Ga naar inhoud


Overlast door "Sennheiser".


Pestvogel

Aanbevolen berichten

Graag wil ik jullie mening/suggesties horen/lezen betreffende mijn probleem met de Sennheiser van mijn onderburen. Wat is het geval:

 

Ik woon sinds 3 jaar in een appartementje aan de boulevard van Vlissingen. Mijn vrouw is gehoorsgestoord, d.w.z. het rechter oor doet helemaal niks (weggeopereerd) en het linkeroor geeft nog ong. 40% door. Dus heb ik een z.g. Sennheiser gekocht en geinstalleerd waardoor zij haar eigen geluid op de koptelefoon

kan regelen en de tv niet zo hard hoeft te staan dat ik kruisdol wordt.

Ongeveer 3 maanden geleden kwamen er in de flat onder ons twee oudere mensen wonen. Resp. 82 en 84 jaar oud. Nog goed ter been en de koppies werken ook nog enigszins.Het zijn hele lieve mensen. Helaas zijn zij beide zo verschrikkelijk doof dat een gesprek niet of nauwelijks met ze te voeren is.

Hun zoon ( woonachtig in Deventer) heeft voor deze mensen ook een Sennheisen geinstalleerd, maar eentje die bedoeld is voor een muziekinstrument en volgens mij een veel zwaardere uitvoering dan de mijne.

Resultaat: mijn Sennheiser wordt volledig weggedrukt door het signaal van de onderburen.

Ik de keuze heb uit 3 kanalen in de range 863-864 Mhz., maar het maakt geen enkel verschil welk kanaal ik neem.Zitten we naar het nieuws te kijken , krijgt mijn vrouw het geluid van BVN.

Praten(?) heeft geen zin. Ze begrijpen absoluut niet waar het om gaat.Als je na een half uur schreeuwen hebt uitgelegd wat het probleem is, is het antwoord: wat vervelend, bij ons werkt het prima.

Ik heb het bestuur van de VVE gevraagd in deze kwestie te bemiddelen, maar zij kwamen ook niet verder en hebben niet veel zin om deze (lieve,oude) mensen harder ( lees juridisch) aan te pakken.

 

Mijn vraag: Zijn er nog technische middelen om deze toestand te verbeteren c.q. op te lossen ?

 

Groeten.Pestvogel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

ik zou een gesprek beginnen met hun zoon en ook een brief schrijven naar je buren met een duidelijke uitleg dat waneer je vrouw de koptelefoon aandoet je hun op de WC hoort zitten en alle gesprekken kan horen wink

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk weinig. Wie storing heeft op dit soort allemans frequenties heeft gewoon pech gehad.

 

Je zou nog een email naar Sennheiser kunnen sturen, misschien is er nog een verborgen mogelijkheid een andere frequentie in te stellen?

 

Als het per se draadloos moet zijn kan je natuurlijk ook een infrarood setje nemen.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Unetwork
ik zou een gesprek beginnen met hun zoon

Dat is het juiste antwoord Unetwork.

 

Mischien hebben de buren ook een 3 standenschakelaar en kan je meerdere combinaties uitproberen.

of is er wat met het vermogen te bereiken.

Ik denk dat die oudjes en hun zoon zelf niet eens iets afweten van dit probleem.

Veel suc6

 

Leo

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is weinig aan te doen. Dit is het nadeel van deze frequentiebanden.

 

Wat je kunt proberen is om de zender zo kort mogelijk bij de stoel van je vrouw te zetten om te zorgen dat de afstand tussen de zender en ontvanger zo kort mogelijk is.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het pratend niet lukt omdat ze je niet verstaan, kan je misschien beter eens uitschrijven wat er aan de hand is, hopelijk begrijpen ze dat beter. En dan aanbieden zelf te proberen hun koptelefoon zo af te stellen dat hij niet meer stoort.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf erbij dat je gewoon beter even contact kan opnemen met hun zoon en een goede uitleg erbij geven van de situatie van je vrouw.

Zo te lezen zijn het leuke en goede mensen en je kan ook een brief aan de oudjes schrijven, weet wel zeker dat jullie een oplossing vinden!

Heel veel suc6, Peter

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik werk ook met een sennheiser bij bepaalde uitzendingen. Mijn apparaat kan 3 kanalen opzoeken. Om dat ik buiten woon en soms veel last heb van schrikdraadtoestanden van mijn buren moet ik wel eens schakelen, maar dat lukt meestal toch wel. Een sfeerlamp van philips gaf meer problemen, maar ook dat was te regelen. vg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vervelende is dat deze frequenties min of meer vrij te gebruiken zijn. Zolang het uitgestraalde vermogen (EIRP) maar niet te hoog is heb je weinig te vertellen.

Het enige waar ik aan zat te denken is het veroorzaken van storing, maar ik ben bang dat die vlieger ook niet opgaat. Er wordt immers alleen storing veroorzaakt op een ander apparat die van dezelfde min of meer vrij te gebruiken frequentie gebruik maakt.

 

Blijft over je klacht en de gevolgen netjes, goed omschreven en begrijpelijk op papier zetten en aan de onderbuurtjes laten lezen. maar ik ben bang dat de oude mensjes er verder ook weinig mee kunnen.

 

Persoonlijk zou ik een infrarood apparaat aanschaffen. Dan heb je in ieder geval geen last van storing mits de zon niet rechtstreeks op de ontvanger schijnt.

 

Succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

t.a.v. Unetwork

 

Ik heb twee keer telefonisch contact gehad met die zoon.

Hij was vrij kort aan de kar. Zijn standpunt is dat hij de hoorproblemen van zijn ouders heeft opgelost met een aparaat dat hij nog had liggen en dat de problemen van de buren hem niet interesseren. Zulk soort figuren ben ik wel bereid harder aan te pakken, maar hij zit in Deventer en komt 2x per jaar op bezoek.

Het liefst zou ik de ontvangst van mijn benedenburen ook zodanig storen dat zij er een probleem mee krijgen en daardoor gedwongen worden hulp te zoeken. Misschien dat die zoon dan wel voor rede vatbaar is.Maar hoe ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...