Gast world-boy Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Hallo ik heb een klein vraagje. Als ik bij mij door de gemeente fiets, zie ik af en toe bij schotel liefhebbers een soort lnb op het dak staan. Natuurlijk zonder schotel!!!!! Maar wat het is...Dat is de vraag. Waar is dit voor….
Gast mouse1277 Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Hoort dit onderwerp hier??? en misschien handig een fotootje te plaatsen?!
Gast world-boy Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Origineel bericht van: mouse1277 Hoort dit onderwerp hier??? en misschien handig een fotootje te plaatsen?! Of het onderwerp hier hoort weet ik niet. Nee ik heb geen foto....
ReneBee Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Dat blijft natuurliijk raden. Een gok: Een buiten antenne voor DVB-T? René.
Snurker Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Dan ga je toch eventjes HIER kijken of er wat bekends bij staat. Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
unique Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 ik denk dat dit een 3cm (zend)amateur is met ATV. Je kunt een lnb van de schotel namelijk ombouwen zodat je er i.p.v 11ghz zelfs 10ghz mee kunt ontvangen (wat in de 3cm band valt). Als je zelfs nog z'n oude lnb van amstrad hebt met een blauwe kapje (bluecap) kun je de fet er andersom in plaatsen en wat filters verbouwen om er mee te kunnen zenden. Op de foto in de bijlage zie er ook een met een hoorn-antenne.
chrisch Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Misschien is het een richtantenne voor een wireless netwerk. Zie b.v. de site van wireless Leiden. Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Gast world-boy Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Nee het is volgens mij niet voor atv. Dit ken ik nog wel uit mijn piraten tijd. Het ziet er uit als een lnb met de kop naar boven. En op het midden van de behuizing staat een antenne. Als ik van de week tijd heb maak ik even een foto...
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Hallo unique...ik krijg altijd weer kiespijn als ik jullie "piraten" zend-antennes zie. Hij staat netjes vertikaal maar de mast is een kortsluiting voor de dipool. Dat werkt dus niet zo. Hahaha...altijd weer grappig om zoiets te zien. Dus zet hem even op een dwarstang, zover mogelijk (minstens een halve lambda of nog meer) van de hoofdmast en je antenne is stukken effectiever. Zoals je antenne nu gemonteerd zit, is je antenne-mast zo ongeveer je enigste trouwe luisteraar.
unique Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 beetje off topic maar als je goed kijkt zie je dat het laatste stuk van de mast geen metaal is maar een PVC pijp met daarin een bezemsteel. beetje creatief zijn he is overigens een oude foto....
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 OK...maar dat is op die foto niet te zien.
Poetsdoekje Geplaatst: 28 juli 2008 Geplaatst: 28 juli 2008 Origineel bericht van: world-boy Hallo ik heb een klein vraagje. Als ik bij mij door de gemeente fiets, zie ik af en toe bij schotel liefhebbers een soort lnb op het dak staan. Natuurlijk zonder schotel!!!!! Maar wat het is...Dat is de vraag. Waar is dit voor…. Wi-Fi LNB En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen