Ga naar inhoud


[7025 met CCcam] Geldigheidsdatum Ziggo kaart berekenen


Awake

Aanbevolen berichten


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Rudolf Pietersma
Hallo,
Ik heb inmiddels een nieuwe kaart gekocht maar ik heb zo het idee dat de kaarten geen 70 dagen meer werken?

Dit heb ik er nu staan:

Chid EFFF - date 0x7f9 valid 0x15
Chid 270F - date 0x7f9 valid 0x15

Klopt, tegenwoordig is het 3 weken (21 dagen). Dus nog altijd een week meer dan het vroeger was, maar helaas geen 70 dagen meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er gisteren weer een verse kaart ingeschoven. Vind het eigenlijk een heel goed idee: een PREPAID tv-kaart. Géén maandelijks terugkerende kosten, géén registratie en géén langlopende contracten. Gewoon een smartcard kopen of bestellen via internet, de juiste kaart in de juiste ontvanger (Cable, Digitenne of Satelliet) en kijken maar.

Gouden idee voor Canaldigitaal? Wel jammer dat de Ziggo na 21 dagen stopt. Heb al 3 smartcards versleten, maar wel al 210 dagen kijk-plezier gehad van het totaal TV pakket, dus inclusief Eredivisie/Films/HDzenders/NATuur/Muziek en dat voor maar 60 euro! Zal het hier posten als mijn ziggo smartcard op zwart gaat na 21 dagen. Fijn weekend, groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zal wel een reden zijn dat Canal Digitaal de kaarten voor een veel hogere prijs verkoopt. Als Ziggo lucht krijgt van deze manier van kijken (veel meer smartcards verkocht dan geregistreerd) dan vrees ik dat deze lucratieve manier eerdaags ook wel over zal zijn. Overigens heb ik al Ziggokaartjes gezien bij een winkel voor € 17,50.

 

Ik was eerlijk gezegd ook verbaasd toen ik eerder deze week een nieuwe smartcard in een kabelontvanger deed en ik direct beeld had. Ik had verwacht dat je die kaart eerst zou moeten registreren.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Elders op internet lees ik dat de lengte van je preview periode niet op je smartcard is vastgelegd. Maar hier lees ik (of begrijp ik misschien verkeerd) dat het wel op de kaart is vastgelegd? Ik ben heel nieuw met deze materie, dus ik probeer nog te begrijpen hoe alles werkt...

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter
Elders op internet lees ik dat de lengte van je preview periode niet op je smartcard is vastgelegd. Maar hier lees ik (of begrijp ik misschien verkeerd) dat het wel op de kaart is vastgelegd? Ik ben heel nieuw met deze materie, dus ik probeer nog te begrijpen hoe alles werkt...

Het abonnement op het preview pakket staat volgens mij al op de smartcard, maar de lengte van de periode niet. Die lengte wordt bepaald op het moment dat de smartcard in de ontvanger gaat en er een algemeen broadcast bericht in het digitale TV signaal langskomt om dat abonnement op die smartcard te activeren. In dat activatie bericht staat dus de lengte van de preview periode. Met alle andere abonnementen op pakketten die je afsluit bij of na registratie gaat dat nagenoeg hetzelfde met dit verschil dat de abonnementsactivatie berichten alleen voor jouw smartcard bestemd zijn i.p.v. voor iedere smartcard. De normale abonnementen op de pakketten krijgen bij Ziggo een lengte van een maand wat overigens niet gelijk is aan de geldigheid van de bij het abonnement behorende sleutels. Die sleutel geldigheid staat tegenwoordig kennelijk op een of zes. Als jouw smartcard na registratie langer dan die zes uur niet is bijgewerkt krijg je van die E19 meldingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie

Het abonnement op het preview pakket staat volgens mij al op de smartcard, maar de lengte van de periode niet. Die lengte wordt bepaald op het moment dat de smartcard in de ontvanger gaat en er een algemeen broadcast bericht in het digitale TV signaal langskomt om dat abonnement op die smartcard te activeren. In dat activatie bericht staat dus de lengte van de preview periode.
Dus die waarde is eigenlijk een beetje onveilig voor Ziggo? Die is dus blijkbaar op te rekken...
Citaat:
Met alle andere abonnementen op pakketten die je afsluit bij of na registratie gaat dat nagenoeg hetzelfde met dit verschil dat de abonnementsactivatie berichten alleen voor jouw smartcard bestemd zijn i.p.v. voor iedere smartcard. De normale abonnementen op de pakketten krijgen bij Ziggo een lengte van een maand wat overigens niet gelijk is aan de geldigheid van de bij het abonnement behorende sleutels. Die sleutel geldigheid staat tegenwoordig kennelijk op een of zes. Als jouw smartcard na registratie langer dan die zes uur niet is bijgewerkt krijg je van die E19 meldingen.
Dus die zijn wel goed beveiligd... Er zit immers een hele sleutel aan vast die iedere zes uur wordt aangepast. Waarom kan dat bij de preview zenders niet? Wat gaat er fout als ze dat daar ook invoeren?

Of sla ik nu de plank finaal mis en snap ik er nog geen fluit van?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter
Dus die waarde is eigenlijk een beetje onveilig voor Ziggo? Die is dus blijkbaar op te rekken...

Geen idee. De Irdeto protocollen zijn uiteraard niet openbaar. Het zal allemaal wel met encryptie beveiligd zijn, dus daar houdt mijn interesse in de berichten in het signaal van Ziggo op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie

Geen idee. De Irdeto protocollen zijn uiteraard niet openbaar. Het zal allemaal wel met encryptie beveiligd zijn, dus daar houdt mijn interesse in de berichten in het signaal van Ziggo op.


Maar je kunt die gegevens uitlezen toch? Anders kon je ze hier niet neerzetten...

Ik heb een USB PHOENIX infinity besteld, die is nog niet binnen, maar na het weekend zal dat wel komen. Kan ik daarmee ook die gegevens inzien? Dan zal ik ze hier ook even neerzetten.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de preview periode van Ziggo is nu nog maar 3 weken, mijn smartcard is op zwart. Had hier gemeld, dat ik het even liet weten. Heeft dus gewerkt van 22 mei tot 12 juni. Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

typfoutje?  Ik denk dat het interessanter is om te zien wat de omgezet gebieden doen.. daar heb je dacht ik caid 0602 en 0604 en 1801 en 1850.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit geeft mijn Ziggo kaart op dit moment aan...

 

handled 12452(12450) ecms and 82128(82128)

Irdeto card

Caid 604 ACS 5 NLD

Cardserial  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Provider 00 06025e

Chid FFE0 - date 0x1016 valid 0x1e

Chid 000B - date 0x1016 valid 0x1e

Chid 0384 - date 0x1016 valid 0x1e

Chid 0006 - date 0x1016 valid 0x1e

 

 

Weet iemand waar die 4 Chid's voor staan?

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...