heel lang op de 8000 en wacht mooi nog een paar maandjes langer. Eerst maar eens zien of de voeding wel ok is, de tuner(s) goed werken, HDTV niet na 10 minuten uitvalt en de software doet wat ze moet doen.

Nu mag Dream zich eerst gaan bewijzen, want het begint er zo langzamerhand op te lijken dat ze denken "ons spul verkoopt toch wel, wat we ook doen en wat we er ook voor vragen" en dat is mijns inziens het begin van de ondergang.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...