Gast Torchwood Geplaatst: 2 augustus 2008 Geplaatst: 2 augustus 2008 Vanavond een vriend gesproken over zijn ADSL verbinding. Tot voor kort had hij een abo van Speedlinq, maar dat is dus allemaal Telfort geworden. Sinds vrijdagmiddag heeft hij geen ADSL verbinding meer. Na vele telefoontjes (kassa!) kreeg hij vanmiddag (een dag later dus) de mededeling dat de verbinding dit weekend wordt overgezet en dat hij maandagavond, uiterlijk dinsdag weer een ADSL lijntje zal hebben. Dit alles zonder enige aankondiging. Ik vond het verhaal bijna niet te geloven, als ik hem niet beter kende, maar het is dus echt waar. Het is toch mooi als een aanbieder zijn klanten zo koestert en ze een weekend zonder ADSL geeft: geen internet en geen telefonie!
Gast wagij Geplaatst: 2 augustus 2008 Geplaatst: 2 augustus 2008 Zie het van de andere kant, het is zo een lekker rustig weekend (maar wel balen, daar niet van)
Greatone Geplaatst: 2 augustus 2008 Geplaatst: 2 augustus 2008 Mijn vriendin zou de vlag uithangen als ik een weekendje geen internet zou hebben * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
puk5600 Geplaatst: 4 augustus 2008 Geplaatst: 4 augustus 2008 Ik heb hetzelfde met speedlinq alleen is hier alles nog geen 5 minuten down geweest met ruim een maand van te voren en datum. Helaas gebeurde het een dag voor de datum die mij verteld was. Maar goed ik was toevallig thuis en merkte het meteen kwestie van modem verwisselen en alles werkte weer op telfort.
hws Geplaatst: 5 augustus 2008 Geplaatst: 5 augustus 2008 Hoi, Wat ik me afvraag: Heeft telfort op hun adsl platform vaste ip adressen? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je verbinding er langer als x uur uitligt, dat je dan een ander ip adres krijgt. Ik neem aan dat jullie bij de omzetting ook een ander ip gekregen hebben? Hebben jullie trouwens verbinding via bbned, babyxl of kpn? Gr. Twan. DM7020
Gast merlin1 Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 ik heb verbinding met het kpn netwerk.
renzie Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 Bij mij is het ook op een gelijke manier gegaan. Alles werd mij tot twee keer toe keurig vooraf middels een brief gemeld. Het Zyxel modem werd mij al drie weken voor de aangekondigde datum van het overzetten toegezonden en 1 dag voor de aangekondigde datum viel bij mij de in een keer de internetverbinding weg. Na het instellen van de telfort gegevens in mijn Linksys modem zat ik meteen weer op internet. Ik ben erg tevreden over hoe e.a gegaan is. @hws Ja, ik heb nu een ander vast ipadres gekregen. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Gast merlin1 Geplaatst: 6 augustus 2008 Geplaatst: 6 augustus 2008 Nee dat heb je niet het is dynamisch en dus niet vast al is het wel zo dat het in de praktijk erg meevalt met en wanneer hun het veranderen eigenlijk nooit maar hij is dus niet vast het ip adres. hieronder van hun site. Bij Speedlinq had u de beschikking over 1 vast IP adres, die dynamisch wordt uitgegeven. Dit wil zeggen dat elke keer dat er verbinding met het internet gemaakt wordt, getracht wordt hetzelfde IP adres uit te delen aan uw modem / router. Speedlinq behield zich het recht voor om het IP adres van de klant op enig moment te wijzigen. Bij het overzetten naar Telfort Internet heeft u een nieuw IP adres gekregen. Deze wordt net als bij Speedlinq, dynamisch uitgegeven. Zolang u uw modem niet langer dan 4 uur uit laat staan, krijgt u hetzelfde IP adres terug. In de praktijk heeft u dus nog steeds een vast IP adres, hoewel hier geen rechten aan ontleend kunnen worden. Net als Speedlinq behoudt Telfort Internet zich het recht voor om het IP adres te wijzigen.
Reneetjuh Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Lang leve Speedlinq... Helaas niet dus... Sinds overgang naar Telfort alleen maar ellende... Klapperende internetverbinding, slechte telefonie (valt alsmaar uit) etc. Ik zou er alles voor over hebben als Speedlinq weer zelfstandig zou worden. Ik overweeg dan ook naar een andere aanbieder te stappen want ik zit echt niet te wachten op die telfort bagger!!! Ik heb destijds een keuze gemaakt voor Speedlinq (vast ip) en niet voor de klapperende Telfort verbinding, dus opzeggen moet lukken... Dreambox 7000s, Nokia Dbox 2, Nokia MM9500, Magic Module, Mastera IV, Moteck 2100 srg, Schotel 80cm draaiende van 43 west naar 72.0 oost...
Toprak Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Origineel bericht van: Reneetjuh Lang leve Speedlinq... Helaas niet dus... Sinds overgang naar Telfort alleen maar ellende... Klapperende internetverbinding, slechte telefonie (valt alsmaar uit) etc. Ik zou er alles voor over hebben als Speedlinq weer zelfstandig zou worden. Ik overweeg dan ook naar een andere aanbieder te stappen want ik zit echt niet te wachten op die telfort bagger!!! Ik heb destijds een keuze gemaakt voor Speedlinq (vast ip) en niet voor de klapperende Telfort verbinding, dus opzeggen moet lukken... ook overgegaan van speedlink naar Telfort 5 min down geweest modem gewisselt en het werkte weer al een paar maanden over en geen probleem tot nu toe. Dat met de klapperlijn kun je op 2 manieren aanpakken: 1. bellen naar telfort en lijnmeting laten uitvoeren mocht het geval zijn dat je verbinding niet stabiel is wordt het 1 of 2 mb teruggeschroefd. 2. zelf de modem waardes instellen meer info ophttp://www.mhilfe.de/ groetjes,
Poetsdoekje Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Citaat: 2. zelf de modem waardes instellen meer info op http://www.mhilfe.de/ Werkt niet met Windows Vista grtzzzz... poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Poetsdoekje Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Origineel bericht van: Poetsdoekje Citaat: 2. zelf de modem waardes instellen meer info ophttp://www.mhilfe.de/ Werkt niet met Windows Vista grtzzzz... poetsdoekje Sorry, foutje, ik had de verkeerde gedownload. Alleen bij mij werkt hij niet, geeft telkens een poortfout grtzzzz... En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Toprak Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Origineel bericht van: Poetsdoekje Origineel bericht van: Poetsdoekje Citaat: 2. zelf de modem waardes instellen meer info ophttp://www.mhilfe.de/ Werkt niet met Windows Vista grtzzzz... poetsdoekje Sorry, foutje, ik had de verkeerde gedownload. Alleen bij mij werkt hij niet, geeft telkens een poortfout grtzzzz... je moet de juiste versie downloaden ook sommige firmware versies doen het niet (router) wellicht moet je de firmware downgraden (letop! alle instellingen gaan verloren) gr.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen