Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR] Aanschaf wel slim?


Marcel62

Aanbevolen berichten

Al een tijdje loop ik met het plan om mijn TF5000PVR te vervangen door de TF7710HDPVR. Bij de zelfstandige audio/video zaak in mijn woonplaats vertelde men mij dat men liever geen apparaten verkoopt die niet CD goedgekeurd zijn. Ervaring heeft geleerd dat men vaak bij klanten in het buitengebied op bezoek moest om de updates in de firmware weer te laten werken met het Nederlandse gecodeerde signaal. Dit zou voor alle verkochte merken met HD en twintuner gelden, een hele serie van Philips zou teruggenomen zijn. Ook met Humax waren problemen die nauwelijks op te lossen zijn. Kortom een hoop irritatie bij klant en verkoper.

 

Is het wel slim om nu een overstap te doen, mijn 5000 werkt probleemloos (afgezien van af en toe een kleine audio hik) ik zou echter ook wel graag een beter signaal naar mijn plasma willen sturen met een HDMI kabel en de verbeterde kwaliteit van Ned 1 op Astra 3 willen zien.

 

Bedankt voor de adviezen.

M.

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb net een overstap gemaakt van mijn probleemlose 5500pvr naar een 7710 pvr.

ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben.

 

het blijft denk ik wel een hobby dus je zou er wel zo nu en dan een nieuwe firmware in moeten knallen ivm de kinderziektes in het apparaat.

maar tot nu toe moet ik zeggen dat het allemaal feilloos loopt(bij mij).

 

en wel "érg" mooi beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn 5510 vervangen door de 7700 en de oude 5510 staat nu op de slaapkamer.

De reden voor de vervanging was de aankoop van een Full HDTV.

Als je de TF77xxHDPVR via HDMI op een HD Ready of FullHD aansluit weet je niet wat je ziet.

De HD uitzendingen van NG HD, Discovery HD en nog een aantal anderde HD kanalen zijn gewoon schitterend om te bekijken.

Let wel op dat je de goede CAM gebruikt zoals de Aston 1.07 v2.18 of de Powercam. Lees hiervoor eerst de verschillende berichten in dit forum.

De TF77xx neemt de uitzendkwalitiet HD of SD automatisch over maar je kunt ook ervoor kiezen om SD uitzendingen naar 1080i te laten upscalen.

Ook dan heb je wederom een schitterend plaatje.

Ik zou deze move in elk geval onmiddellijk weer doen en ik kan de overstap alleen maar aanbevelen.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft iemand deze 77XX al draaien met een cardlink of een linkey

ben benieuwd hoe deze draaien met een topfield 77XX

bij bekende draaien hier 2 topfields 5000/5500 met een cardlink vrijwel probleemloos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: flats
heeft iemand deze 77XX al draaien met een cardlink of een linkey
ben benieuwd hoe deze draaien met een topfield 77XX

Volgens mij had ik al in mijn vorige bericht aangegeven dat de TF77xx wat gevoelig is bij het toepassen van de verschillende CAM`s.
Er zijn veel problemen geconstateerd waarbij de CAM aanleiding was.
Zoals ik al schreef zijn er al vele threads hieraan besteed en in de praktijk komt het erop neer dat er maar een klein aantal CAM`s goed functioneren (Aston, Powercam en vul rustig aan).
Ik kan het niet met feiten onderbouwen maar ga er maar vanuit dat de door jouw genoemde CAM`s niet of niet goed functioneren en dit m.n. bij de door CD uitgezonden HD kanalen.
Maar nogmaals, dit is enkel een aanname die gebaseerd is op eerder gemelde ervaringen met meer of minder exotische CAM`s.
Uiteindelijk ben je vrij om te kopen wat je zelf goeddunkt.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds enkele maanden een TF7700HDPVR. Toen ik hem kreeg heb ik er gelijk de laatste software in gezet en het draait eigenlijk allemaal goed.

Er zijn wel wat kleine dingetjes in het functioneren van het apparaat zelf, maar ik hoop dat die met de volgende firmware update opgelost zijn.

Het beeld en geluid is inderdaad fantastisch (geen hikken en haperingen!) en het apparaat werkt verder naar behoren.

 

Ik zou zelf nooit voor een CD goedgekeurde ontvanger kiezen, want ik kan zelf wel bepalen wat ik goed vind. Maar ik moet er wel bij zeggen dat je wel een beetje op de hoogte moet zijn van het aanbod van CAM modules en hun functioneren in de diverse ontvangers, want daar zit vak de bottleneck: een bepaalde CAM kan in de ene ontvanger prima werken maar zou in een andere ontvanger best problemen kunnen geven.

Als je als gebruiker gewoon een apparaat wilt dat je blind in de muur, aan je schotel en je TV wilt prikken, zou ik inderdaad voor een CD-gekeurde ontvanger kiezen.

Maar mensen die dit forum bezoeken zijn dat stadium volgens mij meestal al voorbij.

 

 

DVDMike
- VU+ Duo2 Twin tuner

- M7 tuner
- Disecq 1.1 - 78 cm - 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me laten informeren in een andere winkel. Men kwam niet helemaal uit het verschil tussen de 7700 en de 7710, alleen het uiterlijk? Ik overweeg de 7710 aan te schaffen met 500GB. Men neemt nog contact met me op als de echte kenner weer aanwezig is. Het werd me wel duidelijk dat de Topfield HD ontvanger een goede keuze is en dat wachten op een goedgekeurde box niet nodig is. Ik heb me immers met de 5000 ook prima gered. Is er bij de nieuwe modellen ook met extra taps meer uit de machine te halen? Of is de firmware completer/vriendelijker als bij de 5000?

 

Met de huidige 80GB/40uur in de 5000 kom ik prima uit, maar HD opnames zullen meer ruimte vragen. Vraag is dus hoeveel uur kan ik opslaan en kun je bij de 77XX ontvanger kiezen voor de kwaliteit die je opneemt. Bij de 5000 heb je daar geen invloed op.

 

Ik ben erg tevreden over de antwoorden op dit forum, het helpt me een goede keuze te maken.

 

Thanx,

M.

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men had het idd over Benelux en Oostenrijk?? En de mogelijkheid dat deze het CD stempel zou kunnen krijgen. We'll see.

 

DM8000HD OpenPli v2.1

 

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marcel62
...Ik overweeg de 7710 aan te schaffen met 500GB. ..... Is er bij de nieuwe modellen ook met extra taps meer uit de machine te halen? Of is de firmware completer/vriendelijker als bij de 5000?
...Vraag is dus hoeveel uur kan ik opslaan en kun je bij de 77XX ontvanger kiezen voor de kwaliteit die je opneemt.

De door jouw aangehaalde taps zijn meestal door particulieren in noeste arbeid geproduceerde TAP`s.
Op dit moment is er nog niemand die TAP`s voor de TF77xx heeft geproduceert. Dit zal waarschijnlik liggen aan het feit dat de code van de TF77xx ingewikkelder is dan b.v. voor de TF5xxx serie.
Ik veronderstel echter dat op langere termijn hier verandering in komt.

Met een 500Gb HDD kom je heel ver en je zult de HDD dan ook niet zo snel vol krijgen.
Uiteraard is e.e.a. afhankelijk hoeveel HD materiaal jij wilt opnemen en bewaren maar dat heb je zelf in de hand.

Je kunt niet kiezen in welke kwaliteit je jouw opnames wilt opslaan.
Het lijkt mij ook niet zinvol om hier iets aan te doen want als je HD opneemt dan wil je het opgenomen resultaat ook weer in HD bekijken.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de zendingen gecodeerd worden uitgezonden dan neemt de TF77xx (ik hoop althans dat je dit type bedoeld) deze zendingen uiteraard ook gecodeerd op.

Ik begrijp alleen de achtergrond van deze vraag niet.

Had je soms de verwachting dat de TF77xx automatisch decodeerde?

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Had je soms de verwachting dat de TF77xx automatisch decodeerde?


Nou, zo gek is dit niet. Mijn vorige tuner, de TF5500PVR, kon je instellen op b.v. 03.00 uur dat hij dan automatisch alle gecodeerde opnamen decodeerde. Bij die van ons moet je dat zelf doen. Zit er bij mijn weten niet in.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...