Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds kort heb ik een cursief lettertype gekregen voor alle tabbladen binnen allerlei applicaties.

De PC geeft tijdens het opstarten een foutmelding in de trend van "Arial heeft geen type Regular" of zoiets. Ik ben mij niet bewust dat ik ergens iets heb veranderd.

Weet iemand waar je binnen XP dit soort lettertypen kunt instellen?

Geplaatst:

In eigenschappen van het beeldscherm kan je allerlei lettertypes installen. Kijk even als je het daar kan terug zetten.

rechtsklik op bureaublad.

eigenschappen

tabblad vormgeving

geavanceerd

Bij "item" kan je daar onder andere voor actieve titelbalk een lettertype instellen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Puch dank voor je antwoord.

Alle instellingen heb ik nagelopen maar in alle XP applicaties staat nu alles goed en zijn de lettertypen goed gekomen, maar ik hou in niet-XP applicaties nog steeds cursieve lettertypen staan bij de invulling van de velden.

Binnen de normale instellingen staat alles nu op Tahoma lettertype normaal (dus niet cursief).

Bijvoorbeeld mijn OSD voor volume en andere (snel)toetsen hebben nog steeds een cursief lettertype op het scherm. Ik heb een HP notebook met dus ook Onetouch voor de sneltoetsen. Volgens mij zit het daarin en kon je daarvan het lettertype instellen. Maar ik kan die mogelijkheid nergens meer terugvinden.

Heb jij of iemand anders nog een idee?

Geplaatst:

Sinds wanneer is je dat opgevallen?

Probeer anders via systeem herstel je pc terug te zetten tot voor het probleem. (werkt niet altijd)

uiteraard zullen recentelijk geïnstalleerde programma's en instellingen ook weer verdwenen zijn.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Ik weet wanneer en hoe het begonnen is. Heb al via systeemherstel geprobeerd het geheel terug te zetten, maar ik heb net vorige week via XP-Manager de hele handel opgeschoond en ook het register opgeschoond. Hierdoor werkte systeemherstel niet meer voor geen enkele geselekteerde datum.

Zelf heb ik het idee dat de on screen display Onetouch van mijn HP Windows overruled en alles op cursief zet. Echter in Onetouch config is geen lettertype te selekteren.

Is toch wel vervelend omdat werkelijk in ieder programma dat cursief terugkomt inclusief in Outlook in het voorbeeld venster bij de afzender bovenin.

Ik hoop dat je nog een goed idee hebt of misschien iemand anders?

• 1 maand later...
Geplaatst:

Kijk eens bij de desktop setting, appearance en thema's, wellicht als je schakelt tussen een ander en dan weer terug naar wat je wilt/had dat het eea. weer normaal word.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Ook het schakelen tussen schema's helpt niet. Zelfs als ik van thema verander, bv Windows XP, dan krijg ik eerst "zo'n tussenschermpje" en dat heeft zelfs ook nog een cursief lettertype.

Ik heb alle mogelijkheden binnen Vormgeving, vensters knoppen etc, nagelopen en mergens staat het cursief tekentje aan.

Zelfs een Powerpoint presentatie heeft nu cursieve lettertypen zonder dat dit als lettertype is ingesteld.

Na het opstarten van de computer krijg ik eerst een klein schermpje op het bureaublad zonder kopje, van bij welk programma het hoort, met de mededeling dat het Arial lettertype de stijl Regular niet ondersteunt.

Geplaatst:

Even wat gegoocheld en blijkbaar ligt het corrupt zijn van je arial font aan de basis.

Dit zou de oplossing:

start op in veilige modus. Verwijder de arail font

uit de map C:\WINDOWS/Fonts en installeer hem opnieuw.

Ik heb de oplossing hier gevonden (Laatste twee antwoorden)

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Puch bedankt !!!

Via de link ben ik wel verder gekomen en ben gaan stoeien met het lettertype arial in de windows\fonts dir.

Alleen verwijderen in safe mode en later weer toevoegen hielp niet.

Uiteindelijk via deze link: http://support.microsoft.com/kb/314960/nl heb ik alle arial fonts verwijderd en later weer opnieuw geinstalleerd.

Alle programma schermen hebben nu weer het vertrouwde lettertype en niet meer cursief.

Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen