Ga naar inhoud


[8000] Beta testers gezocht voor de 8000


guppje29

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Lucky_Luke
Denk ook niet dat het makkelijk/mogelijk zal zijn op een Linux based apparaat een HDMI licentie te krijgen.


Dat is toch ook helemaal niet belangrijk, inmiddels is toch wel vastgesteld dat er met de DVI naar HDMI connectie helemaal niets mis is.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 423
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Lucky_Luke
Denk ook niet dat het makkelijk/mogelijk zal zijn op een Linux based apparaat een HDMI licentie te krijgen.


Dat is toch ook helemaal niet belangrijk, inmiddels is toch wel vastgesteld dat er met de DVI naar HDMI connectie helemaal niets mis is.


op dit moment niet, maar heb wel allerlei verhalen gehoord over HDCP beveiliging, dat zou wellicht in de toekomst toch problemen kunnen gaan geven?

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDCP wordt vrijwel niet gebruikt omdat het zo lek is als een mandje en vaker incompabilitietsproblemen opleverd dan daadwerkelijk iets "beveiligd". Aangezien HDCP in TV's een hardwarematige "beveiliging" is, kunnen ze niet zomaar even de werking ervan aanpassen. Aangezien het lek is, maak ik me daarover dus geen zorgen.

1. Het wordt niet gebruikt.

2. Zou het wel gebruikt worden, is het relatief eenvoudig te omzeilen.

Vergeet overigens niet dat de Broadcom gewoon HDMI uitspuigt en ook gewoon over HDCP beschikt. Het enige dat de Dreambox 800/8000 niet heeft is de fysieke aansluiting want daarvoor moet je een licentie hebben en die krijg je simpelweg niet als er Dreambox op het product staat.Dat heeft Dream dus simpel opgelost door er het licentievrije DVI chassisdeel op te zetten en er een verloopkabel bij te doen.

Ik denk dat we hiermee wel voorgoed de HDMI en HDCP discussie kunnen beeindigen want hij duikt steeds opnieuw op terwijl de 800 al bewezen heeft dat deze discussie niet meer nodig is.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lucky_Luke
Denk ook niet dat het makkelijk/mogelijk zal zijn op een Linux based apparaat een HDMI licentie te krijgen.


Hmmm, de meeste (HD) media players lopen op Linux !

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en zo te zien op die fotoos heeft DMM zich niets aangetrokken oveer de kritiek tijdens oa de anga beurs van het uiterlijk van de 8000. het blijft een lelijk beestje!

 

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik heb de 8000 zelf nog niet in zijn definitieve jasje gezien.
Meestal staan er op de beurzen handgemaakte proto's en die zijn vaak niet zo heel erg mooi. Op zich vind ik de afbeeldingen er allemaal netjes uit zien.

Ron


de afbeeldingen zagen er inderdaad hetzelfde uit als bv de DM600 of DM800. dat is een mooi net zwart kastje zonder hoogglans zwarte pianolak wat ik op de fotoos van de dm800 nu terug zie zoals die ook op de anga beurs stond. gruwelijk lelijk en erg ontvankelijk voor vingerafdrukken en al dat soort zaken. verder maken ze een lichtblauwe aan/uit knop met een geel LCD scherm crazy ipv de nette strakke witte LCD van de 800

ik heb nog niet gezien of de DVD nog steeds achter de klep zit, naar mijn idee is dat ook niet bevorderlijk voor de gebruiksvriendelijkheid

maar we zullen eens afwachten hoe de definieve versie eruit ziet, wie weet zijn dit wel fotoos van de prototypes zoals die op de beurs stond...


DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bericht wat hier oorspronkelijk stond heb ik even naar het juiste topic verplaatst.

 

Waar ik nog niet zo veel over heb gelezen zijn de juridische aspecten

van het contract waar de Betatesters mee geconfronteerd zijn.

 

Behalve het aankoopbedrag zijn het wellicht ook juridische aspecten

die van invloed zijn geweest op de beslissing om wel of geen betatester te worden.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...