Ga naar inhoud


Het is een zooitje bij TNT


Gast Testertje

Aanbevolen berichten

Gast Testertje

Wij verzenden per week veel pakketen via TNT.

Wat ons opvalt is dat het met de service en betrouwbaarheid van onze Nederlandse vervoerder snel bergafwaarts gaat.

Pakketje`s die kompleet zoek raken , Gelukkig verzonden met verhoogde aansprakelijkheid.

Wat inhoud dat het pakket is verzekerd en dat de klant er voor moet tekenen.

Aan de andere kant is TNT bezig om steeds meer externe chauffeurs de pakketje`s rond te laten brengen.

Dit houd weer in als de klant niet thuis is kan deze niet tekenen en de chauffeur moet terug komen of krijgt niet betaald.

Het gevolg is dat het pakket ergens word neer gezet. (zelfs bij de mensen achter over de poot word gegooid).

 

Inmiddels zijn we bij TNT al diverse pakketen kwijt geraakt waarna je in een regelrecht drama beland.

Na ongeveer 11/2 maand is het dan zo ver en geven ze toe dat ze het kwijt zijn alleen is het pakket plotseling niet meer verhoogt aansprakelijk verzonden waarna het circus weer opnieuw begint.

 

Ook komen veel pakketen op het tracé traject niet voor en zijn niet te volgen.

Soms met geluk worden deze na enkele dagen alsnog plotseling bij de klant bezorgd.

 

Het grote nadeel is echter wij weten al die tijd niet of de klant het pakket nu wel of niet heeft gekregen en/of na enkele dagen alsnog krijgt geleverd.

Het is ook mogelijk dat de klant de zaak belazerd en zo een 2e pakket wil bemachtigen.

Door de bank genomen moeten wij eerst zekerheid hebben alvorens wij een nieuw pakket met de zelfde inhoud naar de klant opsturen.

 

Zijn er mensen met de zelfde slechte ervaring , en wat kun je er tegen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


bij tnt post worden de pakketen maar 1X aangeboden.niet thuis betekend kennisgeving in de deur/brievenbus pakket afhalen bij het postkantoor/agentschap thats it niet meer niet minder.aangetekenden kunnen op verzoek van de klant nog een x aangeboden worden.als pakketen niet gescand worden zijn ze ook niet te traceren.

 

gr bijna 25jaar tnt/ptt/tpg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit houd weer in als de klant niet thuis is kan deze niet tekenen en de chauffeur moet terug komen of krijgt niet betaald.

Het gevolg is dat het pakket ergens word neer gezet. (zelfs bij de mensen achter over de poot word gegooid).

 

Hier zit de fout,waarom krijgt de chauffeur niet betaald,als hij het pakket op postkantoor afgeef!

 

Vorige week nog een aangetekend pakket,met ontvangst handtekening,stond gewoon tegen de voordeur aan,triest!

 

Meerdere malen pakket,met ontvangst handtekening ontvangen,werd bij de buren afgeven,er was dan een sticker over de handtekening ontvangst geplakt!

 

Vraag,wie plaats de handtekening,de chauffeur of .....

 

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben nu twee maal megemaakt dat een bezorger de pakketjes achter in de tuin had neer gelegd. Schandalig!!!!Hier over gebeld en de vrouw zei dat dit inderdaad niet mag! Een week later dus weer.....

Ik heb me voor genomen de volgende keer TNT te bellen dat ik geen pakketje heb ontvangen, kijken wat ze dan doen.

 

Andre

 

DM7025: OpenPli |VU+ DUO: OpenPli

WaveFrontierT55(5e, 13e, 19e, 23e, 28e, 1w)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het altijd een kriem als iets via ptt/post/tpg/tnt

verstuurt wordt ,je weet n.l. nooit wanneer ze voor de

deur staan.

Wat mij aangaat mogen ze als standart paketjes bij het depot

achterlaten en zelf afhalen.

 

Bij dpd loopt wel alles soepel ,die is altijd rond 13:00 uur

bij mij en altijd een dag na verzending.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Testertje
Origineel bericht van: Anmax
Wij hebben nu twee maal megemaakt dat een bezorger de pakketjes achter in de tuin had neer gelegd. Schandalig!!!!Hier over gebeld en de vrouw zei dat dit inderdaad niet mag! Een week later dus weer.....
Ik heb me voor genomen de volgende keer TNT te bellen dat ik geen pakketje heb ontvangen, kijken wat ze dan doen.

Andre
Hier zit nu juist het probleem.
U kunt niet naar TNT bellen maar moet naar de aanbieder bellen die weer naar TNT moet bellen.
Op deze manier krijgen wij steeds meer werk.
Ik heb liever dat ze de verzending duurder maken als het maar op de juiste manier aangeboden word.
Steeds weer horen dat het pakket zoek is is wel zo ****.
Het is niet leuk voor de verzender maar zeker niet leuk voor de klant.

We waren juist van DPD naar TNT gegaan op vanm het gedoe af te zijn.
Sinds enkele manden is het bij TNT echt mis.
Voorheen was er wel eens een pakketje zoek maar kwam de dag erna weer boven water.
Nu kun je zelfs het eerste depo niet meer bellen om na te vragen of het pakkertje bij hen wel is ingelezen.
Je moet er maar naartoe rijden.
Raar maar waar bij alle verdwenen pakketen waren bij de eerste scan ingelezen komen bij trakeen tracé niet voor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Anmax
Wij hebben nu twee maal megemaakt dat een bezorger de pakketjes achter in de tuin had neer gelegd. Schandalig!!!!


Dingen bestellen en dan niet thuis zijn!!
Dan als ze een keer extra moeten komen het de klant maar berekenen dus een 5 euro extra.

Als je een pakket in de tuin hebt is het toch goed je hoeft niet extra te betalen of naar het postkantoor.

Maar TNT mag ook wel eens beter kijken als ze personeel aan nemen de bezorgers zien ook dat een pakje van een computerbedrijf is en vaak kunnen ze dat zelf ook gebruiken.
Pakjes die bij de eerste scan ingelezen worden en daarna niet meer voorkomen lijkt me wat mee aan de hand.
Hier nooit slechte ervaringen mee gehad met TNT je kijkt op Track en Trace en ziet vanzelf of het in de route zit dan moet je ook zorgen dat er iemand thuis is. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

2x achterelkaar gehad dat tnt (de ingehuurde pakketdienst) de pakketjes in de achtertuin onder de tuintafel had gelegd. Na de 2e keer via mail een officiele klacht rechtstreeks bij tnt neergelegd over deze manier van bezorgen. Na het pakketnummer door te hebben gegeven heeft tnt deze klacht in behandeling genomen.(het ging notabene om elektrische apparatuur, wat als het had geregend?)

Voor deze pakketten hoefde niet getekend te worden.

 

Vorige week verwachte ik ook een pakkket en inderdaad deze was vrijdag's aangeboden(maja ik werk dan van 's morgens tot 's avonds(koopavond) dus kon ik hem niet in ontvangst nemen). Pakket zou de volgende dag weer worden aangeboden(moest ik weer werken en vriendin was weekend weg) en de zaterdag lag er een briefje in de bus dat ik het pakket de volgende werkdag kon afhalen op het postkantoor.

Het pakket is mij dus 2x aangeboden voordat ik hem kon afhalen op het postkantoor. Dit was dan wel een pakket waarvoor ik moest tekenen.

 

TNT heeft het al meerdere keren geflikt om produkten waarvoor niet getekend hoeft te worden achter het huis neer te zetten. Ik laat tegenwoordig de schuur maar los als ik een pakket verwacht waarvoor niet getekend hoeft te worden, bijna altijd is er dan een briefje te vinden dat het pakket in de schuur ligt. Ben daar ook niet helemaal gelukkig mee,maar liever dan open en bloot onder de tuintafel(en in mijn schuur staat toch niks waardevols)

Dit laatste doe ik trouwens niet alleen voor tnt, alle bezorgers doen dit.

 

en dan lees ik net ergens een pakket bestellen en dan niet thuis zijn? Ik probeer er altijd rekening mee te houden, maar moet van dinsdag t/m zaterdag werken en als een bedrijf dan op woensdag het verstuurd terwijl ik op zondagavond een bestelling plaats, das moeilijk plannen(ik neem het bedrijf niks kwalijk, ging om zo spoedig mogelijk, en ik had niet veel haast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden een tijd terug iets gekocht via een veilingsite en dachten dat het pakketje niet was verstuurd dus dat we bedonderd waren door de verkoper. Bij toeval ondek ik een week later in de garage het pakketje?? excuus gemaakt naar de verkoper. Opzich had ik er geen moeite mee maar doe dan wel even een briefje door de brievenbus crazy .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons toevallig gisteren van een duitse veilingsite iets gekomen terwijl we niet thuis waren. Keurig een brief door de bus en vanmorgen op het kantoor opgehaald.

Het kan dus wel.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is het pakketje een keer in de afvalcontainer achtergelaten en wel in het gft gedeelte. Er lag wel een briefje in de brievenbus met de mededeling dat het pakketje in de container lag. Ik heb dus het hele pakketje incl briefje teruggestuurd. Nooit meer wat van gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Bij dpd loopt wel alles soepel ,die is altijd rond 13:00 uurbij mij en altijd een dag na verzending.


Ik heb onlangs iets besteld dat door dpd is bezorgd.
dpd heeft het achter gelaten in het kantoortje van de camping, waar ik bij in de buurt woon.
"Ze" vonden het pakje s`avonds bij het opruimen.
Maar iets door TNT komt bij mij altijd goed aan.
Heb nl een afspraak met bezorgster hoe en waar het neer te leggen.
zo zie je maar dat het per bezorger verschilt.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

Ik vind het in ieder geval vroeger beter geregeld.

 

toen kwam ptt het pakket 's avonds nogmaals aanbieden als je overdag niet thuis was.

 

nu heb je de inhuur-chaffeurs, die zo snel mogelijk door de route heen willen racen.

 

vaak genoeg mee gemaakt dat de chaffeur aan de deur was en voor dat ik de deur kon openen, was hij al een briefje aan het schrijven.

NB vond hij het nodig om mij daar nog commentaar over te geven, waarom ik niet sneller de deur opende....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik weet wanneer de heer van TNT-Post komt, dan hoeft hij mij niet uit mijn nestje te bellen.

 

Ik weet het echter nooit, want soms gaat er 48 uur over heen.

 

Ik houd mijn hart vast bij vakantiebezorgers, daar is geen touw aan vast te knopen.

 

Mijn normale post komt rond 12 uur in de middag, maar laatst kwam er een schoollier van naar schatting middelbareschool leeftijd voorbij wat rond 16:30 was. De vogel vond zijn MP3 speler blijkbaar belangrijker dan de naam van de firma waar hij voor werkt, want die was duidelijk zichtbaar, de verkreukelde tas van TNT-post nauwelijks.

 

Je hebt van die Kia, Koala en DHL punten bij benzinestations en Videotheken, dat kan je beter gebruiken, er zit er altijd wel ééntje in de buurt. Het lijkt mij inderdaad een stuk veiliger en misschien nog goedkoper ook.

 

Je hebt ook Ritmo BV, die komen na afspraak aan deur, maar klopt ook niet altijd. Ik was een keer de hele dag thuis, licht aan i.v.m. dat het donker was door de regen en maar wachten, bleek er later een briefje in de bus te liggen. Ik was niet thuis om 16:30, ik denk de deze heer eerder thuis wilde zijn, want het briefje was kurkdroog in mijn brievenbus gegooid. Met dat rotweer had dat niet gelukt.

 

Die speciale ophaalpunten zoals bijvoorbeeld een groot electronische onderdelen verkoper uit voorheen Boekelo en nu online in Oldenzaal ze gebruikt, dat lijken mij de beste. Die gebruiken DHL en daar kan je zelf aangeven wat je wilt. 3 maal aanbieden, niet bij de buren of direct bij een servicepunt laten bezorgen zodat je het zelf kan ophalen wanneer het je uit komt.

 

Retour gaat na contactformulier het makkelijkste via een servicepunt, laten ophalen kan ook, maar weet niet of daar kosten aan zitten.

 

Bij mij zit zo'n servicepunt van DHL bij Videoland, dus tot laat open.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben we het hier over tnt expresee of over tnt post ? Want daar zit namelijk wel een groot verschil in , ze werken alle 2 onder de naam tnt maar hebben niks met elkaar temaken. Ik rij zelf voor tnt expresse en wij mogen niks afleveren zonder een geldige handtekening met naam in blokletters.

 

_______________________--

 

 

snappie

don't ask me,i only use my brain to keep my ears apart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...