Gast Pedro Newbie Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Afgelopen maandag de pech gehad dat de bliksem is ingeslagen. Daarbij is mijn Inverto in rook opgegaan. Na het herstellen van de stroom probeerde ik de inverto weer in te schakelen, bij het plaatsen van de stekker gaf de Inverto een knal en stonk behoorlijk. Bij het openmaken van de Inverto zag ik schade bij het voedingsdeel zoals hieronder, er was dit onderdeeltje afgeslagen (ben een leek op dit gebied dus mea culpa) Verder visueel gezien geen schade kunnen ontdekken. Nu is mijn vraag welke schade kan ik verwachten en zou het mogelijk zijn deze economisch gezien te repareren? Ik begrijp dat het moeilijk is hierover iets te zeggen zonder de apparatuur te zien. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
verkerkbr Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Beste P, mijn ervaring als schade expert en ervaringsdeskundige (hier zelf tweemaal indirecte blikseminslag gehad) Pogingen de schade door blikseminslag veroorzaakt te herstellen is diverse malen geprobeerd. Soms was het mogelijk een en ander tijdelijk werkend te krijgen. Echter later ontstonden er dan opnieuw problemen met de apparatuur. Vervangen is helaas de beste optie. En kijk ook goed met wat er verder aan de lijn hing, zoals netwerk apparaten, modems etc. Meestal heeft de gehele keten problemen. Advies ter voorkoming van bliksem schade is alles loskoppelen, niet alleen 230 stroomnet maar ook netwerk kabels en telefoonverbindingen. Maar ja, met een donderklap bij heldere hemel ben je natuurlijk te laat. Groet, Bram
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 1 augustus 2008 Geplaatst: 1 augustus 2008 Inderdaad is er het nodige gesneuveld in de lijn << KLIK >> Was niet direct een donderslag bij heldere hemel maar het onweer was nog redelijk ver weg (op die ene klap na dus!) Heb dezelfde dag een nieuwe Inverto gehaald omdat ik zelf weinig vertrouwen had in reparatie plus het feit om dan misschien weken zonder TV te moeten zitten. Het loskoppelen van de apparatuur is vaak zo'n gedoe dat je al gauw denkt "Ahhh, het kan wel" tot het natuurlijk een keer niet kon. Het losdraaien van de F-connectors etc. is vaak een klus, omdat de ontvanger vaak staat ingebouwd, dat niet veel mensen dit doen denk ik.
Gast Invertist Geplaatst: 2 augustus 2008 Geplaatst: 2 augustus 2008 Origineel bericht van: Pedro Newbie ....Het losdraaien van de F-connectors etc. is vaak een klus, omdat de ontvanger vaak staat ingebouwd, dat niet veel mensen dit doen denk ik. Je kan de F-connector ook vervangen door zo'n opschuif-connector (die zal wel een andere naam hebben...), en een verlengkabeltje maken, waarbij die verbinding binnen handbereik zit.
D.Quijote Geplaatst: 2 augustus 2008 Geplaatst: 2 augustus 2008 @ Pedro Newbie, Heb je al geclaimd bij je verzekering ???? Bij mij is dit meeverzekerd. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 2 augustus 2008 Geplaatst: 2 augustus 2008 Ik heb ze wel al gebeld met de mededeling dat ik schade heb, ik weet alleen nog geen exact bedrag omdat de reparaties nog uitgevoerd moeten worden aan de homecinemaset en de automatische zonwering. De verzekering adviseerde mij alles te laten repareren en door de reparateur de oorzaak op de bon te zetten, dus blikseminslag/piekspanning. Ik heb ze toen ook verteld dat b.v.de senseo en modem niet gerepareerd zullen worden omdat dat economisch onzin is, een nieuwe Senseo kost € 80 dus repareren is geen optie. Dat was de vrouw van de verzekering het wel met mij eens.
Gast Invertist Geplaatst: 2 augustus 2008 Geplaatst: 2 augustus 2008 Overigens: onder welke verzekering zou dit moeten vallen: inboedel?
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 2 augustus 2008 Geplaatst: 2 augustus 2008 Valt inderdaad gewoon onder de inboedel/brand verzekering
HenkRood Geplaatst: 2 augustus 2008 Geplaatst: 2 augustus 2008 Origineel bericht van: Pedro Newbie Dat was de vrouw van de verzekering het wel met mij eens. Heet die toevallig Inverta? Serieus, hoe wordt daarmee omgegaan (reparatie/vervangen) Groet, Henk Rood Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103| CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T] Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.
JohnO Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Hebben we hier ooit meegemaakt De schade werd door de verzekering volledig gedekt ( inboedel) Iets met Apeldoor bellen Wel werd aangegeven dat de eerstvolgende claim binnen 1 jaar een eigen risico zou hebben van 100 euro. Al weer drie jaar geleden of zo dus het eigen risico verhaal speelt al niet meer Heb gelukkig niets te claimen na al dat onweer (afkloppen) Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Maar werd er voor alles nieuwwaarde uitgekeerd of de dagwaarde? Heb je alles kunnen laten repareren of heb je alles vervangen? Ik kan mij voorstellen dat wel de reparatiewaarde volledig vergoed wordt maar in geval van total loss alleen de dagwaarde van de spullen (zoals een autoverzekering)
Gast aart44 Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Origineel bericht van: Pedro Newbie Maar werd er voor alles nieuwwaarde uitgekeerd of de dagwaarde? Ligt volgens mij aan je polisvoorwaarden, hier heb ik het een keer gehad door diefstal en kreeg van alles de opgegeven nieuwprijs (volgens de rekeningen) terug. Van mij staat er "Uitgebreide inboedelpolis op nieuwwaarde basis". Maar even wachten tot er een taxateur bij je komt kijken.
D.Quijote Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Meestal gaan ze uit van vervangingswaarde en niet wat je er indertijd voor betaald hebt. Stel dat je 3 jaar geleden een plasma hebt gekocht, dan kijken ze naar het merk en de specificaties en wat die nu kost, en dat krijg je dan uitgekeerd. Je moet dan ook nog wel voldoende verzekerd zijn. Stel je hebt ooit een inboedel verzekering van 75.000 euro afgesloten, maar je hebt de laatste jaren heel veel nieuwe spullen gekocht en de expert die langs komt stelt vast dat je inboedel nu 100.000 waard is. Dan ben je zo'n 33 % onderverzekerd, bij een schade van 1000 euro krijg je dus maar 670 euro uitbetaald. M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Moderator Matchless Geplaatst: 4 augustus 2008 Moderator Geplaatst: 4 augustus 2008 Citaat: Dan ben je zo'n 33 % onderverzekerd, bij een schade van 1000 euro krijg je dus maar 670 euro uitbetaald. andersom was handiger geweest. 33% oververzekerd en dan meer als de nieuw waarde krijgen. maar dat zal wel niet zo werken.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen