Ga naar inhoud


[belgië]advocaat in gebreke stellen,kan natuurlijke persoon dat?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

een hele merkwaardige vraag,maar omdat ik niet direkt weet waar ze te stellen,stel ik ze hier.

Een advocaat,die is aangesteld door de vrederechter,moet voor een natuurlijk persoon de financiën doen.

Door een computerprobleem bij de bank,zit die persoon al anderhalve week zonder geld,en leeft dus van lenen.

Na speurwerk op het internet,zijn we bij de ombudsdienst voor financiële instelling gekomen,en daar ons licht opgestoken,maar kregen enkel de raad de advocaat een ingebrekestelling sturen,omdat de advocaat het werk niet uitvoert dat ze is opgelegd.

Een probleem bij het bussiness pc banking pakket bij de bank,is geen geldige reden om haar verplichtingen tegenover de persoon niet uit te voeren,omdat er zoiets bestaat als "papieren overschrijvingen of automaten bij de bank".

Maar is dit niet overdreven,en zelfs misschien in het nadeel van de persoon om een ingebrekestelling te sturen,omdat de persoon nog lang moet werken met die advocaat.

Hoelang kunnen we nog wachten voor we aktie ondernemen

En wie moet de geleden schade betalen wegens overschrijding van de betaaldatum op de facturen?de natuurlijke persoon,of de advocaat?

In mijn ogen,kan de natuurlijke persoon toch moeilijk alles uit eigen zakken betalen van herrinneringskosten,omdat de pc bij de advocaat het niet doet door problemen bij de bank?

graag advies bij deze moeillijke geschreven tekst,maar ik heb mij niet volledig kunnen uitschrijven om de regels te respecteren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


In Belgie zal het wel ongeveer het zelfde zijn als in Nederland.

 

Indien een advocaat niet volgens de wet/regels handeld en er

is schade onststaan (wat ik niet zie als ie niet/telaat betaald)

kan hij in gebreken gesteld worden en moet hij de schade vergoeden.

 

MAAR iedere advocaat heeft een verzekering die in zulke gevallen

inspringt en krijg je de doen met de advocaat van de verzekering.

 

Verder staat bij veel advocaten in hun voorwaarden dat zijn

aansprakelijkheid begrens blijft tot het bedrag wat de verzekering wel/niet uitkeert.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...