Ga naar inhoud


[8000] Beta testers gezocht voor de 8000


guppje29

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: NDS4Ever
4 Tuners, allemaal zonder problemen tegelijk te gebruiken ? DVB-S/S2/T en C ?



De Beta Dreambox 8000 wordt geleverd met 2 X DVB-S2 tuners en geen andere tuners.
Dus geen DVB-C of DVB-T tuner(s).

Ik vraag mij af in hoeverre tijdens het "beta-testen"
configuraties met 3 of 4 tuners getest zullen worden.

Het lijkt me wel belangrijk te testen hoe de Beta Dreambox 8000
reageert als hij met 4 tuners tegelijkertijd "volledig" wordt belast.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 423
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Toxic[Q
Die tuners zijn al een jaar of twee prima verkrijgbaar, dus dat testen zal eenvoudig zijn.

Ron



@Ron,

Dat weet ik maar daar ging mijn opmerking niet over.

Origineel bericht van: sattaz
Ik vraag mij af in hoeverre tijdens het "beta-testen"
configuraties met 3 of 4 tuners getest zullen worden.


Zover ik weet wordt het testen door de ""betatesters" met 3 of 4 tuners
niet gestimuleerd door Dream Multimedia.
Niet door het (eventueel met korting) beschikbaarstellen
van een 3e (en 4e DVB-C/DVB-S2/DVB-T) tuner noch door,
voor zover ik weet, andere stimulerende maatregelen.

Het lijkt me wel van belang dat de Beta Dreambox 8000 door
een liefst groot aantal "betatesters" wordt getest op de
volledige belasting met 4 tuners en bijbehorende applicaties tegelijk werkend.
Het is immers de eerste keer dat een HDTV ontvanger op zulke wijze
zal moeten gaan werken en praktijkervaringen met 4 tuners zijn er nog niet.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Die tuners zijn al een jaar of twee prima verkrijgbaar, dus dat testen zal eenvoudig zijn.

Ron

De tuners an sich zullen wel ok zijn. Maar ik denk meer in combinatie met de DM8000 hardware. Zijn het trouwens dezelfde cable tuners als die van de DM7025 die hier in (gaan passen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: onedutch
2: Zijn er al mensen die een afwijzing hebben gehad, dit zou ik wel op prijs stellen van Dream(aan duigen). Denk dat een groot aantal mensen een behoorlijke brief hebben geschreven.
Ik heb wel gereageerd op de initiele oproep, maar (nog) geen reactie gehad (of die is niet door m'n spam filter gekomen, zou ook nog kunnen). Maar aangezien vorige week op relatief korte tijd hier een hoop mensen hebben laten weten dat ze geselecteerd zijn, verwacht ik ook eigenlijk niet zo veel meer (zou nog kunnen dat ze op een gegeven moment een 2de ronde maken als er veel van de geselecteerden toch ervan afzien).

Me lijkt een berichtje op hun website (daar waar nu de oproep staat) als alle beta-boxen vergeven zijn een veel makkelijkere manier om de rest van de inzenders te laten weten dat ze zich niet meer in hoeven te houden zodra hij in de winkel verschijnt. Dus ik verwacht geen afwijzings-mailtje. Dream kan z'n tijd wel beter besteden, denk ik.

Nu hoefde van mij die dvd-brander en wifi toch al niet zo (wacht wel op Blu Ray combi, en hij gaat toch bedraad aan het netwerk gehangen worden), dus ik wacht nog wel even. Zo ver is het niet meer naar de IFA, en hopelijk horen we dan meer over wanneer de normale verkoop start (en hoeveel 'ie dan gaat kosten). Ondertussen dromen we nog maar even verder, en doen we het met de bestaande boxen. Onze kat vind de oudere box in ieder geval wel nog steeds een prima droom-doos:

dreambox_rusty2.jpg

dreambox_rusty1.jpg

(ik weet dat dat niet fantastisch is voor de koeling, maar de doos staat verder behoorlijk vrij, en er zit geen hdd of andere extras in).

En verder wat de DM8000 betreft: ik hoop dat er onder de beta-testers wat PLi leden zitten, zodat er een mooi image klaar (of in voorbereiding) is zodra de box in de normale verkoop komt: het default image gaat waarschijnlijk behoorlijk kaal aanvoelen nu we verwend zijn aan allerlei mooie toevoegingen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bartbnl
2: (ik weet dat dat niet fantastisch is voor de koeling, maar de doos staat verder behoorlijk vrij, en er zit geen hdd of andere extras in).


"Niet fantastisch" is een enorme understatement.
Alle haren en vooraf stof die af kat in box belanden, zullen de levensduur van je 7000 behoorlijk verkorten.
Voor wat betreft DM8000 software maak ik me geen zorgen. Dat is gewoon enigma 2, dus alles wat er nu al is voor enigma2, draait daar gewoon op. Een image zou je nu bij wijze van spreke al kunnen bouwen.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bart,

 

Nou ik weet wel wat voor E-mail jij gestuurd hebt, mijn 1000 woorden kunnen niet op tegen die foto van jou Kat op de DM7000... Een heuze stof/haar/temperatuur/Praktijk test smile

 

Greetz

/---------------------------------------------------------------------------------------------------------\

|DB 7000, DB 500, Skystar II to Xbox 360 MCE Extender (HD Compliant), Triax 88 CM |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit al jaren op deze super box te wachten. Gelukkig heb ik me niet laten verleiden om me op te geven voor deze betabox.

Ik heb een keer een van de eerste exemplaren van de DM7000 mogen ontvangen, kreeg na een paar weken een zak met onderdelen om de voeding te modificeren. Wacht nu de eerste hardware revisie wel af. Zeker nu ik zie wat voor ellende er is met de DM800! Actief koelen, komt schijnbaar niet voor in het woordenboek van Dream. Ook bij de DM8000 foto's geen koeler te zien. Wel een bracket die voorbereid is voor de doe het zelfbouwer. Voor een box van 800 a 900 euro, had er toch wel een temperatuur gecontroleerd ventilatortje in gekund, dat is echt noodzakelijk als je daar zowel een Dvd-brander als HD inbouwt. Ook de componenten op het moederboard gaan wat langer mee. Te hoge omgevingstemperaturen, verkort de levensduur van halfgeleiders aanzienlijk!

 

Geduld is een schone zaak smile

 

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel slim van dream ,,

nu komen de eerste boxen bij de echte liefhebber/en mensen met linux kennis ofaltans die weten wat een dreambox inhoud,,

en die dus niet gaat zeuren als de box door de software niet doet wat ze verlangen van zo'n duur apparaat,,

ik ben heel benieuwd wat hij kan,,

en ik ga er zeker 1 aanschaffen,,

 

LID SINDS 2001 !!!

OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

(misschien beetje off-topic?)

als er nou een dvb-C kaart ingezet word, kan je dan ook dvb-c HD zien via bv de upc-box?

Deze vraag stel ik omdat toxic-Q zei dat de dvb-c kaarten er al een paar maanden zijn... Dus de bestaande dvb-c kaarten zijn al HD geschikt?

één ding is zeker, maar ik ben vergeten wat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...