Ga naar inhoud


[all]internet nfs server naar dreambox streamen


Gast spiderman002

Aanbevolen berichten

Gast spiderman002

ik heb geprobeert windows server met daar op nfs te streamen naar mijn dreambox. Dit gaat perfect(thuis).ik ben toen naar de camping gegaan en heb daar mijn dreambox mee genomen allen als ik nu een film bekijk op mijn dreambox die thuis inlogt op mijn nfs server gaat de dreambox happeren.

is hier een oplossing voor????????? eek

Het zou fijn zij als ik op de camping bij mijn films en muziek kan.

 

ps met twee dreamboxen teglijk inloggen thuis gaat prima ook de zelfde film.Nu nog op de camping.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: spiderman002
ik heb geprobeert windows server met daar op nfs te streamen naar mijn dreambox. Dit gaat perfect(thuis).ik ben toen naar de camping gegaan en heb daar mijn dreambox mee genomen allen als ik nu een film bekijk op mijn dreambox die thuis inlogt op mijn nfs server gaat de dreambox happeren.
is hier een oplossing voor????????? eek
Het zou fijn zij als ik op de camping bij mijn films en muziek kan.

ps met twee dreamboxen teglijk inloggen thuis gaat prima ook de zelfde film.Nu nog op de camping.


thuis zit je binnen je eigen netwerk. Als je op de campng naar de db thuis wil kijken worden die bestanden vanop een dreambox thuis opgeladen naar het internet. En waarschijnlijk is je uploadsnelheid te laag?

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast spiderman002

Ja dit klopt alleen heb ik thuis ook mijn buiten ip adres ingevoerd en ik heb mijn router open gezet.

Dan blijft het goed werken alleen als ik de dreambox

mee neem naar de camping gaat hij haperen.

Mijn internet is van ziggo (thuis en op de camping).

 

Ook zie ik in het nieuwe img van pli dat ik kan kiezen om te mounten ip of host dit is toch niet voor niks host is altijd over internet lijkt mij

 

Heeft iemand hier ervaring mee???? cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast spiderman002

Het klopt niet helemaal. cool

De windows server met daar op nfs is de gene die het bestand upload niet de dreambox.

Deze download het bestand en staat op de camping.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje on/off topic, maar je kunt je afvragen of dit legaal is. Immers direct live naar je dreambox kijken die gecodeerde kanalen weergeeft is (waarschijnlijk) niet legaal, het feit dat het opgenomen is maakt daar geen verschil bij.

Toegegeven, 't is muggenziften en wat mij betreft zou het moeten mogen, toch vraag ik 't me af. Zal wel door al die slotjes hier komen. wink

Opnamen gewoon meenemen is wel legaal en je hebt ook geen haperingen, externe HD's kosten tegenwoordig maar een paar tientjes.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie niet in wat er mis mee is. Je betaald toch voor de rechten? Als ik een dvd koop mag ik die toch ook kijken waar ik wil? Vroeger was er toch ook geen probleem als je je videocassete meenam op vakantie om er daar naar te kijken? In de redenering die jij volgt is bvb een fm transmitter op je ipod aansluiten en je muziek via de radio beluisteren ook illegaal.

 

Er wordt allemaal veel te veel over nagedacht en van de onzekerheid die daaruit voort vloeit profiteren bedrijven maar al te graag. Er zullen volgens mij niet veel rechters zijn die je zullen veroorelen zolang het allemaal voor eigen gebruik is en allemaal netjes achter een gebruikersnaam en paswoord staat.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spiderman002
Of het ilegaal is maakt mij niet veel uit. wink
Maar hoe krijg ik die hapers weg?????


Je uploadsnelheid is te laag ( van je thuis internet ). Vandaar die happeringen.

Deze draad brengt misschien bij jouw een oplossing: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1485738/fpart/1

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Davev
zie niet in wat er mis mee is.


Helemaal met je eens, maar als ik op m'n vakantie adres m'n CD kaartje share dat in m'n verlaten huis in de dreambox zit, mag dat niet. Die tussenslag van eerst opnemen verandert daar niets aan.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast spiderman002

Zo als ik al eerder zij legaal of niet maakt mij niet uit. wink

Dank je voor de reaktie met het linkje ziet er in heel intersant.

Maar dat is niet echt de bedoeling.(hier kun je naar je dreambox kijken volgens mij)

Ik heb namlijk op mij caraven ook een schotel en het gaat mij echt om de films en de muziek op mijn nfs server.

En het liefst heb ik geen pc aan in de caravan.

Is er een moglijkheid om dit te doen zonder dat ik een computer in de carven aan heb???????

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel uh hoe het duidelijk maken en gelijk een advies geven dat helpt? is lastig

 

de dreambox

welk type

welk image

de up<>down hier en daar

 

het staat nog steeds nergens in je profiel en of handtekening

 

de internetverbinding in je woning, wat is up<>down en de kwaliteit

de internetverbinding op de camping, wat is up<>down en de kwaliteit

 

kwaliteit is 1:1 1:2 1:5 1:10 1:heelveel

de gegarandeerde waarde die je provider aanlevert...

de meeste doorsnee providers als particulier leveren 1:heelveel

dus je bandbreedte is leuk voor een webpage oproepen maar niet als server.

 

daarnaast is de vraag betreffende ziggo ofwel destijds @home open is op alle poorten en de protocollen TCP/UDP

 

poorten en streams als concurentie met hun eigen internetstream aanbodt lijkt "lijkt" mager te worden doorgegeven door een elke provider, of zelf helemaal niet mogelijk.

(ach en vraag niet waarop ik die bewering kan staven en baseer)

 

op je camping heb je daar LAN of wifi per hotspot of host

 

nog een overweging / een vraag

ben je niet veel sneller klaar een mirror van je thuis gebaseerde opnames en mp3's gewoon mee te nemen naar de camping?

ben je eventueel geholpen met een timeshift (ftp kopieer actie) gebaseerde oplossing

die 's nachts de data van de thuisbasis naar de vakantie basis hevelt?

 

ik weet het niet wat je kan mag en wil gerelateerd aan je budget maar een tijdverschoven kopie lijkt me het meest haalbare

een realtime stream lijkt mij extreem intensief en duur.

 

overigens mijn vakantie is thuis uitrusten, hoef ik ook weinig inpakken :D

 

cheers

 

 

 

 

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...