Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Citaat:
Mijn vorige tuner, de TF5500PVR, kon je instellen op b.v. 03.00 uur dat hij dan automatisch alle gecodeerde opnamen decodeerde.

@Alfons Verbiest, maar ook bij de 5500 gaat dat decoderen niet vanzelf, dat moest altijd via een "tap" blush Dus in weze hetzelfde als nu bij de 77xxhd serie smirk

Mogge Sjaak(k),

Ik heb de 5500PVR destijds nieuw in de winkel gekocht en heb er nooit een tap ingezet. Het zat er gewoon standaard in en je kon via het menu instellen hoe laat je wilde dat hij dat deed.

Overigens had die tuner ook standaard MediaGuard ondersteuning. Uitgeschakeld had je alleen now / next, maar ingeschakeld had je 2 dagen EPG.

Geplaatst:
Origineel bericht van: rotel
zou dus verwachten dat ze zoiets simpels er gelijk inzetten.

Dat is nu ook wel heel erg simpel geredeneerd want als het zo simpel zou zijn dan was dat allang geïmplementeerd.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:
Origineel bericht van: FNONAMUS
Wellicht is de vraag al eerder gesteld, maar heb de laatste tijd niet zo veel door de Topfield sectie gebladerd.....

Neemt de TF net als de TF5000 nog steeds gecodeerd op?

De Cam kan maar 1 ding tegelijkertijd.

Dat geeft dus dat als je naar een programma kijkt die je ook opneemt, deze gedecodeerd op de schijf komt te staan.
Zodra je ook maar even zapt of naar een ander kanaal gaat kijken, wordt de rest van het programma gecodeerd opgenomen.

Een geprogrameerde opname geeft ook dat er gedecodeerd wordt opgenomen. Tenminste als je niet toevallig al iets anders aan het kijken was/bent.

Dus de Cam decodeerd hetgeen wat je kijkt, of hetgeen wat je opneemt als je niet aan het kijken bent.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jürgen
Als de zendingen gecodeerd worden uitgezonden dan neemt de TF77xx (ik hoop althans dat je dit type bedoeld) deze zendingen uiteraard ook gecodeerd op.
Ik begrijp alleen de achtergrond van deze vraag niet.
Had je soms de verwachting dat de TF77xx automatisch decodeerde?

Omdat we de ervaring (TF5500) hebben dat sommige gecodeerde programma's na een maand niet meer te bekijken zijn.
We nemen soms iets op, Radar oid, en dat wil ik máánden erna kunnen bekijken (DM7025) en dan niet tegen het popup schermpje aanlopen frown

De beeld kwaliteit vd TF spreekt me aan, maar dit soort simpele dingen ergeren me.
Todays dummy is tomorrows expert!
Geplaatst:
De beeld kwaliteit vd TF spreekt me aan, maar dit soort simpele dingen ergeren me.

Kan ik best begrip voor opbrengen maar neem van mij aan dat het beeld de ergernis ruikschoots weer goedmaakt.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:
Origineel bericht van: Marcel62
Bij de zelfstandige audio/video zaak in mijn woonplaats vertelde men mij dat men liever geen apparaten verkoopt die niet CD goedgekeurd zijn. Ervaring heeft geleerd dat men vaak bij klanten in het buitengebied op bezoek moest om de updates in de firmware weer te laten werken met het Nederlandse gecodeerde signaal. Dit zou voor alle verkochte merken met HD en twintuner gelden, een hele serie van Philips zou teruggenomen zijn. Ook met Humax waren problemen die nauwelijks op te lossen zijn. Kortom een hoop irritatie bij klant en verkoper.

De winkelier heeft wel een beetje gelijk. Maar hij gaat voorbij aan het feit dat de Philips (door CD goedgekeurd) dus ook terug moest.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Ja wat zal ik daarop zeggen, is een DM7025 dan wel zo ideaal dat je ondanks dat, er toch nog een Topfield bij hebt sick

De TF is van mijn vrouw :D

Ik denk aan de overstap naar een HD ontvanger, opties zijn dan deze TF, of wachten op een DM8000, that's why.

Een van de grootste voordelen van een Dream is wel de ongecodeerde opnames.
Todays dummy is tomorrows expert!
Geplaatst:
Origineel bericht van: Jürgen
Als de zendingen gecodeerd worden uitgezonden dan neemt de TF77xx (ik hoop althans dat je dit type bedoeld) deze zendingen uiteraard ook gecodeerd op.
Ik begrijp alleen de achtergrond van deze vraag niet.
Had je soms de verwachting dat de TF77xx automatisch decodeerde?

Omdat we de ervaring (TF5500) hebben dat sommige gecodeerde programma's na een maand niet meer te bekijken zijn.
We nemen soms iets op, Radar oid, en dat wil ik máánden erna kunnen bekijken (DM7025) en dan niet tegen het popup schermpje aanlopen frown

de timeshift hoe is die in vergelijking met een tp77XX tov tp5XXX (en van een dreambox timeshift praten we al helemaal niet want die is er niet een fatsoenlijke/makkelijke timeshift)
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Vandaag is de 7700DHPVR aangesloten. Ik ben onder de indruk van de fantastische beeldkwaliteit. De SD kanalen zijn gelukkig beter dan op de TF5000 maar de kwaliteit van de HD uitzendingen zijn superieur. Wellicht komen er de komende dagen nog wel meer vragen van mijn kant maar voorlopig vraag ik me af of het nodig is mijn Aston Cam Module te updaten en zo ja hoe?

Dit is nu de info;

Bediening versie; 2.1800T

Hardware versie; 1.0000

Cicas versie; 1.0003

Boot versie; 1.0300

CA versie; Aston 2.Or14

Omdat bij de demonstratie vanmiddag niet alles vlekkeloos verliep kreeg ik het volgende advies; Cam uit het slot halen / Kanaal STD Comag opzoeken en OK geven (melding "geen signaal" komt dan bij mij)/ Kaart uit de cam / Cam in het slot / Update zou volgende morgen klaar moeten zijn.

Eerlijk gezegd vraag ik me af of deze manier van updaten gaat werken cq nodig is. Graag uw advies.

De firmware van de TF site van 31 juli 2008 (German) is geplaatst en werk zo op het eerste oog goed.

Wat er fout ging vanmiddag; Af en toe kwam er bij het overschakelen "Geen of gecodeerd signaal" in beeld terwijl ik de zender wel kon bekijken na een herstart of het opnieuw plaatsen van de kaart in de cam.

Verder valt me nu op dat de EPG niet over de info van de gehele avond beschikt. Hopelijk gaat dit door een evt. nachtelijke update morgen wel het geval zijn. Of moet ik daar nog iets voor instellen? De instellingen van decoderen van de opnames en het ophalen van de EPG kan ik zo nog niet vinden. Het is allemaal nog een beetje pril.

Dank voor de tips en uitleg.

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

TF5000PVR FW: 08-08-07 / Aston Dual 1.07

Taps: Silverline 0.4 / TF5000 Display v1.40a / RecCopy 4.4

Geplaatst:

Hallo Marcel,

Je Aston cam bevat de laatste firmware die hoeft niet geupdate te worden. Het updaten via stb comag ging bij mij fout ipv update ging de kaart toen terug naar 2.07. Een kennis heeft mijn kaart toen weer up to date gemaakt met behulp van een topfield 5000. Pas dus op met STB Comag.

De melding "Geen of gecodeerd signaal" geeft de ontvanger soms als je enige tijd naar een free to air kanaal gekeken hebt en dan terug gaat naar een Canal Digitaal gecodeerd kanaal zoals ned 1.

We zijn er niet uit of dit een hardware fout is of een firmware fout, maar hinderlijk is het wel. Mijn ontvanger doet precies hetzelfde.

Lees de thread "[TF7700/7710HDPVR] firmware nieuws" maar eens door.

Verder veel plezier met je nieuwe ontvanger, de beeld kwaliteit is super!

Geplaatst:

Ik begrijp inmiddels dat er problemen zijn met de EPG, erg vervelend. Afwachten dus maar.

Het knippen in een opname en daar vervolgens een deel van wissen van de HDD moet volgens mij ook kunnen. Ik heb m.b.v. de play-toets de balk in beeld ga b.v. 10% in de opname staan druk op de witte toets en vervolgens met de "terug naar begin-toets" (naast SAT)Dan is het eerste deel van het bestand geselecteerd. Nu weet ik helaas niet hoe ik dit deel wis. Wie wel?

Verder is het nog een heel gedoe om met de RC de zenders te ordenen, kan dit ook met een programma op de pc? Zijn er kant en klare zenderlijsten die geladen kunnen worden?

De beeldkwaliteit is werkelijk fantastisch, ik keek net naar de opening van de spelen in Beijing en was sprakeloos. Prachtig gedetailleerd. Een snoepje voor de ogen.

Gr,

M.

DM8000HD OpenPli v2.1

Geplaatst:

Een aantal punten na de eerste dagen met deze nieuwe ontvanger.

Na het kijken naar een vrij kanaal moet ik de kaart kort uit de cam halen om de gecodeerde kanalen te kunnen zien. (Oplossing zeer gewenst!)

EPG werkt niet op NL kanalen. (Wachten op nieuwe FW tot dit weer gaat werken?)

Niet kunnen knippen in gemaakte opnames. (Eerste minuten verwijderen e.d.)

Geen automatische decodeer mogelijkheid. (De TF5000 deed dat in de nacht automatisch)

Springen in opname met een gewenst aantal minuten.

Geen "virtuele" tuner aanwezig bij het programmeren van een timer. (Kiest bij opname automatisch de tuner die niet in gebruik is)

Behoorlijke warmte ontwikkeling.

MP3 bestanden die op de PC glashelder klinken bevatten op de TF kleine tikjes.

De oude TF5000 was in het begin ook zo "uitgekleed" als deze nieuwe ontvanger. De door anderen gemaakte taps maakten er een zeer handige machine van. Ik hoop dat dit voor de TF77X0 ook gaat gebeuren. Is daar zicht op? Of moet dit allemaal via de officiële FW vanuit Korea komen?

Groet,

Marcel

DM8000HD OpenPli v2.1

Geplaatst:

Niet om erg vrolijk van te worden al ik je zo lees. En warmte ontwikkeling? Niet weer he? Is het echt heter of zoiets als een dikke audio-versterker?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen