Redboelleke Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Bestaat er een mogelijkheid om de klok (rechts onder op bureaublad) te vergrendelen zodat ie niet aangepast kan worden? Ze zou nog wel zichtbaar moeten zijn ter controle? Het betreft een gezamelijk pc waar een tijdsregistratiesysteem opstaat. (sommige zetten de klok verder en registreren hun tijd en zetten dan de tijd terug :-) )
Jürgen Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Volgens mij kun je dit met een policy aanpassen maar dat is nogal wat zoekwerk, als het überhaupt mogelijk is. Anders moet een VB (Visual Basic) script hier uitkomst bieden maar dan moet je wel bij iemand zijn die hier de nodige VB kennis bezit. Het is wel een uitdaging. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
The Librarian Geplaatst: 30 juli 2008 Geplaatst: 30 juli 2008 Sure, ga na: configuratiescherm > systeembeheer > Lokaal beveiligingsbeleid > lokaal beleid > toewijzing van gebruiksrecht > Systeemtijd wijzigen. En stel daar is dat alleen administrator de tijd mogen aanpassen.
JohnO Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 verder even de frauderende persoon een flinke uitbrander geven! Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
grunnsat Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Origineel bericht van: Redboelleke Werkt perfect! Bedankt Als je de tijd nou ook nog koppelt aan een (internet) timeserver ben je helemaal klaar.
Redboelleke Geplaatst: 5 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2008 Als je de tijd nou ook nog koppelt aan een (internet) timeserver ben je helemaal klaar. Je mag me altijd vertellen hoe ik dit het beste doe. Groetjes
Gast hummiesat Geplaatst: 5 augustus 2008 Geplaatst: 5 augustus 2008 En voor de zekerheid een bios password want anders kunnen ze zo de tijd nog wijzigen.
Redboelleke Geplaatst: 5 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2008 Dat stond er al op :-) maar toch bedankt!
wammeswaggel Geplaatst: 5 augustus 2008 Geplaatst: 5 augustus 2008 WinXP is gekoppeld aan een timeserver nl: time.windows.com . Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Hellum Geplaatst: 8 augustus 2008 Geplaatst: 8 augustus 2008 nog een tip, beveilig het WIndows XP administrator password ook nog even extra, (daar kom je in door bij het aanmeldscherm 2 keer op CTRL+ALT+DEL te drukken en dan administrator in te voeren, als ze daar achter komen) MVG. GErard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen