Gast BasW Geplaatst: 31 juli 2008 Geplaatst: 31 juli 2008 Ik ben op zoek naar een HDTV ontvanger die ook als mediaplayer kan funktioneren. Het liefst een ontvanger waarbij ik een externe harde schijf kan aansluiten. Op deze harde schijf wil ik via de pc mijn dvd's op zetten en die wil ik dan afspelen via de (usb-ingang van de) ontvanger. Is er een ontvanger waarbij dit mogelijk is?
metoo Geplaatst: 31 juli 2008 Geplaatst: 31 juli 2008 DM800 heeft ook esata ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
HDvideo Geplaatst: 31 juli 2008 Geplaatst: 31 juli 2008 Reelbox Avantgarde, komen binnenkort ook de High definitie clienst voor zodat je live HD tv kan streamen in huis naast allle opgeslagen handel. http://www.reel-multimedia.com/de/reelbox_avantgarde.html http://www.reel-multimedia.com/de/netclient.html Ik heb de avantgarde al een poosje, dit is een topper
cornea Geplaatst: 2 augustus 2008 Geplaatst: 2 augustus 2008 http://www.azbox-digital.com geen ervaring mee maar op papier is hij goed. Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.
Tonskidutch Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 een multimediaspeler, heeft in eerste instantie OOK ethernet aansluiting dan is dat omslachtige heen en weer met usb disk aansluiten niet nodig Toch? via de ethernet aansluiting en dus het netjes aanbinden (mounten) van andere netwerk mappen (mounts) moet je gewoon aan de spullen kunnen met de maximale verbindingssnelheid 100Mbit de usb is zeker niet zo snel de keuze van zo'n apparaat is altijd gerelateerd aan 1) budget 2) gebruiksgemak 3) mogelijkheden (speciaal in het multimedia segment) 4) de beeld en geluid kwaliteit in mijn handtekening herkenbaar, gebruiker van de dm 800 dus dat zou een soortgelijke receiver voor jou kunnen zijn. er zijn heel veel merken HDTV-ontvangers inmiddels maar principieel moet je open ethernet boxen de revue laten passeren tijdens je zoektocht. een belangrijke weegfactor daarin vind ik de opgenomen paytv filmbestanden die niet nogmaals een codering moeten doorgaan bij herbekijken / gebruiken. (de dreambox neemt dus de film op zonder dat deze nogmaals bij afspelen moet worden gecodeerd per smartcard) cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
freeck Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Origineel bericht van: HDvideo Reelbox Avantgarde, komen binnenkort ook de High definitie clienst voor zodat je live HD tv kan streamen in huis naast allle opgeslagen handel.http://www.reel-multimedia.com/de/reelbox_avantgarde.htmlhttp://www.reel-multimedia.com/de/netclient.html Ik heb de avantgarde al een poosje, dit is een topper Ben zeer benieuwd wat de beeldkwaliteit van de client-decoder zal zijn. Ik heb zelf de moed opgegeven om mbv een mobo zelf een satelliet-server/client combinatie in elkaar te sleutelen als vervanger van oa ook mijn sat-box. De kwaliteit van de client-decoder is zeer kritisch en dan blijkt een losse sat-ontvanger toch zichtbaar beter te zijn(nog los van alle ellende met losse SAT- CAM-insteekkaarten: zie draadje over de s3200 pci-kaart). En de prijs uiteraard, want de server van AvantGarde is wel stevig geprijsd. Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI
Gast BasW Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Misschien wat eenvoudiger: Als ik een film heb in dvd-formaat dan heeft deze een iso, tif, tov of welke extensie dan ook..... Ik wil weten als ik deze binnen haal op een externe schijf of er dan een reciever is die deze bestenden ondersteund???? Een media player kan ik hiervoor gebruiken. Deze koop je voor +/- 300 eurootjes met HDMI. Echter de DB800 heb je voor 450 Euro maar dan heb ik meteen meer mogelijkheden op sateliet ontvangst.......Vandaar dat ik even deze vraag stel. Thx BW
HDvideo Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 de spec's van de client staan op de website, moet gewoon full HD kwaliteit zijn.
freeck Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Origineel bericht van: HDvideo de spec's van de client staan op de website, moet gewoon full HD kwaliteit zijn. "gewoon full HD kwaliteit" zegt niet alles over de kwaliteit van de decoding, getuige mijn en ervaring van anderen met media-PC-achtige oplossingen. De technische kwaliteit en prijs van de de decoder bepaalt uiteindelijke de kwaliteit. Dus nu maar even afwachten wat de testresultaten zullen zijn na introductie van deze client. Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI
No-files Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 BasW: Ik was ook op zoek naar zo'n media speler. Voorlopig heb ik de hoop opgegeven. De dreambox kan welliswaar wel DVD files afspelen maar dat is nog erg experimenteel. Er zijn problemen met ondertiteling en geluid. Misschien gaat het met de DM8000 ooit nog eens lukken. Met een HTPC krijg ik het ook al niet voor elkaar (geen goede sat kaarten). Ik heb nog een extra eis: ik wil n.l. nog een gewone TV met scart aan kunnen sluiten. Die reelmedia lijkt in de buurt te komen maar dat kost dan ook wel wat. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. VU+ DUO met 1,5T HDD, OpenPLI. CD abo, 80cm schotel draaibaar, duo LNB. HDTV: LG LE8500.
Gast BasW Geplaatst: 7 augustus 2008 Geplaatst: 7 augustus 2008 Inmiddels al aardig wat rond gekeken en inderdaad nog niet iets kunnen vinden wat aan al mijn eisen voldoet. Ik weet nog niet precies of ik nu toch nog even wacht of dat ik de DM800 ga aanschaffen. Ik twijfel nog....
Gast xarxar2 Geplaatst: 7 augustus 2008 Geplaatst: 7 augustus 2008 Origineel bericht van: No-files BasW: (geen goede sat kaarten). Ik heb nog een extra eis: ik wil n.l. nog een gewone TV met scart aan kunnen sluiten. Die reelmedia lijkt in de buurt te komen maar dat kost dan ook wel wat. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen. Zijn dit geen goede DVB-S2 kaarten?http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=1187859689 OOk getest op Canal+ :http://www.digital-everywhere.com/en/alcms/index.php?sid=1193593142
Its_Johan Geplaatst: 8 augustus 2008 Geplaatst: 8 augustus 2008 Geen linux support ! ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat. Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)
Roobert Geplaatst: 12 augustus 2008 Geplaatst: 12 augustus 2008 Ik ga er mijn Technotrend 3650 s2 usb bij gooien, die doet het zeer goed en heeft ingebouwde CI, maar Linux heb ik laten vallen, voorlopig. VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb. ET9000 uiteraard met OpenPli
Gast tzrider Geplaatst: 21 augustus 2008 Geplaatst: 21 augustus 2008 Heb ook naar dit soort oplossingen gekeken maar geen goede totaal oplossing kunnen vinden. Ik heb nu naast mijn Topfield TF 7700 een PopCornHour media speler staan met 2.5 inch 250 gB harddisk. Alle TF 7700 opnames zet ik meteen om naar .TS of .M2TS formaat op een 1 tB HDD die in het netwerk hangt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen