Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand mij vertellen hoe ik de m3u file voor de VLC player kan selecteren??

Nu is de m3u gelinked aan quick time player en ik weet niet hoe ik dit kan veranderen. Mijn computer loopt op VISTA.

Bedankt,

Martijn

Geplaatst:

ik heb geen vista, maar rechtermuisknop, openen met...

zit die optie niet meer in vista? Hier kun je onder XP kiezen voor "programma kiezen" en dan kun je aanvinken dat je een bepaalde toepassing altijd zo wilt openen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jacobus
ik heb geen vista, maar rechtermuisknop, openen met...
zit die optie niet meer in vista? Hier kun je onder XP kiezen voor "programma kiezen" en dan kun je aanvinken dat je een bepaalde toepassing altijd zo wilt openen.

Hhhhhmmmmm, @jacobus
Nu ga ik al wat langer mee in het windows gebeuren, vanaf MSDOS 3.0 geloof ik,
maar mijn antwoordt is 2x nee zo werkt het niet omdat zijn m3u bestanden nu geopend worden met quick time player.
Je kan alleen maar iets aanvinken als:
Een door windows onbekent bestand te openen, een vinkje te plaatsen bij "het programma in de lijst selecteren" en dan
in het volgende scherm VLC te kiezen en weer een vinkje te plaatsen bij: "Dit type bestand altijd met dit programma openen"

Grts
Geplaatst:
Origineel bericht van: mobieltje
Probeer eerst eens VLC te verwijderen van je computer, dan VLC weer opnieuw installeren.
Grts.

Als dit niet lukt, beide programma wissen.
Eerst het programma guicktime player installeren en dan VLC.
VLC overschrijft dan het bestandstype m3u.

Het kan ook goed zijn dat als je het programma quicktime player wist het bestandstype m3u automatisch wordt toegewezen aan VLC, na een herstart van je computer.
Ga je opnieuw quicktime player installeren op je computer, dan moet je tijdens het installeren kiezen welke bestanden de quicktime player mag openen en welke niet.

Het kan ook nog moeilijker hoor via een windowscherm en de tab Extra > mapopties > bestandstype wijzigen.......

Grts
Geplaatst:

Quicktime eraf gooien, dat Apple virus voor Windows PCs.

Geplaatst:

Onder XP doe je het op de volgende manier, misschien werkt het op vista ook zo:

- open windows verkenner

- ga naar extra > mapopties

- klik op tabblad "bestandstypen"

- zoek naar "m3u"

- klik op "wijzigen"

- kies VLC

KLAAR

Geplaatst:

Wat een onzin om alles te wissen, nergens voor nodig. Open je verkenner, ga naar mapopties, tabblad bestandstypen en zoek het .m3u bestandstype op en wijzig dit naar VLC.

Als dit te lastig is, wis de m3u regel en klik vervolgens een m3u bestand en vertel waarmee het geopend moet worden, vinkje plaatsen voor volgende keer klaar.

Tja, met toevoegen van plaatjes die je eerst nog moet aanmaken, kan iemand je voor zijn. wink

post-29316-1318259847,9258_thumb.jpg

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Het zit toch echt wel ergens, desnoods in het register zoeken op m3u en die regel verwijderen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

de door mij omschreven methode werkt onder xp zonder problemen, ongeacht of de toepassing al is toegewezen of niet.

op deze manier wijzig ik regelmatig de standaard toegewezen toepassing op een bepaalde extensie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen