Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

OnsNetEindhoven start per 1 september met een digitaal televisiepakket dat er naar mijn mening wezen mag.

50 zenders Digitaal Basis

Nederland 1

Nederland 2

Nederland 3

één

Ketnet / Canvas

RTL 4

RTL 5

SBS 6

RTL 7

RTL 8

Net 5

Jetix / Veronica

101 TV

CNN

Euronews

Journaal 24

Hilversum Best

Humor TV

Comedy Central

Holland Doc

Discovery

National Geo Wild

Discovery World

NCRV Geloven

Animal Planet

Family-7

Eurosport

Eurosport 2

Consumenten TV

Discovery Science

Cultura

Discovery Travel & Living

Nederland-E

Discovery HD *

BRAVA TV HD *

AVRO DNTV

KRO Opvoed TV

KRO Kindertijd

NOS Politiek 24

Nostalgienet

Geschiedenis

3voor12 Central

3voor12 On Stage

Exploding Television

Nick Junior

Sterren.nl

MTV

Action Now

TMF

Private Spice

Helaas is er wel sprake van de gebruikelijke koppelverkoop.

13,95 voor het analoge pakket en bovenstaand digitale pakket kost nog eens 7,50 extra.

Een extra pakket is ook mogelijk voor nog eens 3,95 extra maar met de Publieke Omroepen en wat Turkse zenders is dat pakket flink overprijsd.

Bitrates van 8Mbps voor SD, HDTV 12Mbps (mpeg4) tot 22Mbps voor mpeg2 streams (natuurlijk afhankelijk van de bron).

"Zoveel mogelijk zenders in HD zonder extra kosten"

Jaja...

De HDontvanger kost eenmalig 149,- en is een Sagem.

Het lijkt erop dat er ook andere ontvangers gebruikt kunnen en wellicht (mogen?) worden.

You cannot ignore that member

Geplaatst:
Origineel bericht van: mietde
De HDontvanger kost eenmalig 149,- en is een Sagem.
Het lijkt erop dat er ook andere ontvangers gebruikt kunnen en wellicht (mogen?) worden.

Geen link naar de bron?

Als ze een DVB standaard gebruiken kan dat wellicht. Dat is me niet duidelijk uit het verhaal.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

IPTV dus. Zal waarschijnlijk alleen op hun eigen prutbox werken (of die goed werkt of niet maakt niet uit, als er geen vrije keuze is is het per definitie een prutbox, vrije keuze moet er zijn)

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Waardeloos...geen één duitse zender En dat in Eindhoven, zo dicht aan de oostgrens waar over het algemeen goed met de duitse taal omgegaan wordt.

Ook geen één franse zender...een beetje over de grens kijken schaad niemand.

En hoe zit het met de BBC en andere engelse zenders..?

Blij dat ik een schotel heb. Weer eens het bewijs dat ik mezelf laat "voor-schotelen wat ik wel of niet te zien heb.

Geplaatst:

Dan kan je beter IPTV van KPN nemen, daar zitten die zenders wel in en het is een stuk goeiekoper.

Nadeel is wel dat het risico loopt de KPN klantenservice te moeten bellen en dat is geen pretje kan ik je uit eigen ervaring zeggen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Bijna alle lokale glasvezel netwerken zijn opgekocht door reggefiber uit rijssen.

En sinds kort heeft kpn hier een minderheids belang in genomen.

Dus je raad al waar dit in de toekomst waarschijnlijk heen gaat.

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

Geplaatst:

De Duitse een Britse zenders zijn wel analoog beschikbaar.

Zou icm een dvb-s/dvb-c combo toch een fraai pakket oplezeren.

Maar ja, als ik geen ontvanger kan kiezen dan gaat het voor mij ook over, maar hoezo gaat dat dan niet werken, net zoas bij Upc?

You cannot ignore that member

Geplaatst:

Het is mij niet duidelijk waarom men zoveel problemen heeft met de provider gebonden receivers. Juist de eigen hardware keus brengt ellende en diversiteit met zich mee.

Zo'n ontvanger is bedoeld om dat pakket te kijken niet om te hobbieen! Blijkbaar realiseert men dat niet. En als het goed werkt wat is dan het probleem.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
Origineel bericht van: Codx
Het is mij niet duidelijk waarom men zoveel problemen heeft met de provider gebonden receivers. Juist de eigen hardware keus brengt ellende en diversiteit met zich mee.

Zo'n ontvanger is bedoeld om dat pakket te kijken niet om te hobbieen! Blijkbaar realiseert men dat niet. En als het goed werkt wat is dan het probleem.

Dat is de grootste onzin die ik al gehoord heb. Een ontvanger zelf kiezen is kiezen voor wat jij belangrijk vindt. Ik heb het hier niet over "hobbyen" maar om te kijken op de manier zoals jij dat zelf wil. Sommige ontvangers kunnen geen favorietenlijstje samenstellen zoals jij dat wil, ook hebben niet alle ontvangers "alle" talen aan boord... het uitzicht, de menu's... dat zijn toch allemaal criteria waarop je een ontvanger kiest. Ook beeldkwaliteit, aansluitingen, uitzicht van de kast... en nog tientallen andere dingen zijn bepalend waarom je de ene ontvanger wel en de andere niet koopt.

Jij koopt toch ook de tv die jij "het beste" vindt, en niet welke tv je kabelmaatschappij vindt dat jij moet hebben?
In de meeste gevallen betaal je veel te veel voor een opgedrongen ontvanger, en kan die ontvanger niet wat een ontvanger van een willekeurig ander merk op de vrije markt wel kan...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Precies. Ik wil zonder gezeur een ontvanger voor de PC en een provider die daar geen problemen mee heeft. Dat is ook precies de reden dat ik Ziggo eruit getrapt heb.

Geplaatst:

Als het inderdaad koppelverkoop is, zal ik helaas afhaken.

Ik ga niet meer als 20 euro betalen om een aantal digitale programma's te kunnen kijken.

En alleen voor internet is me te gortig; vastrecht alleen is al 20 euro, daarvoor heb ik al op verschillende plekken een mooie ADSL...

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

voor 20 euro heb je idd adsl, maar dat heeft maar een snelheid tot 20Mbp/s/1Mbp/s ... via onsnet of onsbrabantnet is dit 100Mbp/s up en down voor 39,95 dan wel 32,50 ... zoveel meer voor zo weinig meer?

Geplaatst:

Ja, klopt ook.

Maar wat heb ik daar in de praktijk aan?

De meeste sites kunnen die snelheid dus echt niet leveren, en echt massadownload of via een nieuwsgroep doe ik eigenlijk niets...

Ik ben met een 6 tot 8 Mbit op dit moment echt wel tevreden.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

Hier een paar brieven over gehad of we Glasvezel van OnsNet wilden. Niet op gereageerd, want wij hebben al schotel. En alle zenders worden volgens mij van de satelliet geplukt, dus dat zou weinig nut hebben. Internet- en telefoon heb ik al bij een andere provider en dat werkt gewoon normaal, dus waarom een andere provider nemen?

Die Duitse en Engelse zenders zitten in het analoge zenderpakket en de bovenstaande zenders zijn waarschijnlijk een combi van het analoge en digitale pakket... smile

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen