Ga naar inhoud


Humax icord HD opnames gecodeerd?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Als ik een gecodeerd programma opneem dan is het na de opname ook gecodeerd. Nu hoop ik dat er een mogelijkheid is om gedecodeerd op te nemen, ik kan het wel decoderen met de ontvanger nadien, maar dan kan ik niet door of terugspoelen of naar iets anders kijken tijdens het decoderen. Wat heb je er dan aan? Het leuke aan een pvr is dat je bv de reclame kan doorspoelen en dat gaat nu dus niet. Ik kan vier programmas op hetzelfde moment opnemen maar kan ze achteraf dus niet vrij bekijken, als alle vier de programmas een uur duren dan ben ik dus 4 uur bezig om ze in alle vrijheid te bekijken???

Dat kan toch niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan de gecodeerde opname ook gewoon bekijken zonder te decoderen, dan kan je wel spoelen enz. Het programma blijft dan wel gecodeerd op de schijf staan, dus na een maandje wordt het afspelen dan wel lastiger met CD.

 

Als je van het "kijken en weggooien" type bent zoals ikzelf, heb je geen last van deze "beperking".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die "beperking" zat (en zit) mij ook dwars. Ik ben wel van het kijken en weggooi type, maar opnemen en kijken zit niet noodzakelijk in dezelfde week... Dat hangt een beetje af of we andere programma's zijn die ik dan gewoon "live" kan bekijken of niet. Ik ben echter wel wat verder op zoek gegaan naar dit probleem...

Op de site van Humax-digital.de staat hetvolgende:

Citaat:
F: Ich befürchte bei verschlüsselt gespeicherten Filmen Probleme, wenn der Sender die Schlüssel wechselt.

A: Hier gibt es keine Schwierigkeiten. Die Filme kann weiterhin angezeigt werden.

 

Als dat dus waar is, is er geen enkel probleem!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...