bavo27 Geplaatst: 18 december 2008 Auteur Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: KW1234 De kogel is door de kerk! De VRT heeft tegen alle verwachtingen in niet gekozen voor het Franse TDF maar voor Norkring uit Noorwegen De VRT puurt alvast 9,8 miljoen euro uit de verzelfstandiging en privatisering van zijn zenderpark aan het Noorse bedrijf Norkring. Dat is het bedrag dat Norkring op tafel legt voor 49 procent van het zenderpark. Naarmate de VRT meer van het park verkoopt, zullen de inkomsten nog oplopen. Maar de openbare omroep kan het geld maar voor beperkte doeleinden gebruiken. De verzelfstandiging en verkoop van het zenderpark zijn een onderdeel van de plannen van de Vlaamse regering, de eigenaar van de VRT, om het gebruik van de ether voor digitale tv-diensten te stimuleren. De VRT stapt in fasen uit het zenderpark. Norkring, de winnaar van de zoektocht naar een privépartner, verwerft binnenkort 49 procent van de nieuwe firma. Later groeit dat belang naar 75 procent min één aandeel en verkoopt de VRT zijn resterende participatie aan de overheidsholding PMV. Het zenderpark wordt bij de eerste fase van de operatie gewaardeerd op ongeveer 20 miljoen euro. Dat valt af te leiden uit de prijs die Norkring betaalt voor de eerste schijf van 49 procent, met name 9,8 miljoen euro. Het bedrag raakte gisterenavond bekend na de ondertekening van de overeenkomst tussen Norkring en de VRT. (bron de tijd) "Behandel anderen zoals jezelf ook graag door anderen behandeld word"
TokeMUp Geplaatst: 18 december 2008 Geplaatst: 18 december 2008 Origineel bericht van: bavo27 Maar de openbare omroep kan het geld maar voor beperkte doeleinden gebruiken. Inderdaat de opbrengst mag enkel gebruikt worden om het argief te digitalizeren. Zodat enkel de Telenet en Belgacom klanten het kunnen bekijken met ooit gemist. Leuke truc. mvg
Davev Geplaatst: 21 december 2008 Geplaatst: 21 december 2008 Origineel bericht van: TokeMUp Origineel bericht van: bavo27 Maar de openbare omroep kan het geld maar voor beperkte doeleinden gebruiken. Inderdaat de opbrengst mag enkel gebruikt worden om het argief te digitalizeren. Zodat enkel de Telenet en Belgacom klanten het kunnen bekijken met ooit gemist. Leuke truc. mvg Met een staat die aandeelhouder is in beide bedrijven mag dat toch geen verrassing zijn. En nu willen ze ook nog aandeelhouderblijven in het dvbt verhaal. Dreambox DM600 pli jade3 Dreambox DM800 Gemini 4.6 Technisat multytenne twin
Gast wanderer Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 op dit moment ontvang ik geen enkel signaal meer op kanaal 22, tot voor kort had ik hier de fta belgische zenders redelijk sterk binnen, ligt kan 22 eruit of is er iets anders aan de hand?
xeno01 Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 hier ook niets op kan 22 ... MAXPLUS 2100-Maxdigital 225Combo-WavefrontierT90-digipowersg2100a
W3ird_N3rd Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 22 ook niks hier, daar heb ik normaal wel minstens lock op dacht ik. Kanaal 25 komt als altijd binnen. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast Paullo Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Er is blijkbaar inderdaad een probleem met het zendvermogen van de zender in Egem Ik zit er ongeveer 10 kilometer af en ontvang een zeer zwak signaal, heb wel beeld maar niet te bekijken. Greets
crepion Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 alles gaat goed bij mij kwaliteit gaat toch van 100% naar 70 %
matthew_be_wvl Geplaatst: 28 december 2008 Geplaatst: 28 december 2008 Hier in Gent heb ik de hele avond TV gekeken, en mijn antenne is gericht op Sint-Pietersleeuw. En er was zelfs geen blokje in beeld. Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket
Gast Paullo Geplaatst: 29 december 2008 Geplaatst: 29 december 2008 Het probleem met de zendmast van Egem schijnt te zijn verholpen, want ik ontvang nu weer alles op volle sterkte. Greets
sdecos Geplaatst: 29 december 2008 Geplaatst: 29 december 2008 Het betrof een probleem met de straalverbinding tussen Brussel en Egem, dixit het Transmissiecontrolecentrum van de vrt. Benieuwd of ze een aantal programma's gaan heruitzenden (op canvas+ hebben ze nog plaats genoeg me dunkt). Steven
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen