Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb 2 Philips DTS5816 recievers. Op de één staat verder /23A en de andere /33E. Beiden moesten opnieuw met OSLink worden geprogrammeerd. Bij de 23A kreeg ik een zwart scherm als ik hem aanzette en bij de andere ERROR UPDATE. De reciever met het zwarte scherm is zonder probleem met Oslink geprogrammeerd, maar bij de 33E krijg ik niet eens een “read signature”Ik weet dat mijn kabels en dergelijke goed zijn anders was het met de 23A ook niet gelukt. Waar kan het probleem zitten?

<small>[ 04-04-2002, 18:45: Bericht gewijzigd door: Runner ]</small>

Geplaatst:

Weet je zeker dat de 33 nog wel stroom heeft, misschien is deze bij toeval op dat moment wel defect geraakt.

Als je bij de 23 versie wel signature kan uitlezen en met de 33 niet, dan heeft de laatste toch echt een probleem.

Omdat hij op zwart blijft lijkt mij toch iets met stroom/ontvangerprobleem. Ook al is firmware update mislukt, met een Oslink kan je altijd opnieuw weer uploaden...

Topfield PVR 4000 + Xcam + SG2100 rotor + 105cm Dish + MTI Blueline 0.3 LNB

Geplaatst:

Joh@n, Ik weet dat de 33 stroom krijgt, want op moment dat ik de programmer uit zet gaat hij op FFFFFF en als ik hem eruit haal dan krijg ik op de decoder UPDATE ERROR dus stroom krijgt hij wel. Heeft het misschien met de aarde te maken

Geplaatst:

Als je programmer uitzet dan krijg je altijd FFFFFF, dit is voor Oslink alleen een indicatie dat de programmer niet aangesloten is op stroom.

Je kan altijd aarde proberen. Gewoon even een draadje op de massa (de printlijn die rondom de print loopt) van de Oslink print en op de kast (bijvoorbeeld buitenkant f-connector) aansluiten.

Wat ik zelf nog heb gedaan is de massa van de kabelaansluiting doorgesoldeerd met de diezelfde massa printlijn.

Succes

<small>[ 05-04-2002, 21:19: Bericht gewijzigd door: Joh@n ]</small>

Topfield PVR 4000 + Xcam + SG2100 rotor + 105cm Dish + MTI Blueline 0.3 LNB

Geplaatst:

Heb je wel gekeken of er in die ene niet stiekem 1185 soft zit?

Geplaatst:

Waarschijnlijk niet Nova. Heb eerst de decoder succesvol geschreven met serieel, en alles werkte. Toen ik weer via serieel nieuwe firmware erin gezet. Dat was het moment dat het fout ging. error update. Toen pas aan de slag gegaan met OsLink, maar ik krijg zelfs geen read signature.

<small>[ 09-04-2002, 20:47: Bericht gewijzigd door: Runner ]</small>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.