puk5600 Geplaatst: 26 juli 2008 Geplaatst: 26 juli 2008 Sinds 2 weken hebben we nu telfort omdat we zijn over genomen van speedlinq. Sinds een week heb ik nu een enorm trage internet verbinding ook het intern netwerk lijd hieronder. 5 pc's 2 servers 2 dreamboxen Dat is alles wat er aan het netwerk hangt nooit problemen mee gehad tot ongeveer een week geleden. Alles hangt op een air live 24 poort switch. Waar kan dit aan liggen zou 1 van de pc's het netwerk op zijn kop gooien?
Poetsdoekje Geplaatst: 26 juli 2008 Geplaatst: 26 juli 2008 Origineel bericht van: puk5600 Sinds 2 weken hebben we nu telfort omdat we zijn over genomen van speedlinq. Sinds een week heb ik nu een enorm trage internet verbinding ook het intern netwerk lijd hieronder. 5 pc's 2 servers 2 dreamboxen Dat is alles wat er aan het netwerk hangt nooit problemen mee gehad tot ongeveer een week geleden. Alles hangt op een air live 24 poort switch. Waar kan dit aan liggen zou 1 van de pc's het netwerk op zijn kop gooien? ik ben maar een dummy op dat gebied, maar wil graag wat bijleren. Kun je misschien 1 voor 1 een exemplaar afsluiten en dan kijken hoe het met de rest gaat? En zo verder totdat je misschien een oplossing hebt? en de groeten van poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
didaaf Geplaatst: 26 juli 2008 Geplaatst: 26 juli 2008 Zo'n dummy ben je niet denk want dit lijkt me de meest logische aanpak om te kijken waar het probleem zit. Hang eerst 1 pc rechtstreeks aan je modem en kijk hoe het werkt, is het goed hang er een router tussen is dat goed hang er nog wat bij enz enz. Dreambox DM500 Gemini 4.70 Cccam 2.1.4
puk5600 Geplaatst: 28 juli 2008 Auteur Geplaatst: 28 juli 2008 Ik had mischien moeten vermelden wat ik al geprobeert heb. Maar Idd 1 voor 1 heb ik al geprobeert gaat goed tot een bepaalt moment maar dat is bij willekeurige pc. Het kan soms uren redelijk goed gaan dus die 1 voor 1 optie gaat zoizo vlug voor de bijl omdat niet meteen gebeurt waneer er een pc bij komt. Modem stats bekeken CPU en het geheugen van het modem zijn ook niet abnormaal hoog. Andere switch geprobeert 3COM (maakt jammer een t*ring herrie)ging het wel iets beter mee. Ik zou eigenlijk vaststellen dat het op de dsl lijn al fout gaat.
Gast Pacman Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 Je draaid servers, dus heb je portmappings aangemaakt. Lijkt op een vollopende NAT-tabel. Gooi je NAT tabel eens leeg en zet UP&P uit op je modem. Testen maar.
puk5600 Geplaatst: 1 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2008 NAT tabel leeggooien wat bedoel je daar precies mee? alle poorten dichtzetten? UPNP staat uit.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen