Ga naar inhoud


Overlast door "Sennheiser".


Pestvogel

Aanbevolen berichten

t.a.v. Prutsie

Een ir Sennheiser was de vorige generatie. Nu is het FM. Bij IR moest de koptelefoon altijd op de zender gericht zijn maar met deze kun je door de hele flat blijven luisteren.En daar zit het probleem.Maar je hebt mij wel op een idee gebracht. In de caravan heb ik de oude liggen ( een IR dus) Die ga ik het weekend ophalen en uitproberen. Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Vergeten te vermelden dat ik al geprobeerd had schriftelijk tot

de buurtjes door te dringen.Ik kreeg als antwoord een bosje bloemen voor de ellende en de mededeling dat ik me tot hun zoon moest wenden want die regelde die dingen. Het standpunt van de zoon is inmiddels bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan misschien ook eens bellen met de nederlandse importeur in Almere.

Wanneer het om de RS 120 gaat, er is een 800 MHz. en een 900 Mhz. versie.

Ik weet alleen niet of beide banden in Nederland toegelaten zijn.

 

Misschien is de set om te programmeren naar de andere frequentieband en is daardoor de storing verholpen.

 

Een andere mogelijkheid is over te stappen naar de ouderwetse ringleiding, en daarvoor een hoofdtelefoon aan te schaffen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen wat een ellende voor jullie zeg! Ook klinken die oudjes gewoon heel lief en ja om hun signaal dan te storen zou ik wel erg cru vinden, vooral na dat bosje bloemen.

 

Je kan het nog een keer proberen om uit te leggen wat het contact met die "twee maal per jaar bezoeker" was aan de telefoon.

 

Maar wellicht heeft de importeur een oplossing, dus houd ons op de hoogte...

Nogmaals veel suc6 ermee!

Groetjes, Peter

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het signaal niet een aantal mw op te schroeven .

 

dan niet om dat van jou te laten storen bij de buren , maar wel net sterker te laten wezen dan het ongewenste signaal bij jezelf.

 

en als de buren dan storing ondervinden stel je jezelf net zo op als hun. van ehhh , ik snap niet wat je bedoelt ehhh alles doet het toch.

geen medewerking dwingt je tot de iets minder aardige aanpak, en zodra ze je over de problemen aanspreken geef je hun zoon de schuld. die heeft vast wat verkeerd gedaan met de apparatuur van die oude lui.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader is 25 jaar monteur geweest bij Sennheisser en die kan ik morgen eens vragen of er iets aan te doen is. Maar dan heb ik ook het typenummer nodig van de apparatuur van de buren vrees ik.

 

Het bosje bloemen vind ik trouwens toch wel weer een positief gebaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zijn standpunt is dat hij de hoorproblemen van zijn ouders heeft opgelost met een aparaat dat hij nog had liggen en dat de problemen van de buren hem niet interesseren.


Dit los je echt heel simpel op.

Vraag Agentshap Telecom eens op bezoek.

Met het gevoel dat de zoon nog wel iets had liggen vertrouw ik de boel niet helemaal. Met 10mw op 864, 863 en/of 862 MHz. kan je niet op 3 kanalen tegelijk storen, dus daar zal mee gerommeld moeten zijn.

Voor je Agentschap Telecom op de koffie vraagt, controleer of de eigen apparatuur CE gekeurd is, want anders heb je mogelijk zelf ook een probleem.

Een zender moet aan normen voldoen, maar een ontvanger ook.

Alleen die woorden: met een aparaat dat hij nog had liggen

Daar heb ik een nare bijsmaak bij. (knutselprojectje?)

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
Vraag Agentshap Telecom eens op bezoek.

Met het gevoel dat de zoon nog wel iets had liggen vertrouw ik de boel niet helemaal. Met 10mw op 864, 863 en/of 862 MHz. kan je niet op 3 kanalen tegelijk storen, dus daar zal mee gerommeld moeten zijn.

Voor je Agentschap Telecom op de koffie vraagt, controleer of de eigen apparatuur CE gekeurd is, want anders heb je mogelijk zelf ook een probleem.

En daar komen ze voor?

Ik heb misselijk veel last van vonkbruggen, en ik wacht maar gewoon tot Roosendaal DVB-T uit gaat zenden en hoop dat het dan in orde is. Ik ben er ook niet zo zeker van dat er één apparaat is wat al die storingen geeft. Ik heb toch het idee dat ze daar niet voor komen hoor, een klacht van één persoon..

Anyway: ik gok nu een beetje, maar vraag de buren eens of je naar hun basisstation kan kijken. Schroef die open, en ik zou verwachten dat er ergens een sprietantenne inzit. Knip die een stuk korter of zet er op een andere manier een kortere spriet aan en het rendement is voortaan bagger afaik. Dan lijkt het bereik mogelijk wat meer op dat van een normale set.
Citaat:
Alleen die woorden: met een aparaat dat hij nog had liggen

Daar heb ik een nare bijsmaak bij. (knutselprojectje?)

Ik heb zoveel meuk nog liggen, dat is niet noodzakelijk kapot of gemodificeerd. Het is vaak gewoon spul wat op een of andere manier in onbruik is geraakt en waar dan opeens weer een doel voor is.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Als je beide apparaten op 3 kanalen kan instellen, dan moet dat ook werken. Want juist daarvoor is het gedacht. Om onderlinge storing te voorkomen.

Ik vind het vreemd dat het signaal van je buren door de gewapend betonnen vloer heen komt.

Mijn DECT telefoon heeft hiermee zelfs moeite. Mijn bureau bevind zich in de basement. Één verdieping hoger is mijn woonkamer en daartussen zit een dikke betonnen vloer met daarbovenop een estrich waarin de vloerverwarming zit. Neem ik de telefoon mee naar boven dan heb ik op de meeste plaatsen een slechte verbinding.

Dat Deventer ermee geprutst heeft betwijfel ik. Waarom zou ie? Om de hele wijk van signaal te voorzien?

Je ontvanger is onselektief dat is duidelijk.

Ik zou inderdaad contact opnemen met Sennheiser.

Zou mijn vrouw doof zijn en ik had een soortgelijk probleem, dan kan ik het eenvoudig oplossen.

Mijn TV heeft namelijk een koptelefoonaansluiting met een gescheiden volume regeling. Ik zou er een lange draad (verlengkabel) naar de koptelefoon aanhangen en klaar is Kees.

Ook zou ik een brief sturen naar Deventer en het probleem vriendelijk uitleggen en om een oplossing vragen. Eventueel is het probleem al opgelost door de straling naar boven te verminderen door er een dikke stalen plaat overheen te monteren, of nog makkelijker, wikkel de zender in een paar lagen aluminium-folie of de zender in een andere hoek van het appartement te plaatsen.

Misschien kan je de antenne eraf halen of anders polariseren zodat de straling in jouw richting minimaal is.

Een andere oplossing is misschien het verminderen van de gevoeligheid van jouw ontvanger. Dus kijk eens of je de ontvangst-antenne kan verwijderen, kortsluiten, inkorten of probeer er ook eens aluminiumfolie omheen te wikkelen. Daar wordt ie ook stukken ongevoeliger door.

Kortom...er zijn best wel oplossingen te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Pestvogel
Bedankt, ga ik morgen doen. Het is de TR 820.


De Tr 820 set is alleen verkrijgbaar voor 863 MHz.

Ik ben benieuwd, wat Sennheiser je gaat vertellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste: allemaal alvast bedankt voor het meedenken en suggesties !

Ten tweede: ben ik vanmorgen vroeg naar de caravanstalling gegaan en heb de oude IR Sennheiser opgehaald en geinstalleerd.(n.a.v. tip van Prutsie) Probleem voor mijn vrouw is hiermee opgelost zolang de ontvanger (koptelefoon) maar gericht blijft in de richting van de zender.

Daarna naar de leverancier van de Sennheisen gegaan, maar dat is een filiaal van Schonenberg en de (leuke) juffrouw aan de toonbank begon onmiddelijk scheel te kijken toen ik mijn vraag stelde. Ook de aanwezige audicien kon mij niet verder helpen maar zou contact opnemen met Sennheiser.Afwachten dus maar !

Daarna toch nog even naar de benedenburen. Werd hartelijk ontvangen met koffie en koek en nogmaals de verzekering dat ze het zo vervelend vinden.Maar ik had wel de gelegenheid om de situatie eens goed op te nemen.Het is inderdaad een Sennheiser, maar anders van uiterlijk dan de mijne. Sticker met typeaanduiding ontbreekt.Maar ik zag ook iets dat misschien belangrijker is.Zij hebben de kamer precies omgekeerd aan mijn huiskamer ingedeeld.D.w.z. hun TV (met daarop de zender) staat recht onder de plaats waar mijn vrouw (ontvanger) zit.De afstand tussen hun zender en mijn ontvanger ( is het nog te volgen) bedraagt dus 2 á 2,5 meter, terwijl de afstand tussen onze eigen zender en ontvanger min. 4 meter is.Bovendien bleken de accu's van mijn Sennheiser niet meer zo best te zijn (meer dan 2 jaar gebruikt)hetgeen misschien enig verlies veroorzaakte.

Voor alle zekerheid twee nieuwe accu's gekocht. Die staan nu te laden.

Hoewel mijn probleem nu waarschijnlijk is opgelost (vanavond weet ik meer) voel ik mij toch behoorlijk in het kruis getast door de houding van die zoon.

Ik ben van plan om de de FM Sennheiser vanavond op de grond te leggen op de plek waar de buren onder zitten en maar af te wachten of zij problemen krijgen. Niet om deze mensen te pesten maar om te proberen de zoon tot enige medewerking te dwingen.

Groeten,Pestvogel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien kan je beter zelf even bellen met Sennheiser in Almere.

Tel Nr. kan je eenvoudig googelen.

Via je opticien zet er een extra schakel tussen, en wordt je probleem misschien verkeerd weergegeven.

 

Hier kan je misschien het type hoofdtelefoon van je buren terug vinden.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...