Ga naar inhoud


Kan mappen in Popcorn Hour niet verwijderen


Jürgen

Aanbevolen berichten

Via Total Commander v7.03 heb ik een FTP sessie van mijn laptop naar de PH A-100 opgezet.

Met TC heb ik mappen aangemaakt in o.a. de systeemmap 'Video'.

Een van deze aangemaakte mappen heeft de naam 'Foto DVD' gekregen.

In deze map heb ik per abuis foto`s (JPG) geplaatst terwijl dit MPEG2 bestanden met foto's hat moeten zijn.

De foutief geplaatste foto`s heb ik via de TC wel weer kunnen verwijderen maar ik kan de map 'Foto DVD' niet meer verwijderen. TC vraagt wel of ik de map wil verwijderen, roept daarna dat de map niet leeg is en of ik de map alsnog wil verwijderen. Als ik dit bevestig doet TC wel iets maar laat de map verder staan.

Nu is het wel zo dat een groot aantal mappen wel worden verwijderd maar steeds de laatste map blijft staan en wordt niet verwijderd.

Omdat het OS van de PH op UNIX is gebaseerd denk ik dat er iets niet met de syntax klopt (spatie in een filenaam?).

Heeft iemand enig idee hoe ik de mappen weer kan verwijderen, desnoods met een UNIX commando.

Zo ja, dan wel graag de juiste syntax vermelden.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook regelmatig problemen via FTP. Torrents die verdwenen of via FTP onzichtbaar zijn. Zal zo eens op de mijne testen.

 

UPDATE:

 

Hier lukt het dus wel maar dat zegt niets. Probeer eens op de PCH zelf te wissen met de AB. Markeer een te wissen directory/bestand met 'Angle' en daarna met 'Delete' wissen. Op de PCH zelf lukt vaak meer dan via FTP.

 

Zaken copieren naar externe USB HD of stick (indien EXT2 of 3 geformateerd) lukt via de toetsen in de rode en groene circel (markeren/copieren).

 

Citaat:
Omdat het OS van de PH op UNIX is gebaseerd

 

Is dat niet Linux ?

 

post-34750-1318259847,8621_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip maar dit levert geen beter resultaat op behalve dat ik nu de reden in beeld krijg waarom deleten niet lukt.

Als ik de betreffende mappen wil verwijderen krijg ik de melding 'Geen Toegang'.

Het vreemde is dat ik wel weer mappen kan toevoegen, dit wordt dus niet geweigerd. maar verwijderen ho maar.

Het gaat in feite om mappen die aangemaakt zijn in Root/Photo/.

In deze map staan diverse mappen die ik wel kan verwijderen maar één map genaamd Foto`s is met de daaronder liggende mappen niet te verwijderen.

Nu dat ik er verder over nadenk ligt het bijna met zekerheid aan de naam 'Foto`s' en wel het / de apostrof of hoe dat ding ook mag heten.

Misschien stom om dit teken te hebben gebruikt maar hoe krijg ik nu de mappen weer weg.

Al te grote ramp is het nog niet want alles is nog in een testfase en kan weer opnieuw worden gecopiëerd.

Duurt wel weer de nodige tijd maar ik denk dat ik uiteindelijk de HDD maar weer formatteer.

Ik wacht nog wel even of iemand een oplossing heeft.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik had hetzelfde probleem. Ik kreeg ook vaak iets van

'access denied' indien ik de dir's direct met delete wilde

verwijderen. Markeren met ANGLE gaf beter resultaat.

 

Ik sloop om de zoveel tijd de HD uit dd PCH en

geef hem een EXT3 format. Tot er betere firmware komt .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tzrider
Ik sloop om de zoveel tijd de HD uit dd PCH en
geef hem een EXT3 format. Tot er betere firmware komt .....

Is een gewone Windows NTFS formaat niet voldoende want als de HDD daarna weer in PH wordt geplaatst formatteerd de PH dan toch weer opnieuw naar EXT2 of 3?

Uiteraard is dit ook een optie alhoewel ik er niet zo snel voor zou kiezen want ik plaats al mijn opgenomen AVCHD films en MPEG2 fotobestanden op de HDD van de PH. E.e.a. zou betekenen dat ik deze bestanden (plusminus 300Gb) elke keer weer opnieuw naar de HDD van de PH moet copieeren.
In het kader van het copieeren nog even een vraag.
Heb jij al eens gekeken of de door Hi-Jack van MPC gepresenteerde Fast-Copy tool (zie bijlage) iets is.
Is er misschien al iemand die deze tool al heeft getest?

Fast_Copy_with_PoPCorn_Hour.pdf

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken die informatie en heb dit uitgeprobeerd.

Ik zie trouwens geen 'hard copy tool'. Ik heb

de HD uit de PCH gehaald en aan de PC gehangen

en via Ext2Fsd uitgelezen. Deze util heb je ook

nodig om USB sticks en HD op je PC uit te lezen.

 

En ik formateer de HD meteen op EXT3 met Acronis Disk Director Suite. Ook externe USB HD's en sticks formateer ik daarmee.

De PCH kan niet op FAT32 of NTFS schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij de door de MPC Club by (Hi-Jack) gegeven antwoord op mijn daar gestelde vraag m.b.t. het probleem met het verwijderen van bepaalde (sub)mappen.

Uit het antwoord blijkt nu ook dat het OS inderdaad UNIX is.

In hoeverre deze oplossing het probleem oplost moet ik nog wel testen maar we hebben wel een antwoord.

 

quote: Originally posted by Hi-Jack:

Probably making folders happens by setting security rights as root for the system itself, so total commander from PC is condiered not to have removal rights...

 

access the filesystem via smb or nfs and delete the files (it has to do with the way unix handles spaces) this is also the way to delete to remove the crashed .pureftp session crash files)

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: tzrider
Ik sloop om de zoveel tijd de HD uit dd PCH en
geef hem een EXT3 format. Tot er betere firmware komt .....


Heb jij al eens gekeken of de door Hi-Jack van MPC gepresenteerde Fast-Copy tool (zie bijlage) iets is.
Is er misschien al iemand die deze tool al heeft getest?

Ik heb deze tool nu getest en ik moet zeggen dat dit m.b.t. de copieersnelheid inderdaad een ruime verbetering is.
De snelheid is nu inderdaad behoorlijk omhoog gegaan, bedraagt nu circa 23 Mb/s waardoor een volle 4,7 DVD binnen 4 minuten naar de HDD van de PH is gecopieerd.
Dit heeft echter ook een negatieve zijde, om te kunnen copieeren moet je de PH HDD elke keer uit de PH halen en in de PC plaatsten maar om bulk te copieren is het wel rendabel en de HDD is er zo uit de PH gehaald.
Prima tool van Hi-Jack.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ook altijd gewoon een extern laptop usb gebruiken.

 

Geen stroom nodig, gewoon inpluggen en kijken maar.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou handig zijn als jij je iets duidelijker zou willen uitdrukken. Ik begrijp je bijdrage althans niet maar dat zou ook aan mij kunnen liggen.

Bedoel je met extern laptop USB een WLAN (WiFi) USB Stick die je in de voorkant van de PH prikt?

Als dit daadwerkelijk de strekking van je bijdrage is dan is het toch zeker niet de bedoeling om via deze trage verbinding tientallen GB's aan data over te pompen.

Dat was althans het onderwerp waar mijn vorige posting over ging.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een extern (usb laptop) hardeschijf aan je pc sluit en je zet daar je eventueel je foto's en muzien enz op dan koppel je hem van je af en sluit hem voor op je popcorn aan, dan kan je gewoon alles afspelen, je kan ook van je usb hd een copy maken naar je intern hd.

 

Maar goed, het was maar een tip.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: michel130
.... je kan ook van je usb hd een copy maken naar je intern hd.

Juist, over de laatste opmerking ging het ook in mijn vorige bijdrage waarop jij reageerde.
Dat ik een USB HDD op de USB poort kan aansluiten, daarvandaan kan afspelen en de files kan copieeren was mij bekend.
Een externe USB HDD op mijn PH aansluiten is voor mij geen optie dus ik zal moeten copieeren om mijn data op de interne HDD te krijgen.
En daar ging het uiteindelijk om in mijn vorige bijdrage want het normale copieeren naar de interne HDD duurt bijzonder lang.
Dit heeft te maken met het feit dat de processor van de PH hier niet goed geschikt voor is.
De enige nu bekende optie om sneller te kunnen copieeren is de toepassing van de Fast_Copy_Tool d.m.v. een softwareconverter tussen het EXT2/3 filebestand van de PH en het FAT/NTFS filebestand van Windows.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...