Pietwiet Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Is het mogelijk om op mijn laptop sat tv te ontvangen o.a. voor op de camping Zo ja hoe moet ik dat dan doen en wat moet ik aanschaffen m.v.g. PW
odysseus Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Voor een desktop PC bestaan er insteekkaarten voor DVB-S, maar voor een laptop heb ik hier nog niet van gehoord (wil niet zeggen dat het niet bestaat) Wanneer ik er vanuit gaat dat je een gewone sat-receiver gebruikt, kun je kiezen voor een simpele externe TV-tuner, en dan aansluiten op de antenna out van de sat receiver, er zijn ook omvormers te koop van Scart naar USB google eens op GrabBee X+ audio/video grabber. Grote schotels vangen veel wind..
Gast aart44 Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Als het om ongecodeerde kanalen gaat heb je genoeg aan een Skystar usb2, gecodeerd wordt volgens mij een stuk moeilijker je kunt de Skystar met een phoenix kaartlezer verbinden maar dan heb je weer een seriele poort nodig of een usb to serial omvormer en dan bijvoorbeeld ProgDVB software. Nu ben ik niet echt thuis in deze materie dus vult u rustig aan.
odysseus Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Op Skystar ff gegoogeld, maar tegenwoordig heb je ook al de SkyStar USB 2 HD CI, dus met CI slot voor een Cam, en zelfs HD. Verdere specs kon ik zo snel niet vinden. Ook een NL leverancier niet. Wel een grappig toestelletje. Grote schotels vangen veel wind..
Gast aart44 Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Inderdaad heb het gevonden bij Technisat. Helaas zie ik ook geen ervaringen voor HD kanalen zal er wel flink rekenkracht gevraagd worden dus een flinke laptop vereist. Maar een ci module en een smartkaart en het zou moeten werken, hopenlijk hebben ze er werkende drivers bij dat is nog wel eens een probleem bij dit soort usb apparaten.
odysseus Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Het is in ieder geval al een USB-2 apparaatje, weet niet of dit snel genoeg is voor HDTV, heb helemaal geen ervaring daarmee. Grote schotels vangen veel wind..
Gast AAley Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 ja dat is meer dan genoeg, mijn HD receiver neemt namelijk ook op via USB2
de Steef Geplaatst: 9 augustus 2008 Geplaatst: 9 augustus 2008 zelf gebruik ik een dreambox dm600. Dit is een vrij kleine ontvanger en ik kijk via het netwerk. nadeel is wel dat het langzaam zapt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen