Funfreak Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Sinds gisteren komen er geen bassen meer door, slechts wat lichte tonen en gekraak uit de basspeakers. Ik geloof niet dat de speakers kapot zijn, maar eerder (een onderdeel in) het scheidingsfilter. De spoelen zijn vrij dik, die lijken mij in orde. Dan zitten er twee grote weerstanden op, een condensator en een elco van 3,3u. Wie heeft een idee welk onderdeel defect zou kunnen zijn? Alvast dank voor hulp.
Beobuddy Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Je zou eens kunnen proberen om de ingangsdraden direct op de basspeaker aan te sluiten. Dan hoor je gelijk of de bass speaker nog werkt. Spoelen gaan niet stuk en de condensatoren zijn er om het hoog eruit te filteren (als deze componenten in het laaggedeelte zijn opgenomen). Je hebt het over gekraak, dan heb je maken met of slechte verbindingen, zoals losse soldeerverbindingen, of met een opgeblazen woofer. Door direct de aansluitdraden op de woofer te zetten weet je gelijk of ie opgeblazen is. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Funfreak Geplaatst: 3 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2008 Tja, je hebt gelijk. Bovenste basspeaker doet helemaal niets meer, de onderste kraakt een beetje. Beide zullen vervangen moeten worden. Ik weet niet of dat nog loont. Heeft iemand toevallig nog 2 stuks Philips AD70604/W12 liggen?
leo1949 Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Mischien kun je >> OP DIT FORUM << terecht. Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
wammeswaggel Geplaatst: 3 augustus 2008 Geplaatst: 3 augustus 2008 Da's oud, Leo. Motion Feedback . Ik heb op dat forum ook nog wel eens rondgestruind: pure nostalgie! Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
satmate Geplaatst: 4 augustus 2008 Geplaatst: 4 augustus 2008 Controleer even of de conus vrij heen en weer kan bewegen. Meet de weerstand van de speaker,voor bijv een 8ohm speaker, zou je ong. 6ohm moeten meten. Sluit een versterker aan op de luidspreker-chassis klemmen, en test of de speaker functioneert. Controleer of de draadjes tussen chassis,en conus nog goed zijn,ik heb vaak meegemaakt,dat deze niet meer goed waren. (soldeer een test draad direct aan de conus) Controleer de soldeer, en evt stekker verbindingen van het passief filter. Een passief filter gaat eigenlijk zelden kapot... suc6
Zilverster Geplaatst: 4 augustus 2008 Geplaatst: 4 augustus 2008 @Funfreak, Heb je de bas speaker's zelf alwel bekenen, Philips had n.l. twee verschillende type's. De een heeft een ophanging in een soort karton en de andere heeft een ophanging in een soort rubber. Bij de eerste type die ik hier noem gaat vaak het karton kapot, verpulvert gewoon, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Funfreak Geplaatst: 4 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2008 Ik ben bang, dat ik ze overbelast heb met de bromtoon van de defecte FR931. Wil in het weekeinde nogeens direct op de draadjes naar de conus solderen en testen, zoals hierboven aangegeven is. Is type AD70701/W12 te vervangen door AD60601/W12? Wat is het verschil tussen deze typen?
hvdh Geplaatst: 4 augustus 2008 Geplaatst: 4 augustus 2008 Als je even googled kan je wel nog AD70604/W8 vinden à €53. Dus 8 ohm i.p.v. de zeldzame 12 ohm. Ietsje meer bassen daarmee! In je laatste post staat AD70701, welke is het nou? Ik meen me te herinneren dat het eerste cijfer na "AD" de diameter in inch is, dus AD6... is te klein. Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
Gast zpd Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Hallo mensen, Heb nog liggen 4 x Philps AD60601W12 nieuw, ongebruikt zpd
chablis Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Origineel bericht van: wammeswaggel Da's oud, Leo. Motion Feedback . Ik heb op dat forum ook nog wel eens rondgestruind: pure nostalgie! Ja haha, maar ik heb (als luisteraar van klassiek) nog steeds erg veel plezier van mijn 544. Wel wat condensators vervangen natuurlijk. Maar noem mij maar eens een luidspreker met zo'n mooie (ja is smaak, kunnen we eindeloos over twisten)) klank en dan vooral de zuivere bas uit een klein kastje. Want met die versterkers erin, mag je niet de uitwendige afmetingen nemen. Nee, een rechte karakteristiek hebben ze natuurlijk niet, maar wie heeft al zijn potmeters in het midden staan ;0) Nogmaals, het blijft een kwestie van smaak. Philips heeft trouwens niet zo lang geleden nieuwe series uitgebracht. DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Citaat: Motion Feedback Op zijn Nederlands: Motionele Voederbakken. Waren (of zijn) prima spijkers.
chablis Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: chablis Maar noem mij maar eens een luidspreker met zo'n mooie (ja is smaak, kunnen we eindeloos over twisten)) klank en dan vooral de zuivere bas uit een klein kastje. Want met die versterkers erin, mag je niet de uitwendige afmetingen nemen. Nee, een rechte karakteristiek hebben ze natuurlijk niet, maar wie heeft al zijn potmeters in het midden staan ;0) Nogmaals, het blijft een kwestie van smaak. Philips heeft trouwens niet zo lang geleden nieuwe series uitgebracht. Ik wil wedden dat hij niet tegen mijn Magnat RIBBON8 op kan, met de toonregeling op de versterker in het "midden" "Zuivere" bas uit een klein kastje bestaat niet, dat noem ik boem. En Philips heeft nooit echt kaas gegeten van speakers maken Oei, hier kunnen we beter een nieuw draadje over starten, als we deze discussie willen voortzetten. Wat voor muziek luister je, en ken je de 2e serie MFB, waaronder de 544/? Overigens kun je daar zelf intern ook de kantelfilters van de diverse versterkers instellen. Overigens zal ik niet beweren dat Flips de beste fabrikant is, maar er zijn wel een hoop ideeën vandaan gekomen: Minigroove LP, Cassetterecorder, VCR (en vergeet de video 2000 niet, die in die tijd, nog steeds een beter plaatje gaf dat de Betacam), zo kunnen we nog een tijd verder gaan. Maar beter ander draadje, we dwalen af... Philips heeft goede nieuwigheden bedacht, niet altijd even goed uitgevoerd. Oeps bijna de CD vergeten, al is die gelukkig samen met Sony uitontwikkeld. DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen